Thema - Demontaż inst. gazowej.

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Thema - Demontaż inst. gazowej.

Post autor: Gruby007 » 11 lut 2009, 23:28

Witam. Moja Themka ma ponad 282 tyś przelotu. Silnik jest już spracowany, są przedmuchy po odkręceniu korka od oleju, co jakiś czas olej trzeba uzupełnić... Ale jeździ :wink: Nie mam pieniędzy na remont ani ew. wymianę samochodu. Pierścionki są do zmiany. Choć pewnie i tłoki też się kwalifikują. (głowica robiona ok2 lata temu) Dlatego żeby nie dobijać silnika jeszcze bardziej nie używam już gazu. Dla takiego silnika trzeba trochę ulżyć. 2.0 8v to dość oszczędny silnik, poza tym benzyna tanieje a po drugie mieszkam na wschodzie i nie ukrywam że dostęp do tańszej benzyny jest wszelaki (oczywiście 95 !)

Więc skoro gazu nie używam pomyślałem że po co mi butla w bagażniku? Chciał bym ją wyjąć, ale zostawić resztę złomu z instalacji tak jak jest, a nóż może kiedyś mi się odmieni i spowrotem ją założę. I teraz pytanko, czy jak sam wezmę się za wyjmowanie butli to niczego nie popsuję? Czy lepiej może jechać do gazownika i zapłacić te kilkanaście złotych?
Mam instalację II gen.

Pozdrawiam :wink:
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Thema - Demontaż inst. gazowej.

Post autor: Doodik » 11 lut 2009, 23:35

Sam demontaż elementów wchodzących w skład instalacji gazowej nie jest czymś skomplikowanym. Po prostu odkręcasz śruby mocujące, przewody od gazu oraz przewody elektryczne i to na tyle. Na pewno dasz rade samodzielnie.

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Thema - Demontaż inst. gazowej.

Post autor: Gruby007 » 11 lut 2009, 23:39

Tak myślałem :wink:
Jeszcze takie może dość głupie pytanie ale jak będe ją odkręcał to musi być zupełnie pusta? Bo chyba jest w niej jeszcze trochę gazu, ale problem bo nie mogę go wyjeździć bo gaz dłuugo już nie był używany i teraz po przełączeniu na gaz samochód nie chce jechać...
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Thema - Demontaż inst. gazowej.

Post autor: FajeK » 11 lut 2009, 23:51

jak zakrecisz na wielozaworze (to jest to ustrojstwo na butli) odpływ gazu (tam powinno byc pokretło z regóły jedno wiec nie ma problemu) to gaz ci nie ucieknie do tego ustrojstwa dochodza 2 rurki najczesciej miedziane ktore musisz odkrecic potem odkrecasz sama butle i gotowe
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Thema - Demontaż inst. gazowej.

Post autor: Gruby007 » 11 lut 2009, 23:59

Dzięki wielkie za odpowiedzi ! :wink:
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”