Thema - jak sprawdzić błedy w aucie 91r 2.0 16v 3.1 Jetronic

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - jak sprawdzić błedy w aucie 91r 2.0 16v 3.1 Jetronic

Post autor: henek155 » 27 sie 2009, 23:49

Witam jak w temacie,mam tester st6000 world ale w bazie danych moge podpiąć theme z roku 92 w góre z oznaczeniem silnika F1000 bo tam już jest motronic a ja mam theme z jetronic i tu nie wiem jak mogłbym odzytać te kody.Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: jak sprawdzić błedy w themie 91r 2.0 16v LE 3.1 Jetroni

Post autor: prezesjm » 28 sie 2009, 8:17

A co chciałbyś się dowiedzieć z tak prostego ECU. Jak żyję to niepodpinałem 3.1 pod tester. Tu nie ma adaptacji , ECU startuje zawsze od "zera" . Istotny do działania jest tylko czujnik temperatury silnika i sprawnie działający przepływomierz. To można sobie sprawdzić prostym miernikiem. Nawet bez sondy L i włącznika na przepustnicy auto działa i jeździ.

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Odp: jak sprawdzić błedy w themie 91r 2.0 16v LE 3.1 Jetroni

Post autor: henek155 » 28 sie 2009, 9:52

szarpie mi na wolnych obrotach tak do 2500 tys. czyli jak jade na jedynce po dziurach to tak nim szarpie ze musze co chwile wysprzeglac lub na pół sprzęgła czasem jechać.jest to dla mnie bardzo wkurzające bo od domu do asfaltu mam poł kilometra dziurawej drogi.wymieniałem kiedys przepływomierz i nie pomogło,dziure w dolocie też załatałem i nic.nie wiem czy to może wina któregos z wtryskiwaczy?

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: jak sprawdzić błedy w themie 91r 2.0 16v LE 3.1 Jetroni

Post autor: prezesjm » 28 sie 2009, 10:22

No niestety to jedna z wad tych starych układów wtryskowych. Nie jesteś pierwszy któremu tak szarpie podczas jazdy na obrotach prawie biegu jałowego. Szarpanie jednak występuje najczęściej przy obrotach tak od jałowych do 1600. Przy 2500 powinno już iść płynnie. Ciężko to szarpanie wyeliminować. Znaczącą poprawę daję wymiana poduszek pod silnikiem i oczywiście w górnej łapie. Luzy w przegubach , skrzyni biegów dodatkowo potęgują to zjawisko. Układ pracuje w systemie fullgrup czyli wszystkie wtryski otwierają się na raz w jednym momencie, diagnostyka nic nie stwierdzi a wtrysk nie jest powodem takiego szarpania. Wymieniłeś przepływomierz sam, czy razem z wtryskiem w jego górnej części. Napisz czy masz wersję z sondą L, czy na przepływomierzu w górnej części tam gdzie jest ECU, masz pod zaślepką potencjometr do regulacji CO. Może coś się wymyśli.

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Odp: jak sprawdzić błedy w themie 91r 2.0 16v LE 3.1 Jetroni

Post autor: henek155 » 28 sie 2009, 22:01

na 2500 obr juz idzie płynnie ale tak jak piszesz mi tak od jałowych do 1900 obr szarpie czasem i mnie to strasznie denerwuje.poduszki powymieniałem co prawda na używki ale nie były poobrywane a w górnej łapie jest ok.Łuzy na przegubach to nie wiem jak sprawdzić ale jeszcze mi nie strzelają przeguby przy skreconych kołach jak jade.Wymieniłem cały przepływomierz tzn cały ten aluminiowy Boch na tą długą wtyczke.mam wersje z sondą lambda,ale nie wiem czy nie mam też tej zaslepki w tym boshu,jutro to sprawdze dokładnie.

-- 30 Sie 2009, 11:53 --

mam w przepływomierzu zaslepke i pod nia plastikowa srubke do regulacji,ale jak to wyregulowac to nie wiem.Numer przepływomierza 0 280 000 618.

-- 04 Wrz 2009, 23:16 --

Panie Prezesie gdzie Ty się podziewasz? czekam na Twoje porady...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”