Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: Mariusz91 » 01 mar 2011, 19:00

Witam!

Chciałbym dowiedzieć się trochę na temat podciśnień silnika 2.0 16v (834AA bez V.I.S). Walczę ze zbyt dużym spalaniem i zastanawia mnie czy może być to jego powodem. W moim przypadku podciśnienia są pokiereszowane i mam obiekcje do tego czy aby na pewno prawidłowo podłączone. Z kolektora wystaje kilka króćców. Jeden podłączony do regulatora ciśnienia paliwa, drugi to zagadkowego map sensora. Moduł zapłonowy podpięty jest pod przepustnice, ale wogóle z króćca z którego on wychodzi nie czuć podciśnienia. Mam tysiąc pytań na ten temat, ale poczekam na kogoś kto najpierw będzie wstanie wypowiedzieć się na to co już napisałem.

Pozdrawiam!

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: Lukasz_TG » 01 mar 2011, 22:28

A ile pali ?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: Lukasz_TG » 01 mar 2011, 22:58

Hmm dużo, można zejść poniżej 8. Te podciśnienia raczej nie mają większego wpływu.

Obstawiam źle ustawiony rozrząd, czujnik temperatury, zamiast czujnika można podpiąc potencjometr wtedy wiadomo, czy silnik reaguje na zmiane rezystancji.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: Mariusz91 » 01 mar 2011, 23:12

Rozrząd zrobiony, dobrze ustawiony, tak samo jak i czujnik temperatury razem z wtyczką od niego.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: Lukasz_TG » 01 mar 2011, 23:25

To już chyba jakaś magia.

Chyba jedyne co pozostaje to podmiana przepływomierza na inny ?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: Mariusz91 » 02 mar 2011, 6:46

No już jeden kupiłem... to wogóle nie działał. Ale przepływomierz raczej sprawny. Tak czy inaczej potrzebuje tego schematu podciśnień bo z tym tez jest coś nie tak, moduł nie ma chyba odpowiedniego podciśnienia, więc kąt wyprzedzenia zapłonu będzie automatycznie źle dostrojony.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: Mariusz91 » 02 mar 2011, 14:35

Nikt nie wie.. hmmm to może inne pytanie. Jaka jest różnica między podciśnieniem z kolektora ssącego a z przepustnicy, jest jakaś różnica? Ponieważ moduł zapłonowy podpięty jest pod przepustnice a chciałbym go przepiąć na kolektor.

marek-marek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 31 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: marek-marek » 05 mar 2011, 13:48

podciśnienie ma być podpięte za przepustnicą-patrząc od strony filtra powietrza-i nie ma znaczenia czy na obudowie przepustnicy czy bezpośrednio na kolektorze dolotowym. Napisałeś - "Moduł zapłonowy podpięty jest pod przepustnice, ale wgóle z króćca z którego on wychodzi nie czuć podciśnienia" -albo jest "przed",albo walnięty wężyk,albo zatkany. Sprawdź MAPsensor.Inna możliwość dużego spalania to może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.Piszę o tym, ponieważ ja tak miałem.Uszkodzona była membrana i paliwo było dodatkowo wsysane było do kolektora-tylko przypadek sprawił, że to znalazłem-w życiu bym na to nie wpadł.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema 2.0 16v - schemat podciśnienia

Post autor: Mariusz91 » 05 mar 2011, 20:15

Regulator miałem uszkodzony ;) Wymieniony jest na sportowy z manometrem i regulacją. Ma ustawione nominalne według książki serwisowej ciśnienie (2.5 Bara). Jeśli chodzi o MapSensor to właśnie byłbym wdzięczny gdybyś podał mi numery Twojego, albo zdjęcie ponieważ mój ma jakieś dziwne wskazania na mierniku i nie wiem czy jest aby na pewno dobry założony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”