Thema - Problem z uruchmieniem po wymianie stacyjki

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Thema - Problem z uruchmieniem po wymianie stacyjki

Post autor: Gruby007 » 13 maja 2009, 18:57

Witam. Po wymianie stacyjki mój samochód przestał odpalać... :x ale po kolei:
Stara stacyjka była zepsuta, po odpaleniu kiedy puściłem kluczyk i wracał do pozycji MAR stacyjka rozłączała prąd i nie świeciły nawet kontrolki, trzeba było ruszyć kluczykiem i znów świeciły. Wymieniłem stacyjkę. Ponieważ do lancii ciężko było znaleźć, kupiłem od cieniasa. Jest identyczna jak ta z themy. Założyłem ją, niby jest ok ale samochód nie odpala... :x Nie rozumiem co jest? Czy wina jest w stacyjce czy to komputer może wariuje?
Iskra jest, wtryskiwacze dostają impuls, paliwo też jest (i tu mnie zastanawia czy ciśnienie pompy jest ok)

Wogóle cały problem z odpalaniem zaczął się po dwu tygodniowym postoju po ostatnim odpaleniu. Było wszystko ok. Landrynka stała 2 tygodnie a tu zonk i nie odpala...

Aha, przy okazji 3 pytania:
1. pod schowkiem jest komputer do sterowania silnikiem tak?
2. gdzie jest komp odpowiadający za elektrykę wnętrza itd..?
3. za co odpowiada ten komputer pod maską po prawej stronie z naklejką "digi plex" ?

Z góry dzięki i proszę o szybką odpowiedź ;)

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Thema - nie odpala

Post autor: Piszczyk » 13 maja 2009, 22:24

od końca:
3 - digiplex to centralka układu zapłonowego - odpowiada tylko za "iskrę" i w wersji 1 (np w argencie bo w themach jest wersja 2) działała całkowicie niezależnie od wtrysku (to wtrysk brał impuls od digiplexa do działania) - ale myślę że tu jest to samo - czyli np samochód na gazie mógł działać bez kompa od wtrysku (wiele osób odcinało w argentach zasilanie kompa przy przcy silnika na gazie)
2 - komp od elektryki wnętrza ? raczej rozbudowana skrzynka bezpieczników pod kierownicą... (poprawcie jeśli błądze)
1 - komp od wtrysku przed nogami pasażera

czy jak podpiołeś stacyjkę od cienkiego to wszystkie przewody pasowały? wystarczył jeden który nie dostanie prądu i du..pa...

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Thema - nie odpala

Post autor: prezesjm » 14 maja 2009, 7:44

A ta temcia do 8V czy 16V ?

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Odp: Thema - nie odpala

Post autor: Gruby007 » 14 maja 2009, 14:34

prezesjm pisze:A ta temcia do 8V czy 16V ?
8v

-- 14 Maj 2009, 17:40 --

Hmm zastanawia mnie ta stacyjka. Kostka jest identyczna: 2 rzędy blaszek po 3 i jedna blaszka na dole po środku. Ale czy w środku kostka z cieniasa jest taka sama jak w themie? Chodzi mi o to czy blaszki w środku są tak samo pozaginane..?

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Thema - Problem z uruchmieniem po wymianie stacyjki

Post autor: Piszczyk » 14 maja 2009, 19:08

16v nie widziałem z digiplexem

a co do blaszek - to ważne które kabelki co z czym łączą - wystarczy jeden zamieniony i du.pa
ale niestety na odległość i bez schematów to tylko gdybanie
bo samo połączenie raczej takie samo - wsówka "męska" w "żeńską" ;) - jak w życiu

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Odp: Thema - Problem z uruchmieniem po wymianie stacyjki

Post autor: Gruby007 » 15 maja 2009, 18:32

Dziś moja Themcia ożyła!! :D :D :D :D jeden kabelek od stacyjki był przetarty i trzeba było wymienić świece. Teraz lata jak złoto :)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Thema - Problem z uruchmieniem po wymianie stacyjki

Post autor: prezesjm » 15 maja 2009, 21:23

Piszczyk pisze:16v nie widziałem z digiplexem
Dziwne, każda 16V bez Visa była na: wtrysk- Jetronic, zapłon- Digiplex 2S - czyli jeden czujnik i dwie podwójne cewki. ;)

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Thema - Problem z uruchmieniem po wymianie stacyjki

Post autor: Piszczyk » 16 maja 2009, 18:20

prezesjm pisze:
Piszczyk pisze:16v nie widziałem z digiplexem
Dziwne, każda 16V bez Visa była na: wtrysk- Jetronic, zapłon- Digiplex 2S - czyli jeden czujnik i dwie podwójne cewki. ;)
ups... :oops: (człowiek ciągle się uczy)
więc w 16v bez VISa wtrysk też "pasożytuje" na digiplexie?

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Thema - Problem z uruchmieniem po wymianie stacyjki

Post autor: prezesjm » 16 maja 2009, 19:22

Piszczyk pisze:
prezesjm pisze:
Piszczyk pisze:16v nie widziałem z digiplexem
Dziwne, każda 16V bez Visa była na: wtrysk- Jetronic, zapłon- Digiplex 2S - czyli jeden czujnik i dwie podwójne cewki. ;)
ups... :oops: (człowiek ciągle się uczy)
więc w 16v bez VISa wtrysk też "pasożytuje" na digiplexie?
Dokładnie tak. Najlepsze jak "fahofcy" szukają Ecu silnika który jak wiadomo mieści pod pokrywką przepływomierza :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”