Thema -Kontrolka "wtrysk"

Awatar użytkownika
vazyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Przemyśl

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: vazyl » 29 maja 2007, 23:26

Co może oznaczać świecenie się tejże kontrolki?
Niestety z braku jakiegokolwiek wsparcia technicznego w formie pisanej nie jestem w stanie sam zdiagnozować o co chodzi. Do tej pory świeciła się przez kilka sekund po włączeniu silnika, od dzisiaj na stałe. Żadnych innych objawów, poza problemami z czujnikiem temp. do wentylatora.
Jeszcze kilka takich nieprzewidzianych numerów i zacznę się zastanawiać nad celowością zakupu tego mojego auta.
Czy spalanie oleju w ilościach około litra na 1000km to norma przy turbo?
----- > Yippe-ki-yay motherfucker im out of order < -----

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Thema] Kontrolka "wtrysk"

Post autor: pew » 30 maja 2007, 8:56

"vazyl" pisze:Czy spalanie oleju w ilościach około litra na 1000km to norma przy turbo?
tak i nie - trochę za dużo Ci ta turbina bierze oleju, przydałoby się ją hmhm obejrzeć (trzymaj się za portfel)
mi potrafiła brać do 0.5 l/1000 km ale wiem że nieśmiało prosi aby ją do regeneracji ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: viruskill » 30 maja 2007, 10:08

A jaki masz silnik?? ja mam 2.0 8v turbo i bieze ok 1 l na 2 tys km a sama turbina wydaje sie byc zdrowa i wszystkie rury wraz z IC sa suche bez sladow oleju. Te silniki tak maja sa luzno pasowane.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
vazyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Przemyśl

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: vazyl » 30 maja 2007, 12:06

Będę sprawdzał ciśnienie na cylindrach oraz stan przewodów, ale na razie bardziej mnie interesuje ta nieszczęsna czerwona kontrolka z piktogramem wtrysku. O co chodzi?
----- > Yippe-ki-yay motherfucker im out of order < -----

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: Jeremy McFee » 30 maja 2007, 12:37

"vazyl" pisze:Będę sprawdzał ciśnienie na cylindrach oraz stan przewodów, ale na razie bardziej mnie interesuje ta nieszczęsna czerwona kontrolka z piktogramem wtrysku. O co chodzi?
Może sygnalizować błąd sondy lambda lub jej uszkodzenie.
U mnie kiedyś zapalała się przu dużym wysiłu motoru - po wymianie sondy problem ustał.

Żeby sprawdzić sondę lambda wykonaj test "Boscha".

Włącz prąd, potem pięć razy wdepnij pedał gazu do oporu - a potem licz mrugnięcia kontrolki wtrysku.

Jak będzie w czterech cyklach po 4, czyli 4-4-4-4 - to sonda jest ok - a jak np. 2-3-4-2 - to kicha - każdy kod błędu ma swoje znaczenie - nie pamiętam wszystkich - ale gdzieś tu na forum były...
J. McFee

Awatar użytkownika
vazyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Przemyśl

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: vazyl » 30 maja 2007, 13:23

Po przeczytaniu wszystkiego co bylo dostępne na w/w temat, chyba jednak sobie nie zczytam kodu, ponieważ nie mam VISa, ani V6 tylko T16, a po drugie iż niestety pierwsze co kazałem wczoraj zrobić żonie to odpiąć na chwile akumulator.
Trzeba będzie się wpiąć w kompa diagnostycznego.

Drążąc dalej - jeżeli tak ontrolka się świeci cały czas to.....?
----- > Yippe-ki-yay motherfucker im out of order < -----

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: viruskill » 30 maja 2007, 13:43

a moze zostal uszkodzony potencjometr przepustnicy jak jest zle ustawiony wtrysk caly czas sie swieci ja tak mialem ze sie swiecil pozniej ustawilem go i przestal.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: Jeremy McFee » 30 maja 2007, 13:57

"vazyl" pisze:Po przeczytaniu wszystkiego co bylo dostępne na w/w temat, chyba jednak sobie nie zczytam kodu, ponieważ nie mam VISa, ani V6 tylko T16, a po drugie iż niestety pierwsze co kazałem wczoraj zrobić żonie to odpiąć na chwile akumulator.
Trzeba będzie się wpiąć w kompa diagnostycznego.

Drążąc dalej - jeżeli tak ontrolka się świeci cały czas to.....?
T16 ma (chyba) taki sam wtrysk, jak "zwykła"2.0 (obojętnie, czy z VIS, czy bez)
J. McFee

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: mario09 » 30 maja 2007, 18:47

"Jeremy McFee" pisze:T16 ma (chyba) taki sam wtrysk, jak "zwykła"2.0 (obojętnie, czy z VIS, czy bez)
VIS - Motronic 1.7
2,0 16T po 'XI.92 - Motronic 2.7
Diagnostyka taka sama. Wlaczyc zaplon i wciskac w miare szybko pedal akceleracji do oporu 5 razy. Nalezy zliczac ilosc blysniec kontrolki check engine.
Jest to gdzies opisane na forum, trzeba szukac w temacie o bledach do kappy, pamietam, ze nizej byly opisane do Themy.
Moze, ale wcale to nie musi oznaczac awarie sondy. Rownie dobrze(tu tylko przyklad) moze to byc przeplywomierz, blad wtryskow, etc...
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
vazyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Przemyśl

Thema -Kontrolka "wtrysk"

Post autor: vazyl » 30 maja 2007, 22:04

Dzięki, przynajmniej wiem, że sobie mogę zdiagnozować na przyszłość. Nie ma to jak naprawy na odległość :roll:

EDIT - nie mogę, w wersji Turbo16 205KM nie ma takiej opcji :cry:
----- > Yippe-ki-yay motherfucker im out of order < -----

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”