Thema - ciśnienie oleju

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - ciśnienie oleju

Post autor: henek155 » 18 maja 2008, 12:16

Witam ostatnio mierzyłem ciśnienie oleju w swojej themie 2.0 16v 141KM bez visa.
: pomiar przy temp. wody 70 stopni C
wolne obroty-1,8 bar
1000 obr - 2,4 bar
1500 obr - 4bar
2000 obr - 4,6 bar
2500 obr - 6,4 bar
3500 obr - 7,2 bar

:pomiar przy temperaturze 90 stopni C
wolne obroty-1,7 bar
1000 obr - 2 bar
1500 obr - 3bar
2000 obr - 3,4 bar
2500 obr - 5,4 bar
3500 obr - 6,7 bar

I tu moje pytanie czy ten silnik jest w dobrym stanie,i jakie ciśnienie powinno być prawidłowe.Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam henek155
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: Piszczyk » 18 maja 2008, 15:36

skrócona niemiecka instrukcja obsługi podaje:
dla 16v przy temp. oleju 100stC
-bieg jałowy : powyżej 0,8 bar
-przy 4000obr/min : powyżej 4,0 bar
tyle...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: henek155 » 18 maja 2008, 15:46

czyli powinno być wporządku.
ale musze wymienić olej i nie wiem jaki zalać bo auto sprowadzone z niemiec z komisu i nie wiem co tam było wlane.
Przejechane ma 170 tys. ale mógłbyć cafany bo auto z 91 roku.
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: Piszczyk » 18 maja 2008, 17:38

moja lata na półsyntetyku lotosa
wcześniej też jakiś dziwny olej niemiecki był
poza ubytkiem (jakieś 2 litry na 10000km) wszystko ok (temperatura/ciśnienie/brak dymku)
ale jak się kręci silnik do 6000 rpm to nic dziwnego te 2 litry
(tzn: ja się nie przejmuję :D )
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: henek155 » 18 maja 2008, 19:38

ja tez czasem kręce silnik nawet do 7 tys. i chciale mzalać jakiś dobry olej
myślałem o valvoline syntetyk
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: henek155 » 18 maja 2008, 20:21

w gre wchodzą raczej 3 oleje z półki valvoline.
chciałbym zalać VR1 Racing 10W60,ale nie wiem czy można,a jak nie to jeszcze jest syntetyk max live 5W40, albo półsyntetyk max live 10W40.
Doradzcie coś. Chce mieć dobry olej i kasa nie gra roli,(chodzi o to że lubie sobie czasem poszaleć moją lancią)
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: GrzesiekK » 18 maja 2008, 20:42

"Piszczyk" pisze:moja lata na półsyntetyku lotosa

ale jak się kręci silnik do 6000 rpm to nic dziwnego te 2 litry
(tzn: ja się nie przejmuję :D )
Kręć dalej ten silnik na lotosie to będziesz w niedługim czasie pytał kto w Lublinie lub okolicach robi dobrze szlify wałów ;]

Moja dobra rada, zmień ten olej przynajmniej na Mobila Super-S 10w40, Lotos nagrzany do temp. około 90-100stopni to już woda mająca niewiele wspólnego z olejem ;]

pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: Piszczyk » 18 maja 2008, 21:14

więcej jeżdzę po trasie i nie pamiętam 90st dla oleju - oscyluje koło 65-75 wg wskaźnika w lanci (wiem- nie jest dokładny)
zresztą nie zawsze te 6000 8)
a jak już to nigdy na zimnym i raczej nie na przegrzanym motorku :oops:
ale faktycznie zerknę przy następnej wymianie na inną półkę
nic nie szkodzi zmienić
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: henek155 » 19 maja 2008, 18:55

Myśle że zrobie tak zaleje syntetyk valvoline max live 5W40 na przepłukanie silnika i pojeżdze chwile,jak się nic nie będzie działo to zaleje valvoline VR1 Racing 10W60.Tylko i le kilometrów radzicie zrobić na tym max live? (chodzi o przepłukanie silnika)
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: GrzesiekK » 19 maja 2008, 22:27

"Piszczyk" pisze:ale faktycznie zerknę przy następnej wymianie na inną półkę
nic nie szkodzi zmienić
Wiesz różnica w cenie między Lotosem a Mobilem jest śmieszna a różnica w klasie tych dwóch wyrobów duża, jako że do Lublina masz rzut beretem odezwij się kiedyś do mnie a bez problemu żadnego załatwię Ci od ręki np. Mobila Super-S 10w40 w bańce 4l za 80zł.

pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: Piszczyk » 20 maja 2008, 20:15

a bez problemu żadnego załatwię Ci od ręki np. Mobila Super-S 10w40 w bańce 4l za 80zł.
luksus : yesyes :
zrobie jeszcze jakieś 1500km (tyle mniej więcej mam do wymiany) i pozwolę sobie się do Ciebie odezwać
pozdrawiam
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

GrzesiekK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Thema,jakie powinno być ciśnienie oleju??

Post autor: GrzesiekK » 20 maja 2008, 21:01

"Piszczyk" pisze:
a bez problemu żadnego załatwię Ci od ręki np. Mobila Super-S 10w40 w bańce 4l za 80zł.
luksus : yesyes :
zrobie jeszcze jakieś 1500km (tyle mniej więcej mam do wymiany) i pozwolę sobie się do Ciebie odezwać
pozdrawiam
A proszę bardzo, nie ma problemu, w razie czego mam jeszcze Valvoline VR1 Racing bańki 5l po jakieś 175zł i co ważne pewne źródło.

pzdr. Grzesiek
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE + STAG300, reduktor wydumka Nikosia, PlaniJet 2,4mm@1,2bar, Bilstein B6 Sport.

Nie sztuką jest kupić szybkie auto, sztuką jest je sobie zbudować ....

Plan na ten rok: Sedici + 836 A2.000

FORUM LPG KME STAG ZENIT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”