Thema - ciśnienie w układzie paliwowym

woytala
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
Imię: wojciech
Lokalizacja: Białogard

Thema - ciśnienie w układzie paliwowym

Post autor: woytala » 01 maja 2007, 15:30

: witaj : czy paliwo w układzie powinno być podczas postoju samochodu i dopiero jest podawane przy rozruchu czy nie czy jest to wina pompki że schodzi z układu podczas postoju






thema 2,0 16V i.e 91r.
thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

thema ciśnienie w układzie paliwowym

Post autor: wujek » 01 maja 2007, 21:29

Witam,
Szczelność układu paliwowego - ciśnienie ok. 3 bar powinno utrzymać się przez min. 60 sek. po wyłączeniu pompy. Jeżeli maleje szybciej to przypuszczalnie nie trzyma szczelności któryś z wtryskiwaczy.
Podczas uruchamiania po postoju, pompa paliwowa jest włączana w momencie załączenia zapłonu (MAR) i, po chwili, wyłączana. To po to, aby uzupełnić ciśnienie w listwie do nominalnego. Ponownie pompa załączana jest w momencie uruchamiania silnika.
Praktycznie, ciśnienie w układzie utrzymuje się dość długo, nawet kilka godzin (ale na niższym poziomie niż 3 bary).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

thema ciśnienie w układzie paliwowym

Post autor: pew » 02 maja 2007, 9:42

a właśnie - wujek - nie wiem skąd masz te dane ale nie wiesz może jakie powinno być ciśnienie w Themie turbo 8v (silnik 834F-87)? u mnie jest 1,8-2,0 i ciągle mam wrażenie że lekko za słabo
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

thema ciśnienie w układzie paliwowym

Post autor: wujek » 02 maja 2007, 10:10

Witam,
Dane - z wynotowanych wyjątków z serwisówek, oryginalnych, chwilowo udostępnionych do wglądu (ale to już przeszłość).
Jeżeli masz poniżej 3 barów to trochę mało - mogą źle rozpylać wtedy wtryskiwacze, może przerywać na większych obciążeniach i nierówno pracować na jałowych. Czasem przyczyną jest słaba drożność filtra paliwa - ostatnio zatykają się jak najęte.
Jeżeli dobrze pamiętam to, i w 16v, i w turbo, ciśnienie w listwie 3-3.2 bara.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

thema ciśnienie w układzie paliwowym

Post autor: pew » 02 maja 2007, 13:02

a czujnik bierze właśnie z listwy?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

thema ciśnienie w układzie paliwowym

Post autor: wujek » 02 maja 2007, 13:47

Witam,
Ciśnienie w listwie, regulowane przez regulator ciśnienia (bombka).
O którym dokładnie czujniku wspomniałeś?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

thema ciśnienie w układzie paliwowym

Post autor: pew » 02 maja 2007, 14:37

hehe nie ma jak dobrze postawione pytanie - właśnie się zorientowałem że ja od początku o czymś innym, czytam i nie widzę - ja o ciśnieniu powietrza do turbiny ... wracam na wakacje 8)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”