Thema - wspornik silnika.

adamsiekierski

Thema - wspornik silnika.

Post autor: adamsiekierski » 06 wrz 2006, 14:36

Witam, nie wiem czy fachowo to określiłem ale silnik w Themie 2.0 i.e. 8V jest zamocowany m.in. przy pomocy wspornika który jest przykręcony obok rozrządu. Niestety gwinty w dwóch otowrach w bloku silnika zostały zerwane i nie mozna już ich przegwintować. trzeba więc podobno nabić jakieś tuleje czy coś. Czy możecie mi polecić kogoś w okolicach W-wy kto za rozsądną cenę i porządnie mógłby to zrobić?

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - wspornik silnika.

Post autor: pew » 07 wrz 2006, 9:56

naprawdę postaraj się o porządny warsztat - bardzo łatwo to spieprzyć - ja już ro robiłem (w Lublinie) i musiałem dawać do poprawki - i nie oszczędzaj na tym bo za 2 lata znów silnik zacznie Ci latać ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - wspornik silnika.

Post autor: prezesjm » 07 wrz 2006, 10:46

Gwoli ścisłości te śruby są wkręcane w głowicę, nie w blok silnika, można wymienić głowicę :) na taką z niezerwanymi gwintami, rozwiercanie może skończyć się przez przypadek wwierceniem w jakiś kanał w głowicy, jest tam dość ciasno. Są w sprzedaży profesjonalne zestawy naprawcze do naprawy takiego gwintu. Wygląda to jak spiralka z drutu którą na specjalnym kleju osadza się w nagwintowanym otworze. Z racji że jak wiadomo głowica jest z alumninium, trzeba to zrobić dość starannie i zestawem naprawde dobrym. Wszelkie półśrodki i inne wynalazki szybko doprowadzają do stanu poprzedniego. W przypadku znacznego wysunięcia się tych śrub istnieje możliwość że tulejki dystansowe wpadną pomiędzy kółka rozrządu i dalej nie trzeba pisać.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - wspornik silnika.

Post autor: wujek » 07 wrz 2006, 11:06

Witam,
Opisany przez Prezesjm sposób naprawy to jedyne rozsądne rozwiazanie problemu - spirala+klej. I należy usunąć przyczynę zrywania gwintów poprzez dobranie właściwej długości śrub lub grubości podkładek.
Pozdrawiam

adamsiekierski

Wspornik silnika

Post autor: adamsiekierski » 14 wrz 2006, 14:58

Dzieki wszystkim za info. Naprawę już wykonałem. Kosztowało mnie to 250 zł. za rozwiercenie i przegwintowanie dwóch otworów w głowicy ze średnicy 10 mm na 12 mm. Nie wiem czy to drogo ale inni mechanicy żądali ode mnie od 400 do 700 zł. twierdząc że konieczne jest wymontowanie silnika z auta. Tym się udało bez takiego demontażu i na razie jest ok. Mam nadzieję że nie bede miał już z tym problemu.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2006, 20:12 przez adamsiekierski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Re: Wspornik silnika

Post autor: mario09 » 14 wrz 2006, 18:55

"adamsiekierski" pisze:...Mam nadzieję że nie bede miał już z tym problemu.
Jesli przy kolejnym ewentualnym montarzu tej lapy bedziesz smarowal sruby olejem i dokrecal z umiarem to bedzie to na lata. Ja zalatwilem juz w kilku Lanciowych silnikach gwinty w glowicy wiec wiem co to znaczy i jak temu zapobiegac.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”