Thema - 3.0 V6 Sonda Lambda, urwany kabel

Awatar użytkownika
Gutek1986
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: ŁUKÓW
Kontakt:

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: Gutek1986 » 25 sty 2009, 23:41

Osobiście wolał bym rozwiązać ten problem naprawiająć usterke,mam cichą nadzieje że spalanie sie poprawi, i oczywiście bede wdzieczny jeśli żucisz u siebie okiem i dasz znać. Z góry wielkie dzieki.
Thema 3.0 v6 LS 94r-SPRZEDANA :/
Fiat Brava 1.2 16v 2000r
Pozdrawiam Gutek

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: Miro » 26 sty 2009, 20:09

Patrzyłem dzisiaj pod maske za tym zielonym kabelkiem i powiem Ci,że u mnie go nie ma...
Hm... on czasem nie jest od lpg?
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

barth71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 29 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: barth71 » 26 sty 2009, 22:27

przetrzepie schemat jutro to ci dam znac czy takie cos tam ma być. Ale prawdopodobnie od LPG do byłego kiedyś jakiegos emulatora czy cuś.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gutek1986
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: ŁUKÓW
Kontakt:

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: Gutek1986 » 27 sty 2009, 1:26

Ku... to co to mże być że wyświetla mi ten wtrysk?????, sonda nowa a wraz wyswietla błąd ,,1223,,. Jedyny prblem może byc tylko przez ten kabelek. Jest tak jak od łacze akumulator na pewien czas a potem go podłacze to kontrolka nie swieci przez ok/min i potem za pala sie ponownie, przekładałem też komputer z innej 3litrówki i dzieje się to samo wiec problem nie tkwi w komputerze. POMOCY co to może być????
Thema 3.0 v6 LS 94r-SPRZEDANA :/
Fiat Brava 1.2 16v 2000r
Pozdrawiam Gutek

Awatar użytkownika
deltalukasz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: deltalukasz » 27 sty 2009, 6:48

"Gutek1986" pisze:Ku... to co to mże być że wyświetla mi ten wtrysk?????, sonda nowa a wraz wyswietla błąd ,,1223,,. Jedyny prblem może byc tylko przez ten kabelek. Jest tak jak od łacze akumulator na pewien czas a potem go podłacze to kontrolka nie swieci przez ok/min i potem za pala sie ponownie, przekładałem też komputer z innej 3litrówki i dzieje się to samo wiec problem nie tkwi w komputerze. POMOCY co to może być????


A wiec tak,zaswieca sie po minucie to w sumie dobrze to znaczy ze grzalka dziala,bo wczesniejsze sondy bez grzalki mialy dluzszy czas wyslania wygnalu do ECU,natomiast jezeli jest grzalka to w okolo 30sek pierwsze sygnaly sa odczytywane przez komputer i zapala sie kontrolka a teraz napisze czemu.To ze pod oslonka czarna jest zilony kabel to moze swiadczyc ze ktos go pociagnal od nowa ale nie zmienia to nic to po prostu kolor kabla, masz 2 kable od grzalki i one sa wporzadku i masz 2 kable od sygnalu sondy(jeden z nich to ten urwany zielony).Jeden jak widac masz przerwany i sadze ze nie jest to "dodatkowy" kabel od LPG ale jeden z dwoch kabli ktore ida od wtyczki do kompa.Proponuje rozciac oslonke tych kabli sprawdzic czy sa faktycznie dwa tylko w srodku i naciac dalej ta oslonke zeby znalesc urwana czesc przewodu (ta druga ktorej nie widac bo jest w oslonce) i zapewne ten urwany przewod ktory znajduje sie pod oslonko tez jest zielony i po prostu polaczyc te kable(zaznaczam polacz je jezeli pod oslonko sa faktycznie tylko 2 kable a tak powinno byc).Bo jak narazie wydaje mi sie ze przez zerwany kabel masz po prostu przerwany obwod i sonda nie dziala a to ze jest nowa to nic nie zmienia,jak polaczysz te kable to i stara moze dzialac:)mam nadzieje ze teraz to ja nie namieszalem:) Zbytnio:]

argenta67

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: argenta67 » 27 sty 2009, 6:56

"deltalukasz" pisze:
"Gutek1986" pisze:Ku... to co to mże być że wyświetla mi ten wtrysk?????, sonda nowa a wraz wyswietla błąd ,,1223,,. Jedyny prblem może byc tylko przez ten kabelek. Jest tak jak od łacze akumulator na pewien czas a potem go podłacze to kontrolka nie swieci przez ok/min i potem za pala sie ponownie, przekładałem też komputer z innej 3litrówki i dzieje się to samo wiec problem nie tkwi w komputerze. POMOCY co to może być????


A wiec tak,zaswieca sie po minucie to w sumie dobrze to znaczy ze grzalka dziala,bo wczesniejsze sondy bez grzalki mialy dluzszy czas wyslania wygnalu do ECU,natomiast jezeli jest grzalka to w okolo 30sek pierwsze sygnaly sa odczytywane przez komputer i zapala sie kontrolka a teraz napisze czemu.To ze pod oslonka czarna jest zilony kabel to moze swiadczyc ze ktos go pociagnal od nowa ale nie zmienia to nic to po prostu kolor kabla, masz 2 kable od grzalki i one sa wporzadku i masz 2 kable od sygnalu sondy(jeden z nich to ten urwany zielony).Jeden jak widac masz przerwany i sadze ze nie jest to "dodatkowy" kabel od LPG ale jeden z dwoch kabli ktore ida od wtyczki do kompa.Proponuje rozciac oslonke tych kabli sprawdzic czy sa faktycznie dwa tylko w srodku i naciac dalej ta oslonke zeby znalesc urwana czesc przewodu (ta druga ktorej nie widac bo jest w oslonce) i zapewne ten urwany przewod ktory znajduje sie pod oslonko tez jest zielony i po prostu polaczyc te kable(zaznaczam polacz je jezeli pod oslonko sa faktycznie tylko 2 kable a tak powinno byc).Bo jak narazie wydaje mi sie ze przez zerwany kabel masz po prostu przerwany obwod i sonda nie dziala a to ze jest nowa to nic nie zmienia,jak polaczysz te kable to i stara moze dzialac:)mam nadzieje ze teraz to ja nie namieszalem:) Zbytnio:]

Napisałeś bardzo wyraźnie, bo to uszkodzenie jakie widać po tym zamieszczonym zdjęciu świadczy o tym, że komputer nie ma żadnego sygnału od sondy i wywala błąd. Naprawa to "szukać kabelka".
Ostatnio zmieniony 27 sty 2009, 6:58 przez argenta67, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
deltalukasz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: deltalukasz » 27 sty 2009, 6:57

Pisze nowy post zeby tamtego bardziej nie pograzac w nieladzie.Takie male sprostowanie do tego co pisalem a w zasadadzie do zapalania kontrolki.Sonde jak widac masz 4 przewodowa i komp jest ustawiony zeby po okolo minucie dostac sygnal z sondy ktory przekazuje odczyt do sondy.Przez przerwany kabel tego sygnalu komp nie dostaje i przez to wywala blad sondy przez co kontrolka sie zapala.Jak pisalem wyzej postaraj sie znalesc druga czesc tego zielonego kabla i go polaczyc z tym wystajacym.Jezeli sa faktycznie dwa pod oslona jak pisalem bo jezeli bedziesz miec 3 a ktos ciagnal nowe kabelki to moga one miec nawet te same kolory!!!! i nie ma w tedy co ruszac bo zware mozesz zrobic.jestem jednak przekonany na 90% ze sa pod oslonka 2 kable a jeden z nich jest przerwany i wystarczy go polaczyc i bedzie gralo wszystko.Jak sonda bedzie smigac to musisz podjechac na regulacje LPG i wtedy powinienes zobaczyc znaczna roznice w spralaniu gazu

Awatar użytkownika
Gutek1986
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: ŁUKÓW
Kontakt:

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: Gutek1986 » 27 sty 2009, 14:16

"deltalukasz" pisze:Pisze nowy post zeby tamtego bardziej nie pograzac w nieladzie.Takie male sprostowanie do tego co pisalem a w zasadadzie do zapalania kontrolki.Sonde jak widac masz 4 przewodowa i komp jest ustawiony zeby po okolo minucie dostac sygnal z sondy ktory przekazuje odczyt do sondy.Przez przerwany kabel tego sygnalu komp nie dostaje i przez to wywala blad sondy przez co kontrolka sie zapala.Jak pisalem wyzej postaraj sie znalesc druga czesc tego zielonego kabla i go polaczyc z tym wystajacym.Jezeli sa faktycznie dwa pod oslona jak pisalem bo jezeli bedziesz miec 3 a ktos ciagnal nowe kabelki to moga one miec nawet te same kolory!!!! i nie ma w tedy co ruszac bo zware mozesz zrobic.jestem jednak przekonany na 90% ze sa pod oslonka 2 kable a jeden z nich jest przerwany i wystarczy go polaczyc i bedzie gralo wszystko.Jak sonda bedzie smigac to musisz podjechac na regulacje LPG i wtedy powinienes zobaczyc znaczna roznice w spralaniu gazu

Wiec pod osłonką mam dwa kabelki zielony i czarny, z tego co teraz zobaczyłem to oba kable wyglądają dobrze a ten 3-zielony który jest uciety na pewno nie był montowny fabrycznie,i coś mi sie wydaje że to jednak może być od LPG. Ale nie mam pojećia gdzie on może iść,tak jak pisałem wcześniej braciak mi mówił że był go ok15cm albo i wiecej zwinietego w kłebek wiec go braciak ucioł żeby nie zwierał,wiec 15cm kabelka mogło iść wszedzie pod tą maską,szukałem pare razy ale nie widać nigdzie żeby wiśiał kawałek zielonego kabelka. i jeśli to nie winna tego kabelka że ject problem 1223 to wczym może tkwić??????
http://i43.tinypic.com/zk65xv.jpg[/img]
http://i42.tinypic.com/20jlg61.jpg[/img]
Thema 3.0 v6 LS 94r-SPRZEDANA :/
Fiat Brava 1.2 16v 2000r
Pozdrawiam Gutek

argenta67

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: argenta67 » 27 sty 2009, 17:26

Tak teraz to zdjęcie mówi jednoznacznie o tym, że jest to kabel do likwidacji a problem tkwi w innym miejscu. Niestety :(

Awatar użytkownika
deltalukasz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: deltalukasz » 27 sty 2009, 21:02

Hmm kabel faktycznie mozna sobie darowac chodz moze byc tak bo widze ze ten oryginalny kabel jest zielony i normalnie wchodzi dalej pod oslonke ale..... mogl sie gdzies w srodku przerwac lub zalamac i nie bylo sygnalu dlatego ktos na samym poczatku wtyczki mogl przylutowac nowy kabel i puscic go do kompa w tej samej oslonce.Skoro ten dolutowany jest urwany to czemu orygilany mogl sie nie urwac?Tak naprawde moglo byc wszystko.Zeby miec pewnosc ze to nie kabel i nie pchac sie w koszty proponuje cala oslonke z kabla zerwac i poszukac w drodze do kompa czy go gdzies tam nie ma.Pozniej jezeli sie okaze ze kable sa okej mozesz wszystko izolacja obkleic i nie bedzie problemu.Wtedy bedziesz musial isc do elektromechanika jakiegos.Chodz borykalem sie z problemem sondy i swiecacej sie kontrolki dlugi czas i widzialem wiele przypadkow.Jestem prawie pewny ze problem jest z dotarciem sygnalu z sondy do kompa.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: prezesjm » 27 sty 2009, 21:26

Jeśli masz jakikolwiek nawet prosty miernik to natnij kawałeczek izolacji na tym czarnym, ten dodatkowy zielony to oczywiście wywal. Pomierz napięcie na rozgrzanym silniku pomiędzy tym czarnym a tym lutowanym zielonym. Przy ECU silnika spróbuj także pomierzyć napięcie pomiędzy pinami 70 a 71. Jeśli to napięcie będzie inne to pozostaje tylko szukać po wiązce awarii, dodatkowego wpięcia lub coś podobnego.

Awatar użytkownika
deltalukasz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: deltalukasz » 27 sty 2009, 21:40

Z tego co dobrze zrozumialem to kable od sondy ida przez 70 i 71 pin jak pisal prezes.mozesz w sumie duzo latwiej niz miezenie opornosci podpiac miernik miedzy wtyczka i poszczegolnymi kablami a pinami pisanymi wyzej.miernik ustawic w pozycji"dzwonka" i jezeli z kablami jest wszystko okej i nie ma zadnej przerwy to miernik bedzie wydawal dziek "piszczal".Wydaje mi sie ze kazdy a przynamniej wiekszosc miernikow uniwersalnych ma funkcje "przedzwaniania"

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: prezesjm » 27 sty 2009, 21:48

Jest wiele dróg do celu, ważne by znaleźć awarie :)

Awatar użytkownika
Gutek1986
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: ŁUKÓW
Kontakt:

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: Gutek1986 » 28 sty 2009, 0:20

Z tym dzwoneczkiem to dobry pomysł, jutro jak znajde chwilke czasu to się za to wezmę i na pisze co i jak,wielkie dzieki za pomysły. Tylko czy to aby na pewno 70 i 71?????????
Thema 3.0 v6 LS 94r-SPRZEDANA :/
Fiat Brava 1.2 16v 2000r
Pozdrawiam Gutek

Awatar użytkownika
deltalukasz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Thema- 3.0 v6LS 94r. Sonda Lambda

Post autor: deltalukasz » 28 sty 2009, 6:10

"Gutek1986" pisze:Tylko czy to aby na pewno 70 i 71?????????
No i tutaj ci nie pomoge:) musisz zaufac prezesowi w sumie to mozesz isc po kablach do kompa i przed samym kompem wpiac sie miernikiem i tez sprawdzisz,jak bedzie okej mozesz otworzyc kompa i zobaczyc gdzie to dalej idzie i bedziesz wiedzial ktory to pin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”