Thema - nominalne ciśnienie sprężania

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - nominalne ciśnienie sprężania

Post autor: henek155 » 23 maja 2008, 12:15

Witam jak w temacie,ponieważ nie znalazłem odpowiedzi poprzez funcje szukaj,wiec pisze nowego posta.
Chodzi o silnik 2.0 16v bez visa, 104kW=141KM ozn sil. 834B2246
Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie spręzania nominalne?
ja u siebie momierzyłem i wyszło mi:
1- 13 bar
2- 12,7 bar
3- 12,9 bar
4- 12,9 bar
i teraz nie mam punktu odniesienia jakie powinno być ciśnienie(czyli nie wiem czy wymienić pierścienie czy nie,bo lubie sobie czasem ostro pojeżdzić : yesyes : ,a silnik jakoś nie wygląda na rzwawy :( )
pozdro henek155
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Thema- jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania?

Post autor: kretekpodnietek » 23 maja 2008, 18:14

bierze Ci olej? ciśnienie jest dobre. jeżeli nie bierze Ci oleju to zostaw układ korbowo tłokowy.

thema swoje waży, to jest limuzyna a nie autko do szalenia. jeżeli naprawde jest słabe to szukaj winy po stronie sterowania silnikiem. najlepiej podepnij pod komputer.

a jak ze spalaniem?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema- jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania?

Post autor: henek155 » 23 maja 2008, 21:02

jako że długo autem nie jezdziłem bo jest sprowadzone i długo też grzebałem przy nim lekki tuning to nie wiem czy mi bierze olej.pod komputer na pewno będe chciał go podpiąć.Może wydaje mi się ze jest mulasty dlatego że założyłem aluski 16 z oponami 205/50.
Moze ktoś wie jeszcze coś na temat ciśniena sprężania??
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema- jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania?

Post autor: Piszczyk » 25 maja 2008, 13:09

tłumacząc nieśmiertelną niemiecką instrukcję obsługi dla themek III:
silniki i.e. - 9,5
silniki 16v (bez rozróżnienie z VIS czy bez) - 10,35
silniki 16v turbo -8
silniki V6 - 9,5
silniki turbo ds - 22,5
wygląda jakbyś miał silnik dłubnięty :wink:
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema- jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania?

Post autor: henek155 » 25 maja 2008, 18:36

te dane to dotyczą stopnia sprężania czy ciśnienia sprężąnia??
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

dawidson

Thema- jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania?

Post autor: dawidson » 25 maja 2008, 18:49

Piszczyk podal stopien sprezania dla poszczegolnych jednostek.
henek155 podal cisnienie sprezania dla poszczegoölnych cylindrow.
jedno ma z drugim malo wspolnego.
stopien sprezania to matematycznie liczony stosunek komory spalania do komory spalania i pojemnosci cylindra.
cisnienie sprezania to cisnienei jakie buduje tlok posuwajacy sie w strone GMP.

Gdyby ten silnik byl dlubniety tak aby stopien sprezania tam wyniosil 13:1 to chcialbym to zobaczyc na wlasne oczy. to raczej lekka abstrakcja w aucie uzytkowanym na codzien.

wedlug mnie wszystko jest. cisnienie jest rowne dla wszystkich cylindrow, nie jest moze najwyzsze, ale tez nie jest tragicznie niskie. usterki doszukiwalbym sie gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema- jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania?

Post autor: Piszczyk » 25 maja 2008, 23:22

zgadza się
mój błąd :oops: - należy czytać dokładnie pytania i udzielać dokładnych odpowiedzi
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Thema- jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania?

Post autor: FajeK » 24 sie 2008, 13:35

Witam ponownie.Niestety bierze mi olej i to dużo, 1 litr na 1000 km.I nie są to wycieki z silnika.Pewnie coś się dzieje z pierścieniami,może są zapieczone lub mi jeden pęknął bo raz jak sie ścigałem z kumplem to mówił że mi zakopcił troche a mi sie wydawało ze strzeliło mi coś z wydechu.Czy są jakieś metody sprawdzenia bez rozbierania silnika??
bo jak bedę miał porysowane cylindry to pewnie przełoże drugi silnik bo sie nie opłaci remontować,a mam taki na zapasie.

henek155
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

argenta67

Thema- jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania?

Post autor: argenta67 » 24 sie 2008, 13:49

"FajeK" pisze:Witam ponownie.Niestety bierze mi olej i to dużo, 1 litr na 1000 km.I nie są to wycieki z silnika.Pewnie coś się dzieje z pierścieniami,może są zapieczone lub mi jeden pęknął bo raz jak sie ścigałem z kumplem to mówił że mi zakopcił troche a mi sie wydawało ze strzeliło mi coś z wydechu.Czy są jakieś metody sprawdzenia bez rozbierania silnika??
bo jak bedę miał porysowane cylindry to pewnie przełoże drugi silnik bo sie nie opłaci remontować,a mam taki na zapasie.

henek155
Po pierwsze to masz tam 16V i od tego trzeba zacząć bo zarówno olej uszczelniaczami będzie ściekał i spalał się a i zawory mogą ciśnienie przepuszczać. Trzeba zdjąć głowice i wszystko będzie jasne, bez tego nic wiarygodnego sie nie dowiesz, zawsze będą to przypuszczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”