Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

Wolny1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 27 wrz 2012, 20:32
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Wieluń

Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

Post autor: Wolny1 » 01 gru 2012, 18:12

Witam! Może mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze jest tankować benzynę 98 do silnika 1.8 Vvt 130 KM? Zauważyłem, że samochód lepiej sie sprawuje ale nie wiem czy czasem nie jest to szkodliwe dla silnika. (Kąt wyprzedzenia zapłonu itd.?)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

Post autor: vanisch » 01 gru 2012, 18:14

Raczej autosugestia, ale 98 na pewno nie zaszkodzi ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Wolny1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 27 wrz 2012, 20:32
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Wieluń

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

Post autor: Wolny1 » 01 gru 2012, 18:16

vanisch pisze:Raczej autosugestia, 98 na pewno nie zaszkodzi ;)
Dzięki:)

Awatar użytkownika
mawi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 327
Rejestracja: 19 sie 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

Post autor: mawi » 01 gru 2012, 19:10

Ja też kilka razy wlałem 98. Żadnej różnicy. Dopiero V-Power Racing daje dużą różnicę - spaliny pachną zdecydowanie przyjemniej :lol: . No i portfel robi się zdecydowanie chudszy : beczy : .
Notowania na dzisiaj w W-wie:
Pb 95 - 5,39 PLN Luk-Oil, Neste
Pb 98 - 5,50 PLN Luk-Oil, Neste
V-Power Racing Sheel - 6,02 PLN
Komputer sam dostosuje parametry spalania do jakości paliwa (oczywiście w granicach rozsądku). Podstawowa zasada: tankować na markowych stacjach
Pozdrawiam
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu : beczy :
Teraz szukam Thesis 3.0 v6

dawidson

Odp: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

Post autor: dawidson » 01 gru 2012, 19:53

mawi pisze:Ja też kilka razy wlałem 98. Żadnej różnicy. Dopiero V-Power Racing daje dużą różnicę - spaliny pachną zdecydowanie przyjemniej :lol: . No i portfel robi się zdecydowanie chudszy : beczy : .
Notowania na dzisiaj w W-wie:
Pb 95 - 5,39 PLN Luk-Oil, Neste
Pb 98 - 5,50 PLN Luk-Oil, Neste
V-Power Racing Sheel - 6,02 PLN
Komputer sam dostosuje parametry spalania do jakości paliwa (oczywiście w granicach rozsądku). Podstawowa zasada: tankować na markowych stacjach
Pozdrawiam
Raczej komputer sam się ratuje gdy paliwo jest gorsze. Na pewno nie przechodzi na bardziej agresywne mapy po zalaniu 98...

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
mawi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 327
Rejestracja: 19 sie 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

Post autor: mawi » 01 gru 2012, 20:06

Niestety masz rację. Tak jak napisałem efektem jest tylko zdecydowanie bardziej aromatyczny zapach spalin po zalaniu lepszego paliwa, szczególnie V-Power :)
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu : beczy :
Teraz szukam Thesis 3.0 v6

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

Post autor: adamM20 » 01 gru 2012, 20:29

....co do Pb98 i VP Racing (min.99 oktanów) to na pewno silnikom nie zaszkodzi a jeśli komputer potrafi zmapować kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku to może to przynieść dodatkowe obiektywne zdynamizowanie pracy silnika. Odrębna sprawa to "wyposażenie komputera" w czujnik/czujniki spalania stukowego, które powoduje, że w przypadku ostrej jazdy komputer może opóźniać zapłon i wtrysk co dynamiki na pewno nie przysporzy.
Inną rzeczą jest stosowanie paliw z poziomu premium ale to przy innej okazji.
odpowiadając na pytanie:
silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!

pääkäyttäjä

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

Post autor: pääkäyttäjä » 01 gru 2012, 21:35

Hm... na Pb98 jeździ moja Lybra i Mondek II mojej panny. Szaleństwa przybytku mocy nie ma ale "organoleptycznie", oba silniki ciut inaczej (kultura) pracują. No i samo paliwo jest trochę inne - rzekomo lepsze (bo to niby premium czy też "szlachetniejsze"), mniej podatne na chrzczenie (bo mniej go jednak schodzi...).

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

Post autor: markiz » 02 gru 2012, 11:47

adamM20 pisze:....co do Pb98 i VP Racing (min.99 oktanów) to na pewno silnikom nie zaszkodzi a jeśli komputer potrafi zmapować kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku to może to przynieść dodatkowe obiektywne zdynamizowanie pracy silnika. Odrębna sprawa to "wyposażenie komputera" w czujnik/czujniki spalania stukowego, które powoduje, że w przypadku ostrej jazdy komputer może opóźniać zapłon i wtrysk co dynamiki na pewno nie przysporzy.
Inną rzeczą jest stosowanie paliw z poziomu premium ale to przy innej okazji.
odpowiadając na pytanie:
silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Czyli nie powinno się lać 98 w przypadku tego silnika :?:
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

Post autor: vanisch » 02 gru 2012, 11:48

Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

Post autor: markiz » 02 gru 2012, 12:02

vanisch pisze:Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.
AdamM20 napisał :silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Jak jest z komputerem w tym silniku :?: Dostosowuje się do oktanów.Chodzi mi o skutki uboczne.Tak jak syn ( wolny1) napisał :
,,Kąt wyprzedzenia zapłonu itd."
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

Post autor: vanisch » 02 gru 2012, 13:00

Do 1.6 ie czasem zalewałem 98 i nie było żadnych problemów, do 2.0 16v zalewałem 98 i nie było problemów to czemu w nowszym 1,8 16v by były?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

dawidson

Odp: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

Post autor: dawidson » 02 gru 2012, 13:44

markiz pisze:
vanisch pisze:Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.
AdamM20 napisał :silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Jak jest z komputerem w tym silniku :?: Dostosowuje się do oktanów.Chodzi mi o skutki uboczne.Tak jak syn ( wolny1) napisał :
,,Kąt wyprzedzenia zapłonu itd."
Na pewno mu to nie zaszkodzi. Po prostu nic to nie da.

"... I guess it's just the way I'm wired."

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

Post autor: adamM20 » 02 gru 2012, 16:58

...oczywiście nigdy nie zaszkodzi żadnemu silnikowi benzyna o wyższej liczbie oktanowej czy ON o wyższej liczbie cetanowej czy też wyższemu wskaźnikowi cetanowemu. Problem tylko w tym, że bez czujnika stukowego wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej czy też cetanowej nie przyniesie żadnego dodatkowego efektu i to jeszcze przy założeniu, że komputer może "mapować" wtrysk i zapłon.
W normalnych warunkach wystarczająca byłaby liczba oktanowa na poziomie 91 oktanów to znaczy dla tradycyjnego silnika "niewysilonego" w którym z 1,4 dm3 nie uzyskuje się 140 i więcej koni jest to zupełnie wystarczający parametr. Subiektywne odczucia, że na Pb98 lub pb99 VP samochód zachowuje się lepiej są jednocześnie odczuciami obiektywnymi nawet bez "mapowania" silnika przez komputer ale to wpływ różnych czynników w tym jednego istotnego jakim są zawarte w paliwach biokomponenty. Do Pb95 (100% wolumenu zprzedawanego na stacjach) dodaje się 5% alkoholu (99-% odwodniony spirytus), który nieznacznie podnosi liczbę oktanową ale niestety ma wadę w postaci niższej wartości opałowej co (obiektywnie) wpływa na dynamikę silnika i jednostkowe zużycie paliwa. W przypadku Pb98 i Pb99 producenci często nie dodają C2H5OH w ogóle albo niewielkie jego ilości a obowiązek realizacji ustawy o biokomponentach w przypadku tych benzyn realizują poprzez dodanie do 15% eterów co akurat poprawia parametry eksploatacyjne.
Jedno jest jescze bezsporne, że lepszy benzyny + premiumy nie były i nie będą narażone na oszustwa i to z wielu powodów, w każdym bądź razie nie znajdzie sie w nich rozpuszczalników czy innych świństw pogarszających jakość.
W przypadku oleju napędowego sytuacja jest podobna choć nieco bardziej skomplikowana.
Wracając do benzyn to absolutnie w 95% eksploatowanych silnikach Pb95 jest benzyną w zupełności wystarczająca a jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę lub też podświadomie nie nawidzi biokomponentów lub też producent zleca min. Pb98 to niech tankuje i grzechu nie popełni.

dawidson

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

Post autor: dawidson » 02 gru 2012, 17:05

adamM20 pisze:...oczywiście nigdy nie zaszkodzi żadnemu silnikowi benzyna o wyższej liczbie oktanowej czy ON o wyższej liczbie cetanowej czy też wyższemu wskaźnikowi cetanowemu. Problem tylko w tym, że bez czujnika stukowego wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej czy też cetanowej nie przyniesie żadnego dodatkowego efektu i to jeszcze przy założeniu, że komputer może "mapować" wtrysk i zapłon.
I tu właśnie jest pogrzebany. Osobiście nie znam żadnego seryjnego silnika, który potrafi wykorzystać wyższą liczbę oktanową. Te które maj czujnik tuku maj go przeważnie po to żeby ratować się pryz paliwie gorszej jakości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”