Thema - 2.0 16v - brak mocy
Thema - 2.0 16v - brak mocy
dwa dni po złożeniu silnika przy jeździe pod strome wzniesienie ok.3km musiałem zredukować do jedynki auto całkowicie straciło moc co może być przyczyną na co stawiacie
byłem na diagnostyce i wykazało
walnięty przepływomierz;sonda,czujnik stukowy która z tych przyczyn może być tą właściwą a,może to zupełnie coś innego;jakie jest właściwe ciśnienie na tłokach?dodam tylko że na PB i LPG auto jeżdzi tak samo i nie ma znaczenia czy przepływomierz jest podpięty czy nie;przy poprzednim silniku był ten sam i nie miałem problemów.
czekam na podpowiedzi. :
byłem na diagnostyce i wykazało
walnięty przepływomierz;sonda,czujnik stukowy która z tych przyczyn może być tą właściwą a,może to zupełnie coś innego;jakie jest właściwe ciśnienie na tłokach?dodam tylko że na PB i LPG auto jeżdzi tak samo i nie ma znaczenia czy przepływomierz jest podpięty czy nie;przy poprzednim silniku był ten sam i nie miałem problemów.
czekam na podpowiedzi. :
lancia thema 2.0 16V VIS'93
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Thema-brak mocy-koledzy pomocy
Zacznij od rozrządu i uzupełnienij , pojemność i typ silnika.
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
brak mocy-uzupełnienie
silnik 2.0 16v vis'93 z blokiem dedry '95
rozrząd ok, odpala bez problemu po remoncie przejechane ok.50km po równym nawet to jedzie. mały problem z przyspieszeniem, ale nie daję wiecej jak 2.5-3.0 obrotów podjazd pod górę i klapa.
pozdrawiam
rozrząd ok, odpala bez problemu po remoncie przejechane ok.50km po równym nawet to jedzie. mały problem z przyspieszeniem, ale nie daję wiecej jak 2.5-3.0 obrotów podjazd pod górę i klapa.
pozdrawiam
lancia thema 2.0 16V VIS'93
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Re: brak mocy-uzupełnienie
Jak Vis to motronic czyli podejrzane koło fonicze i sam czujnik."adam" pisze:silnik 2.0 16v vis'93 z blokiem dedry '95
rozrząd ok, odpala bez problemu po remoncie przejechane ok.50km po równym nawet to jedzie. mały problem z przyspieszeniem, ale nie daję wiecej jak 2.5-3.0 obrotów podjazd pod górę i klapa.
pozdrawiam
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
brak mocy cd.
czy koło fonicze to, to kolo zębate z jedną przerwą przy wale po którym biega pasek alternatora a, czujka to czujnik położenia wału?to koło wraz z czujnikiem poł. wału przełożyłem ze starego bloku,czyli themy w dedrze było z czteroma zębami.
czy może być opcja źle ustawione zawory?chociaż głowica po planowaniu itp. i tak słychać stuki na zaworach.
czy może być opcja źle ustawione zawory?chociaż głowica po planowaniu itp. i tak słychać stuki na zaworach.
lancia thema 2.0 16V VIS'93
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Re: brak mocy cd.
Tak to jest to koło i zaraz obok tego czujnik - przerwa miedzy 0,4 a 0,8mm - sprawdź ,brak mocy może być spowodowany małym luzem zaworowym ale mało prawdobodobne aby to stało sie nagle, pod górke i przy właczonym 1 biegu, niemniej jednak warto ustawić prawidłowe 0,4 ssace i 0,50 wydech ( sprawdź dane w eperze - pisze z pamiecie albo zaraz ktoś mnie poprawi) ."adam" pisze:czy koło fonicze to, to kolo zębate z jedną przerwą przy wale po którym biega pasek alternatora a, czujka to czujnik położenia wału?to koło wraz z czujnikiem poł. wału przełożyłem ze starego bloku,czyli themy w dedrze było z czteroma zębami.
czy może być opcja źle ustawione zawory?chociaż głowica po planowaniu itp. i tak słychać stuki na zaworach.
A mase instalacji masz ok?
Cewka ok? - to nie jest skomplikowany układ ale wszystkie elementy musza być sprawne?
Silnik osiąga na biegu jałowym obroty wyższe niż 3tyś ?
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
brak mocy cd.
przerwa jest w normie co do cewki to nie wiem gdzie ona jest mam 4 przewody do świec a nie widze nic podobnego do cewki tak samo jak nie mogę zlokalizować filtra paliwa [dojście i powrót na listwie wtrysków]co do masy to nie mam pojęcia oco chodzi czy w warsztacie zrobią taki pomiar dziś mechanik pierwszy raz znalazł wtyczkę do kompa kilku innych podpinało się do ABS-u u mnie wtyk jest nad nogami pasażera chociaż schemat pokazuje inaczej
pozdrawiam
pozdrawiam
lancia thema 2.0 16V VIS'93
brak mocy cd.
przerwa jest w normie co do cewki to nie wiem gdzie ona jest mam 4 przewody do świec a nie widze nic podobnego do cewki tak samo jak nie mogę zlokalizować filtra paliwa [dojście i powrót na listwie wtrysków]co do masy to nie mam pojęcia oco chodzi czy w warsztacie zrobią taki pomiar dziś mechanik pierwszy raz znalazł wtyczkę do kompa kilku innych podpinało się do ABS-u u mnie wtyk jest nad nogami pasażera chociaż schemat pokazuje inaczej obroty bez problemu 4tyś i więcej ,bez gaz 900-1000 niekiedy samoczynnie podbija do 2500 i więcej
pozdrawiam
pozdrawiam
lancia thema 2.0 16V VIS'93
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-brak mocy-koledzy pomocy
nie miałeś strzłu na gazie? bo jeśli antywybuch nie zadziała to potrafi tak przegiąć i zablokować klapkę od przepływomierza że brak praktycznie przelotu
sonda nawet jak walnięta to powinien jeździć przyzwoicie - tak samo stukowy
zakładam że równa praca na wolnych obrotach czyli nie pomylone kable zapłonowe
wtryski- też ciężko pomylić kabelki (zresztą wtrysk symultaniczny chyba - więc bez znaczenia zamiana kabelków) zresztą na gazie bez różnicy
stawiam na przepływkę lub jakieś inne świnstwo w dolocie (szmata??????)
silnik do wkręcenia się na obroty bez obciążenia nie potrzebuje aż tyle ładunku co pod obciążeniem....
sonda nawet jak walnięta to powinien jeździć przyzwoicie - tak samo stukowy
zakładam że równa praca na wolnych obrotach czyli nie pomylone kable zapłonowe
wtryski- też ciężko pomylić kabelki (zresztą wtrysk symultaniczny chyba - więc bez znaczenia zamiana kabelków) zresztą na gazie bez różnicy
stawiam na przepływkę lub jakieś inne świnstwo w dolocie (szmata??????)
silnik do wkręcenia się na obroty bez obciążenia nie potrzebuje aż tyle ładunku co pod obciążeniem....
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
cd.
niekiedy przy odpalaniu strzeli co do klapki to tej w środku nie mam, jest tylko na wylocie z przepływomierza taka na zawiasku jeszcze raz nadmienię że na starym silniku był ten sam uszkodzony przepływomierz i autko śmigało bez zarzutu może ciśnienie na tłokach za małe [jeszcze nie mierzyłem w dębicy ciężko o dobrego fachowca, a jak już jest to prosi o inny zestaw pytań czytaj samochód]jakie ma być ciśnienie?podłączenie listwy wtrysków jest na wsówkę inaczej siępodpiąć nie da.
lancia thema 2.0 16V VIS'93