Thema - silnik
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 184
- Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
- Imię: wojciech
- Lokalizacja: Białogard
Thema - silnik
witam mam pytanie na temat awaryjności silników w lanci thema posiadam silnik 2,0 16v i.e bez turbo jeden już taki wymieniłem padła panewka na czwartym tłoku ponoc to najbardziej obciążona panewka w tym silniku (pierwszy silnik był już po szlifie ponoc ostatnim tak twierdził mechanik
thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - silnik
Mozliwe, mozliwe. Jesli mechanik zrobil remont, ale np. nie "skrecil" pompy oleju (za rada Wujka u siebie to zrbilem).
Poczytaj ten watek, moze Cie zainteresuje.
Poczytaj ten watek, moze Cie zainteresuje.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - silnik
Witam,
Silniki te, poprawnie użytkowane i serwisowane, potrafią osiągnąć przebiegi rzędu 400kkm bez naprawy głównej. Niestety, większość aut pochodzi z którejś-tam ręki i zazwyczaj są one zaniedbane. Głównym elementem, który należy sprawdzać w tych dwuwałkowcach jest pompa olejowa - luzowanie śrub mocujących, wyrobienie powierzchni pokrywy (której stan odpowiada za jakość podawania oleju do układu smarowania) powoduje pogorszenie smarowania panewek. Warto też zwrócić uwagę na ubytki oleju spowodowane nieszczelnościami (siemmeringi, uszczelka pokrywy zaworów). Przy zbyt niskim stanie oleju, podczas ostrych skrętów i hamowań, może zdarzyć się, że poziom oleju w karterze będzie zbyt niski i smok pompy nie zassie oleju. Bardzo ważnym układem jest też układ chłodzenia, a szczególnie termostat - źle chłodzony, lub niedogrzany na rozruchu silnik + ostry start są w stanie poważnie skócić żywotność silnika.
Pozdrawiam
Silniki te, poprawnie użytkowane i serwisowane, potrafią osiągnąć przebiegi rzędu 400kkm bez naprawy głównej. Niestety, większość aut pochodzi z którejś-tam ręki i zazwyczaj są one zaniedbane. Głównym elementem, który należy sprawdzać w tych dwuwałkowcach jest pompa olejowa - luzowanie śrub mocujących, wyrobienie powierzchni pokrywy (której stan odpowiada za jakość podawania oleju do układu smarowania) powoduje pogorszenie smarowania panewek. Warto też zwrócić uwagę na ubytki oleju spowodowane nieszczelnościami (siemmeringi, uszczelka pokrywy zaworów). Przy zbyt niskim stanie oleju, podczas ostrych skrętów i hamowań, może zdarzyć się, że poziom oleju w karterze będzie zbyt niski i smok pompy nie zassie oleju. Bardzo ważnym układem jest też układ chłodzenia, a szczególnie termostat - źle chłodzony, lub niedogrzany na rozruchu silnik + ostry start są w stanie poważnie skócić żywotność silnika.
Pozdrawiam
Thema - silnik
w Themie turbo jeszcze bardzo wrażliwa jest elektryka - silnik się grzeje jak parownik i wszystkie styki na tym cierpią
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Thema
Miałem 3 latka Themę 2.0 I.E. i nie mogę złego słowa powiedzieć o silniczku. ( Naprawiałem niemal wszystko oprócz silnika ). Żadna uszczelka, nic absoutnie nie ciekło. Auto mialo z dokładnością do 1 km zmieniany olej ( co 10 tys. ) oraz płyn chłodniczy. ( Muszę dodać, iż przez cały okres auto jeździło na LPG, choć starałem się przegonić go od czasu do czasu na benzynie). Instalacja gazowa była prosta, więc musiałem sam pilnować, by rano nie włączyć od razu na gaz, tylko dopiero jak wskazówka temperatury drgnie. Auto, gdy je kupiłem, miało na liczniku 185 tys., a po sprzedaży 280 tys. Silnik nie wykazywał w momencie sprzedaży żadnego zużycia (jakiś niebieski dym po odpaleniu na zimno czy coś takiego ). Sporo przejechałem nim kilometrów ( Polska wszerz i wzdłuż ) i nie tylko :> i bardzo mile wspominam to auto.