Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia

Post autor: Lukasz_TG » 15 lut 2016, 19:14

Regenerowałem, nie zamykał się. Gotowałem go w occie 4 godziny i pomogło :lol: Na pewno były 2 typy jak nie więcej. w Themie 181 KM miałem czujnik temperatury wkręcony od dołu. W themie 201 KM czujnik już jest od góry ma tez troche inne wyprowadzenia niż ten z wersji 181 KM.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2016, 23:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Kilometry [km] to nie konie mechaniczne [KM]!!!
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia

Post autor: Mariusz91 » 15 lut 2016, 20:10

W mk2 jest inny termostat. W ogóle Turbo mk2 ma nie za wiele wspólnego z Turbo mk3

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia

Post autor: elbarto » 30 cze 2016, 15:36

cześć
macie gdzies zapisane informacje dot. regeneracji termostatu? bo nie mogę wyszukać strony nie działają.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Arek76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 112
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Łuków /lubelskie
Kontakt:

Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia

Post autor: Arek76 » 14 paź 2022, 8:31

Witam
Podepnę się pod stary temat: czy jest dostępny sposób na regenerację termostatu do 2.0 16V ?
Dzięki

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia

Post autor: Jam_Belfegor » 14 paź 2022, 9:47

Trudny temat poruszany wielokrotnie na rożnych forach przy tym silniku (Delty, FC, Kappa, Thema itd - oczywiście w rożnych odmianach mają więcej lub mniej kruców lub inaczej rozmieszczone czujniki ale podstawa + wkład są te same). Termostat nie wiedzieć czemu do 2.0 16V i VT praktycznie niedostępny (mowa oczywiście o Polsce), a jak się pojawiają jakieś skitrane "spod lady" cena powala. Termostat sam w sobie trudny do regenerowania z racji iż nie jest rozbieralny, chociaż gdzieś obiły mi się o oczy takie egzemplarze (nie fabryczne), gdzie króciec główny na chłodnicę był wykręcany nie zaprasowywany. Zawsze możesz spróbować poroplastu wyczyścić i odkamienić termostat generalnie usunąć wszystkie brudy, osady i kamień które mogą blokować posuw głowicy termostatu. Mnie się tak udało dwa termostaty przywrócić do życia a jeden był tak zamulony i zabity że nigdy czegoś takiego nie widziałem - daje foto niżej. Kilka godzin później działa jak należny - został odmulony, wyczyszczony, odkamieniony delikatna chemią, wypiaskowany z zewnątrz bez środka, naprawiony króciec - wżery (na foto jeszcze przed operacją) do testów poszedł do gotowania w odkamienionej wodzie - działa jak należny pełne otwarcie i zamknięcie przy właściwszych temperaturach. Jeśli to nie pomoże polecam można szukać samych wkładek na podmianę nie jest to prosty temat ale nie niemożliwy :) wymiana bardzo upierdliwa ale również możliwa, choć trzeba bardzo uważać żeby nie wyłamać aluminiowe żeby które trzymają ten wkład. Można też zastosować patent z zewnętrznym termostatem w takim wypadku usuwasz wewnętrzną uszkodzoną wkładkę, zaraz za wylotem głównym na chłodnicę dajesz zewnętrzny wkład termostatyczny z temp. otwarcia ok. 80-85stC. (fabrycznie 83stC.). Takie rozwiązania np. w grupie VAG - zewnętrzne termostaty na wąż chłodnicy - wrzucam przykładowe foto, to raz, Ktoś tam swego czasu pisał o wpychaniu na silę do węża wkładki z jakieś Renówki - moim zdaniem słabe rozwiązanie lepiej te zewnętrzne porostu na opaskach. Wiem też że czasem rzemieślniczo dorabiane są takie uniwersalne obudowy sklecane a ogolono dostepne wkłady - jak to wygląda foto niżej. Sam myślałem by awaryjnie sobie takie coś wytoczyć z nierdzewki i pospawać dwie skręcane połówki.

A i jeszcze jedno nie polecam gotowania w occie, gdzie nie popatrzeć wszędzie można spotkać ten PRL'owski patent. Po pierwsze nie ma konieczności nie jeździmy już na wodzie z kranu :) zas na pułkach mamy już coś więcej niż rzeczony ocet :P , druga co ważniejsza sprawa ocet a zwłaszcza rozgrzany ocet może uszkodzić gumy (powoduje twardnienie). Termostat poniżej był wyczyszczony jedynie środkiem Tenzi Brudex w ciepłej wodzie - średnio zalecane starzenie i jakoś dało radę a pacjent jak widać DRAMAT!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia

Post autor: Jam_Belfegor » 26 paź 2022, 14:01

Tak jeszcze w temacie termostatu i Themy to poniżej zestawienie termostatu właśnie z Themy 2.0 16VT (ten nowy) z termostatem z Delty II / FV 2.0 16VT (od 16V różni się brakiem króćca na dole i przesunięciem jednego z czujników - ten na górze z garnka to własnie termostat do 16V) - ten regenerowany. Możecie sobie porównać jakie są różnice. Jak pisałem korpus wkład te same, różnią się króćcami i lokalizacją czujników - nie jest to trudne do przeropienia zarówno w jedną i w drugą stronę. Ja swój kupiłem na zapas do Delty II 2.0 16VT, a że nie znalazłem stricte do Delty kupiłem do Themy :lol: po małym rebrendingu nikt się nie kapnie :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”