Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lip 2018, 09:53

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 cze 2010, 17:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Witam

Pojawił się nowy problem a mianowicie klima przestała działać. Nie załącza się kompresor oraz zawór dodatkowego powietrza podnoszący obroty. Obstawiam, że jest to uszkodzenie elektryczne nie moge zlokalizować przekaznika i ogólnie nei wiem od czego zacząć.

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
Post: 13 cze 2010, 17:16 
Cytuj:
Witam

Pojawił się nowy problem a mianowicie klima przestała działać. Nie załącza się kompresor oraz zawór dodatkowego powietrza podnoszący obroty. Obstawiam, że jest to uszkodzenie elektryczne nie moge zlokalizować przekaznika i ogólnie nei wiem od czego zacząć.

Pozdrawiam
:hmmm: Z tego co można stwierdzić na pewno to zawór powietrza dodatkowego się nie załącza bo nie włącza się kompresor a wiec zawór nie ma co robić.


Na górę
   
Post: 13 cze 2010, 17:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2009, 09:06
Posty: 4081
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
dostań się do kompresora i sprawdź go :)

_________________
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Na górę
Post: 13 cze 2010, 17:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Dięki za odpowiedzi kompresorem struje bezpośrednio panel czy znajduje się gdzieś przekaznik. Normalnie przy każdorazowym przekręceniu zapłonu było słychać zawór powietrza teraz oczywićcie go nie słychać.

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
Post: 13 cze 2010, 18:14 
Cytuj:
Dięki za odpowiedzi kompresorem struje bezpośrednio panel czy znajduje się gdzieś przekaznik. Normalnie przy każdorazowym przekręceniu zapłonu było słychać zawór powietrza teraz oczywićcie go nie słychać.

Pozdrawiam
Zaworka to nie słychać, to klikniecie to sprzęgło kompresora, we wszystkich Themach tak jest.


Na górę
   
Post: 13 cze 2010, 18:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Czyli rozumiem, że ręcznie podać napięcie na kompresor.

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
Post: 13 cze 2010, 18:56 
Cytuj:
Czyli rozumiem, że ręcznie podać napięcie na kompresor.

Pozdrawiam
Podasz ręcznie i sprawdzisz tylko cewkę elektromagnesu i na pewno zadziała ale to nie da informacji o ilości gazu a tego jak będzie za mało to nie będzie działać. W domowych warunkach to możesz sobie bezpieczniki sprawdzić i na tym koniec, oczywiście jeśli gdzieś jakiś kabelek np się urwał to można go połączyć ale inne diagnozy :nono:


Na górę
   
Post: 13 cze 2010, 21:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2087
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Dzięki za odpowiedzi, klima była nabijana nieszczelności nie widze dlatego obstawiam elektryke tylko naprawde nie wiem od czego zacząć

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
Post: 13 cze 2010, 21:45 
Cytuj:
Dzięki za odpowiedzi, klima była nabijana nieszczelności nie widze dlatego obstawiam elektryke tylko naprawde nie wiem od czego zacząć

Pozdrawiam
W Themie (jak w każdej Lancii, niestety) od skrzynki bezpieczników, kostki, styki, oprawki bezpieczników, te w schowane w plastiku, słaby styk z bezpiecznikiem i problem gotowy. Swoja droga jak się gdzieś rozszczelni to nawet nie zauważywsz :nono: nie poczujesz.


Na górę
   
Post: 13 cze 2010, 21:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Posty: 806
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
IMO Argneta67 ma rację. Jak w układzie jest niedostateczne ciśnienie, to presostat nie włączy klimy - jest to zabezpieczenie sprężarki przed zatarciem w przypadku braku czynnika...

_________________
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,


Na górę
Post: 15 cze 2010, 20:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 00:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
Od podania impulsu przez panel klimatyzacji impuls ten przechodzi przez przekaznik i 2 czujniki zanim dotrze do kompresora.
Jeden jest pod nogami pasazera ale on sie raczej nie zepsul. Potem impuls leci do czujnika ( którego nie przetlumaczylem z wloskiego ale coś związanego z osuszaczem chyba) który znajduje się na obudowie klimatyzacji. Taka mała prostokątna obudowa przykrecona 2 srubkami. W srodku nie ma wtyczki tylko przewody podłączone są do czujnika wsuwkami. Następnie impuls wędruje do czujnika cisnienia. To ten okrągły z którego wychodzą 4 kabelki( po lewej stronie z boku jak patrzysz od strony maski). Potem jest tylko spręzarka.
Sprawdz przy tych wsuwkach czy impuls tam dochodzi bo u mnie sie ten czujnik zepsul i poprostu zmostkowalem przewody.
Chyba nic nie pominąłem... kiedys tez mialem problem z klimą i przestudiowałem schematy.

Pozdrawiam


Na górę
Post: 29 sie 2013, 23:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2006, 00:00
Posty: 181
Lokalizacja: Łańcut
kolego Windforce a mógłbyś luknąć na te schematy co reguluje temperature w kabinie bo leci mi tylko zimne powiertrze w całym zakresie oprócz 32 i Hi wtedy leci gorące.


Na górę
Post: 30 sie 2013, 02:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 00:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
Moim zdaniem pierwsze co powinieneś zrobic to sprawdzić czy pod maską w przegrodzie tam gdzie jest nagrzewnica rusza się ten drut w miare zmiany temperatury i czy on skutecznie porusza rygiel od nagrzewnicy. Jeśli on się nie rusza albo nie tak jak powinien to chyba winny jest sterownik bądź silnik. A to sie dzieje tylko przy wlaczonej klimie czy to nie ma znaczenia?


Na górę
Post: 01 wrz 2013, 18:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2006, 00:00
Posty: 181
Lokalizacja: Łańcut
nie ma znaczenia czy klima czy nawiew temperatura zachowuje sie tak samo na ten drut patrzyłem bo wymieniałem nagrzewnice i silnik z obudową.Ten uchwyt z tym drutem to albo całkiem wysunięty albo całkiem schowany jest.nie widziałem pośredniego ustawienia.


Na górę
Post: 01 wrz 2013, 20:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 00:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
No to dziwne w takim razie. Najelpszym sposobem bedzie pożyczenie od kogoś sterownika i sprawdzenie czy to jego wina. W takim wypadku jestem na 99% ze to sterownik. Zamianka jest bardzo prosta i nie wymaga filozofii.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]