Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: maki » 12 lut 2009, 0:21

Od pierwszych zimnych dni tej zimy, mam problem z obrotami na biegu jałowym. A że miałem problem ze zbyt dużym poborem oleju, oddałem samochód do mechanika. Powymieniał wszystkie uszczelki, do tego należało wymienić pierścienie, tłok, szlif, itd.
A na koniec powiedział że falowanie jest spowodowane padniętym silniczkiem krokowym. Kupiłem silniczek, założyłem i nic. Następnie wymieniłem przepływomierz, i dalej to samo. Dowiedziałem się że może to być spowodowane pęknięciami na obudowie filtra powietrza (nawet więcej niż pęknięcia). Kupiłem srebrną, wzmacnianą taśmę, owinąłem szczelnie obudowę...
I zero k : cenzura : a poprawy. Już mam dość, co stanę na światłach to gaśnie...
Ostatnio zauważyłem, że nasila się to ze wzrostem temperatury silnika. I tu pytanie:
1. czy może mieć to ze sobą jakiś związek?
2. jeśli tak, co sprawdzać (jaką część)?
3. jakie mogą być inne przyczyny tego zjawiska?


PS: mam gaz, i co mnie dziwi lepiej chodzi na gazie...
PS2: w momencie jak obroty spadają słychać dziwne "pyknięcie" i obroty wzrastają. To "pyknięcie" dochodzi jakby z okolic kratek nawiewu na panelu środkowym.

pozdrawiam i liczę na pomoc

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Bichoń » 12 lut 2009, 7:40

Ja ma N. Delte, ale tez mi falowaly obroty. Nie tak, zeby samochod gasl, raczej w gore do 1500 obr/min. Przy okazji wymiany termostatu wyszlo, ze czujnik EGR w termostacie ma peknieta rurke, po zaklejeniu silikonem objawy ustaly. Teraz przymierzam sie do calkowitego zaslepienia EGR.
Tylko czy w twojej Themie jest wogole EGR?

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: prezesjm » 12 lut 2009, 7:50

Jak podasz wersję silnikową auta to będzie z pewnością łatwiej coś podpowiedzieć.

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Windforce » 12 lut 2009, 9:23

Mojemu znajomemu falowaly obroty jak mial zbyt malo wody.
Zabardzo sie nagrzewal i mu falowaly obroty.

Dolej plynu, nagrzej auto i sprawdz :D Moze akurat :D

Hehhe to bys sie dopiero zdenerwowal :D

Pozdrawiam
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: maki » 12 lut 2009, 10:28

"prezesjm" pisze:Jak podasz wersję silnikową auta to będzie z pewnością łatwiej coś podpowiedzieć.
2.0 16v VIS 152 KM
"Windforce" pisze: olej plynu, nagrzej auto i sprawdz Very Happy Moze akurat Very Happy

Hehhe to bys sie dopiero zdenerwowal Very Happy
zdenerwował to mało powiedziane..

zaraz idę sprawdzić

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Piszczyk » 12 lut 2009, 19:20

a zrób mu ten prymitywny test kompa
(czyli po przekręceniu zapłonu 5 razy pedał gazu do oporu i czekaj na "błyskanie" kontrolki od wtrysku)
jeśli jest ok to powinno błysnąć czterema seriami po cztery błyśnięcia
(kody usterek TU )
może coś wykaże...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: prezesjm » 12 lut 2009, 21:06

Zastanawiam się, kto Ci radził owijać obudowę filtru powietrza. Owinąć to mogłeś przewód gumowy pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą. Obstawiam że gdzieś jest nieszczelność na dolocie. Trzeba koniecznie sprawdzić cały układ dolotowy, rura, wszelkie zaślepki na kolektorze, serwo hamulca itd. Jeśli miałbyś nieszczelną obudowę filtru powietrza to co najwyżej silnik będzie zasysał niefiltrowane powietrze i tyle.
Wykonanie wspomnianego wyżej testu z pewnością nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: mario09 » 13 lut 2009, 19:38

VIS jest szczelny?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

barth71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 29 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: barth71 » 13 lut 2009, 21:37

"prezesjm" pisze:Zastanawiam się, kto Ci radził owijać obudowę filtru powietrza. Owinąć to mogłeś przewód gumowy pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą. Obstawiam że gdzieś jest nieszczelność na dolocie. Trzeba koniecznie sprawdzić cały układ dolotowy, rura, wszelkie zaślepki na kolektorze, serwo hamulca itd. Jeśli miałbyś nieszczelną obudowę filtru powietrza to co najwyżej silnik będzie zasysał niefiltrowane powietrze i tyle.
Wykonanie wspomnianego wyżej testu z pewnością nie zaszkodzi.
Oczywiście, ponieważ jedynie tzw. "lewe" powietrze wystepuje za elementem pomiarowym jakim jest przepływka lub za korpusem przepustnicy tam gdzie jest podciśnienie. Ja tez obstawiam lewe powietrze co mozna sprawdzić opryskująć na pracującym silniku przepustnicę kolektor dolotowy i inne elementy za przepływką za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, samostartu lub plaka. Oczywiście ostroznie nie po kablach WN :) I wtedy jęsli auto zwiekszy obroty lub zadusi się to trzeba szukac gdzie zaciągneło mułem :lol: .
Ale piszesz też że auto po remoncie. Nie można wykluczyc również spartaczonej roboty czyli rózne cisnienie na cylindrach lub jeszcze nie dotarte pierścienie.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: maki » 13 lut 2009, 23:32

"barth71" pisze:
Oczywiście, ponieważ jedynie tzw. "lewe" powietrze wystepuje za elementem pomiarowym jakim jest przepływka lub za korpusem przepustnicy tam gdzie jest podciśnienie. Ja tez obstawiam lewe powietrze co mozna sprawdzić opryskująć na pracującym silniku przepustnicę kolektor dolotowy i inne elementy za przepływką za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, samostartu lub plaka. Oczywiście ostroznie nie po kablach WN :) I wtedy jęsli auto zwiekszy obroty lub zadusi się to trzeba szukac gdzie zaciągneło mułem :lol: .
Ale piszesz też że auto po remoncie. Nie można wykluczyc również spartaczonej roboty czyli rózne cisnienie na cylindrach lub jeszcze nie dotarte pierścienie.
pozdrawiam
Już przed remontem tak się działo. Miałem nadzieję że po naprawie, będzie poprawa. Niestety nie ma.

"mario09" pisze:VIS jest szczelny?


A jak to sprawdzić?

jutro wrzucę filmik, na którym słychać "pyknięcie" które towarzyszy spadkom obrotów.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
alf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 05 sty 2007, 0:00

Sonda lambda -falowanie obrotów

Post autor: alf » 25 lut 2009, 12:49

Proponuje się zająć sondą .Dlatego że przy gazie nie bierze udziału i z tąd wniosek że to ona.A piszesz że na gazie jest lepiej czy nawet dobrze.
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: mario09 » 25 lut 2009, 18:16

W sumie nie wiadomo jaką ma instalację wiec być może, że jednak sonda pracuje na gazie.
Trzeba by się upewnić co to za instalacja.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Gruby007 » 25 lut 2009, 18:51

"maki" pisze:

jutro wrzucę filmik, na którym słychać "pyknięcie" które towarzyszy spadkom obrotów.

pozdrawiam


Coś długo ten filmik idzie :wink:
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: maki » 03 mar 2009, 22:31

Sorka za przeciąganie tematu :oops:

Więc tak:
instalacja LPG, jakaś najprostsza, oparta na mikserze (wydaje mi się że pierwsza generacja)

Filmik
słychać na nim te "pyknięcia" oraz szum tak jakby z włączonego nawiewu, choć był wyłączony. Ten szum najlepiej słychać około 26 sek nagrania.

a co z tą sondą?? jak ją sprawdzić?

pozdrawiam[/url]

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Thema- falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Gruby007 » 03 mar 2009, 22:52

Sprawdzić sondę jest łatwo, poprostu ją odłącz i sprawdź czy auto jakoś na to zareaguje. To jest chyba taki najłatwiejszy test. Hmm a jeździłeś na komputer? Najlepiej by było podpiąć samochód pod kompa i z głowy :wink: Proponował bym jeszcze zerknąć na przewody wysokiego napięcia tak profilaktycznie, czy nie mają przebicia.

Pozdrawiam :wink:
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”