Thema - problemy z odpaleniem silnika

woytala
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
Imię: wojciech
Lokalizacja: Białogard

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: woytala » 10 lip 2006, 20:06

: witaj : ostatnio mam problem z uruchomieniem silnika kręce kręce i nic a jak załapie to już pracuje.Mam instalację gazową półtora roczną ale odpalan go na bęzynie.Czy to może byc zabrudzony filtr paliwa może pompa siada powoli (ostatnio dochodziły mnie dziwne dzwięki z baku , paliwa jest ponad połowa) może przewody lub świece.Zgóry dziękuję za pomoc. : rotfl : :ojej:lancia thema 2,0 16V i.e 91r.
thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: -OLO- » 11 lip 2006, 19:12

Tak jak piszesz, powinieneś sprawdzić wszystko po kolei - czyli filtry, świece, ciśnienie paliwa, itp. Musisz od czegoś zacząć, jak wykluczysz problemy zapłonowo - paliwowe podziel się efektami.

Powodzenia

P.S. na temat problemów z odpalaniem i pracą silnika już dużo się pisało musisz wykorzystać funkcję szukaj
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Anonymous

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: Anonymous » 11 lip 2006, 20:06

witam dzisiaj przy tych upalach dedra odmowila posluszenstwa. Mam problem z odpaleniem silnika wszesniej nie mialem czegos takiego. Posiadam w dedrze gaz. Ale gdy probuje odpalic na na gazie czy benzynie to rozrusznik sie kreci i nic. Za jakis czas (ok 3min krecenia rozrusznikiem az akumulator ledwo zipi! ) zapala i pracuje podjade kilkaset metrow i gasnie!. Sprwdzilem i co jakis czas mam brak iskry! Czy to normalne ze przy tak dlugim kreceniu rozrusznikiem iskra sama powraca ? Zastanawiam sie czy to moze padł czujnik polozenia walu czy moze cewka. Czy te efekty sa spowodowane czujnikiem czy sama cewka !? a jak tak to jak moge je samodzielnie sprawdzic czy sa sprawne?

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: GRZECHUU » 11 lip 2006, 20:16

Posprawdzaj wszystkie styki,kostki, łączenia kabli,styki na przekaźnikach i bezpiecznikach.Na mój łep to gdzieś coś nie łączy.
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.

woytala
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
Imię: wojciech
Lokalizacja: Białogard

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: woytala » 11 lip 2006, 20:31

: witaj : podejrzewam pompę paliwa bo coś za głośno startuje,odkręciłem też wąż za filtrem paliwa ktęciłem i ani kropli paliwa nie poleciało to może byc to,zamówiłem już filtr paliwa pompę drugą już prawie mam.Jak wymienię te dwie rzeczy to dam zac. :lol:
thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: wujek » 11 lip 2006, 23:51

Witam,
Jak sprawdziłeś pompę - zasilając ją bezpośrednio z akumulatora (przez bezpiecznik 7A), czy tylko kręcąc rozrusznikiem?
Zanikanie iskry nie bywa spowodowane usterką pompy paliwowej - to raczej brak zasilania lub masy dla ECU, lub jakaś wada ECU.
Posprawdzaj dobrze styki, szczególnie masy akumulatora do nadwozia i "umasienie" komputera.
Pozdrawiam
PS
Immobilizer też może dostarczyć atrakcji.
Szukaj na forum po tych hasłach - było już naprawdę dużo postów z rozwiązaniami takich problemów.

Anonymous

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: Anonymous » 12 lip 2006, 20:17

witam dzisiaj naprawilem usterke!! mialem problem z odpalaniem silnika spowodowane to bylo zle wyregulowana dlugoscia miedzy czujnikem a walem Znalazlem w ksiazce serwisowej ze ta odleglosc powinna wynosic miedzy 0.40 a 1mm. Jak narazie autko chodzi i pali :)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: wujek » 12 lip 2006, 21:35

Witam,
Dobrze trafione - ten dystans czujnik koło impulsatora może dostarczyć problemów w pracy silnika, szczególnie, gdy zbyt duży, na krawędzi zdolności reagowania na "ząbki".
Gratuluję :)
Pozdrawiam

Anonymous

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: Anonymous » 12 lip 2006, 21:54

wyobrazcie sobie ze po odlaczeniu tego czujnika polozenia walu nie ma zadnej mozliwosci na zapalenie samochodu, mozesz krecic a on nic !! ale tylko po podlaczeniu tego przekaznika samochod pali za pierwszym razem apropo wtyczka tego czujnika znajduje sie kolo listwy wtryskiwaczy jest to biala wtyczka polaczona z czarna latwo dostepna tak wiec jezeli macie problem z odpaleniem autka ........... pozdrawiam

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: prezesjm » 12 lip 2006, 22:31

"Daniec" pisze:wyobrazcie sobie ze po odlaczeniu tego czujnika polozenia walu nie ma zadnej mozliwosci na zapalenie samochodu, mozesz krecic a on nic !! ale tylko po podlaczeniu tego przekaznika samochod pali za pierwszym razem apropo wtyczka tego czujnika znajduje sie kolo listwy wtryskiwaczy jest to biala wtyczka polaczona z czarna latwo dostepna tak wiec jezeli macie problem z odpaleniem autka ........... pozdrawiam
No to akurat nie jest dziwne. W twoim aucie jest to jedyny czujnik od modułu zapłonowego, odpięcie go powoduje że moduł nie dostaje impulsu to i nie generuje iskry. To jest tak , jak byś w starym układzie odpiął przerywacz , też nie zapalisz :D . Dodatkowo jak układ zapłonowy nie będzie pracował ( np. z powodu awarii czujnika, modułu itd.) to układ wtryskowy (tu LE3 Jetronic ) pozbawiony impulsów z Digiplexa nie poda paliwa i wyłączy pompę paliwa. Reasumując to najważniejszy czujnik w twoim aucie i jakakolwiek awaria, niedomaganie, przerwa w kablu, zaśniedziała wtyczka powoduje skuteczne uziemienie samochodu. Uszkodzenie lub utrata własności magnesu który to jest integralną częścią tego czujnika powoduje nierównomierna pracę silnika, zbyt wczesne odcięcie zapłonu i w przypadku zamontowanej instalacji gazowej "ciekawe" efekty pirotechniczne.

Anonymous

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: Anonymous » 12 lip 2006, 22:45

a z ciekawosci zapytam czy jak taki kabelek straci swoje wlasnosci magnetyczne czy mozna dostac jego zamiennik czy trzeba sie udac do ASO i zaplacimy za kabelek z kilkoma magnesami tyle co nowy telewizor w Media Markt !! :)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: prezesjm » 12 lip 2006, 23:52

To nie kabelek ma własności magnetyczne tylko sam czujnik. Bardzo popularny do kupenia od 50 do 80 PLN.

woytala
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
Imię: wojciech
Lokalizacja: Białogard

Thema - problemy z odpaleniem silnika

Post autor: woytala » 13 lip 2006, 21:03

: witaj : w moim przypadku padła pompa paliwowa przy okazji odrazu wymieniłem filrt paliwa na FILTRONA OP 833 teraz moja maszynka działa :lol: : yesyes :

thema 2,0 16V i.e
thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss

Anonymous

w porywie emocji podgryzlem mu aorte...

Post autor: Anonymous » 25 lip 2006, 1:14

Powiem tak problem mam podobny i to bardzo, mam lancie Dedra 2.0 8v zagazowana i tez mam problemy z zaplonem tzn silnik ma humory raz mu sie uda zapalic raz nie. Zaprowadzilem auto do elektryka bo zorientowalem sie ze nie podaje iskry z przewodu wychodzacego z cewki na aparat wiec cos z elektryka. Heh k...a mac auto stalo 4 dni u fachowca i ponoc znalaz usterke zadzwonil do mnie zebym odebral auto. Odebralem auto do poludnia pojechalem, do pracy no i wieczorem niestety juz nie chcial odpalic.Za usluge skasowal mnie 150zl, wysadze gnoja w powietrze!!!! A tak wogole ma ktos jakis pomysl??? Auto ma problem z zapaleniem z rozrusznika, ale jak zaciagne, to pali bez problemu nie mam pojecia co to moze byc tak samo jak ten tfuuu fachowiec od je....ania kur i owiec ktory bedzie zbieral zeby polamanymi lapami...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”