Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Od pierwszych zimnych dni tej zimy, mam problem z obrotami na biegu jałowym. A że miałem problem ze zbyt dużym poborem oleju, oddałem samochód do mechanika. Powymieniał wszystkie uszczelki, do tego należało wymienić pierścienie, tłok, szlif, itd.
A na koniec powiedział że falowanie jest spowodowane padniętym silniczkiem krokowym. Kupiłem silniczek, założyłem i nic. Następnie wymieniłem przepływomierz, i dalej to samo. Dowiedziałem się że może to być spowodowane pęknięciami na obudowie filtra powietrza (nawet więcej niż pęknięcia). Kupiłem srebrną, wzmacnianą taśmę, owinąłem szczelnie obudowę...
I zero k a poprawy. Już mam dość, co stanę na światłach to gaśnie...
Ostatnio zauważyłem, że nasila się to ze wzrostem temperatury silnika. I tu pytanie:
1. czy może mieć to ze sobą jakiś związek?
2. jeśli tak, co sprawdzać (jaką część)?
3. jakie mogą być inne przyczyny tego zjawiska?
PS: mam gaz, i co mnie dziwi lepiej chodzi na gazie...
PS2: w momencie jak obroty spadają słychać dziwne "pyknięcie" i obroty wzrastają. To "pyknięcie" dochodzi jakby z okolic kratek nawiewu na panelu środkowym.
pozdrawiam i liczę na pomoc
A na koniec powiedział że falowanie jest spowodowane padniętym silniczkiem krokowym. Kupiłem silniczek, założyłem i nic. Następnie wymieniłem przepływomierz, i dalej to samo. Dowiedziałem się że może to być spowodowane pęknięciami na obudowie filtra powietrza (nawet więcej niż pęknięcia). Kupiłem srebrną, wzmacnianą taśmę, owinąłem szczelnie obudowę...
I zero k a poprawy. Już mam dość, co stanę na światłach to gaśnie...
Ostatnio zauważyłem, że nasila się to ze wzrostem temperatury silnika. I tu pytanie:
1. czy może mieć to ze sobą jakiś związek?
2. jeśli tak, co sprawdzać (jaką część)?
3. jakie mogą być inne przyczyny tego zjawiska?
PS: mam gaz, i co mnie dziwi lepiej chodzi na gazie...
PS2: w momencie jak obroty spadają słychać dziwne "pyknięcie" i obroty wzrastają. To "pyknięcie" dochodzi jakby z okolic kratek nawiewu na panelu środkowym.
pozdrawiam i liczę na pomoc
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Ja ma N. Delte, ale tez mi falowaly obroty. Nie tak, zeby samochod gasl, raczej w gore do 1500 obr/min. Przy okazji wymiany termostatu wyszlo, ze czujnik EGR w termostacie ma peknieta rurke, po zaklejeniu silikonem objawy ustaly. Teraz przymierzam sie do calkowitego zaslepienia EGR.
Tylko czy w twojej Themie jest wogole EGR?
Tylko czy w twojej Themie jest wogole EGR?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Jak podasz wersję silnikową auta to będzie z pewnością łatwiej coś podpowiedzieć.
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Mojemu znajomemu falowaly obroty jak mial zbyt malo wody.
Zabardzo sie nagrzewal i mu falowaly obroty.
Dolej plynu, nagrzej auto i sprawdz Moze akurat
Hehhe to bys sie dopiero zdenerwowal
Pozdrawiam
Zabardzo sie nagrzewal i mu falowaly obroty.
Dolej plynu, nagrzej auto i sprawdz Moze akurat
Hehhe to bys sie dopiero zdenerwowal
Pozdrawiam
Lancia Thema III 2.5td 09.92r
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
2.0 16v VIS 152 KM"prezesjm" pisze:Jak podasz wersję silnikową auta to będzie z pewnością łatwiej coś podpowiedzieć.
zdenerwował to mało powiedziane.."Windforce" pisze: olej plynu, nagrzej auto i sprawdz Very Happy Moze akurat Very Happy
Hehhe to bys sie dopiero zdenerwowal Very Happy
zaraz idę sprawdzić
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
a zrób mu ten prymitywny test kompa
(czyli po przekręceniu zapłonu 5 razy pedał gazu do oporu i czekaj na "błyskanie" kontrolki od wtrysku)
jeśli jest ok to powinno błysnąć czterema seriami po cztery błyśnięcia
(kody usterek TU )
może coś wykaże...
(czyli po przekręceniu zapłonu 5 razy pedał gazu do oporu i czekaj na "błyskanie" kontrolki od wtrysku)
jeśli jest ok to powinno błysnąć czterema seriami po cztery błyśnięcia
(kody usterek TU )
może coś wykaże...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Zastanawiam się, kto Ci radził owijać obudowę filtru powietrza. Owinąć to mogłeś przewód gumowy pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą. Obstawiam że gdzieś jest nieszczelność na dolocie. Trzeba koniecznie sprawdzić cały układ dolotowy, rura, wszelkie zaślepki na kolektorze, serwo hamulca itd. Jeśli miałbyś nieszczelną obudowę filtru powietrza to co najwyżej silnik będzie zasysał niefiltrowane powietrze i tyle.
Wykonanie wspomnianego wyżej testu z pewnością nie zaszkodzi.
Wykonanie wspomnianego wyżej testu z pewnością nie zaszkodzi.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
VIS jest szczelny?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Oczywiście, ponieważ jedynie tzw. "lewe" powietrze wystepuje za elementem pomiarowym jakim jest przepływka lub za korpusem przepustnicy tam gdzie jest podciśnienie. Ja tez obstawiam lewe powietrze co mozna sprawdzić opryskująć na pracującym silniku przepustnicę kolektor dolotowy i inne elementy za przepływką za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, samostartu lub plaka. Oczywiście ostroznie nie po kablach WN I wtedy jęsli auto zwiekszy obroty lub zadusi się to trzeba szukac gdzie zaciągneło mułem ."prezesjm" pisze:Zastanawiam się, kto Ci radził owijać obudowę filtru powietrza. Owinąć to mogłeś przewód gumowy pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą. Obstawiam że gdzieś jest nieszczelność na dolocie. Trzeba koniecznie sprawdzić cały układ dolotowy, rura, wszelkie zaślepki na kolektorze, serwo hamulca itd. Jeśli miałbyś nieszczelną obudowę filtru powietrza to co najwyżej silnik będzie zasysał niefiltrowane powietrze i tyle.
Wykonanie wspomnianego wyżej testu z pewnością nie zaszkodzi.
Ale piszesz też że auto po remoncie. Nie można wykluczyc również spartaczonej roboty czyli rózne cisnienie na cylindrach lub jeszcze nie dotarte pierścienie.
pozdrawiam
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Już przed remontem tak się działo. Miałem nadzieję że po naprawie, będzie poprawa. Niestety nie ma."barth71" pisze:
Oczywiście, ponieważ jedynie tzw. "lewe" powietrze wystepuje za elementem pomiarowym jakim jest przepływka lub za korpusem przepustnicy tam gdzie jest podciśnienie. Ja tez obstawiam lewe powietrze co mozna sprawdzić opryskująć na pracującym silniku przepustnicę kolektor dolotowy i inne elementy za przepływką za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, samostartu lub plaka. Oczywiście ostroznie nie po kablach WN I wtedy jęsli auto zwiekszy obroty lub zadusi się to trzeba szukac gdzie zaciągneło mułem .
Ale piszesz też że auto po remoncie. Nie można wykluczyc również spartaczonej roboty czyli rózne cisnienie na cylindrach lub jeszcze nie dotarte pierścienie.
pozdrawiam
"mario09" pisze:VIS jest szczelny?
A jak to sprawdzić?
jutro wrzucę filmik, na którym słychać "pyknięcie" które towarzyszy spadkom obrotów.
pozdrawiam
Sonda lambda -falowanie obrotów
Proponuje się zająć sondą .Dlatego że przy gazie nie bierze udziału i z tąd wniosek że to ona.A piszesz że na gazie jest lepiej czy nawet dobrze.
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
W sumie nie wiadomo jaką ma instalację wiec być może, że jednak sonda pracuje na gazie.
Trzeba by się upewnić co to za instalacja.
Trzeba by się upewnić co to za instalacja.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
"maki" pisze:
jutro wrzucę filmik, na którym słychać "pyknięcie" które towarzyszy spadkom obrotów.
pozdrawiam
Coś długo ten filmik idzie
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Sorka za przeciąganie tematu
Więc tak:
instalacja LPG, jakaś najprostsza, oparta na mikserze (wydaje mi się że pierwsza generacja)
Filmik
słychać na nim te "pyknięcia" oraz szum tak jakby z włączonego nawiewu, choć był wyłączony. Ten szum najlepiej słychać około 26 sek nagrania.
a co z tą sondą?? jak ją sprawdzić?
pozdrawiam[/url]
Więc tak:
instalacja LPG, jakaś najprostsza, oparta na mikserze (wydaje mi się że pierwsza generacja)
Filmik
słychać na nim te "pyknięcia" oraz szum tak jakby z włączonego nawiewu, choć był wyłączony. Ten szum najlepiej słychać około 26 sek nagrania.
a co z tą sondą?? jak ją sprawdzić?
pozdrawiam[/url]
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym
Sprawdzić sondę jest łatwo, poprostu ją odłącz i sprawdź czy auto jakoś na to zareaguje. To jest chyba taki najłatwiejszy test. Hmm a jeździłeś na komputer? Najlepiej by było podpiąć samochód pod kompa i z głowy Proponował bym jeszcze zerknąć na przewody wysokiego napięcia tak profilaktycznie, czy nie mają przebicia.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI