Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Post autor: Weeb » 27 cze 2008, 12:07

"aro" pisze:Weeb znów trafiłeś! Moje stalówki 14 maja 5,5J :wink:
Postawisz piwo będziemy kwita :mrgreen:
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Post autor: aro » 27 cze 2008, 13:22

Jeżeli was dobrze chłopaki zrozumiałem, to jeżeli kupie felgi z ET 30, bądź 35, to się będzie auto lepiej prowadzic?

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Post autor: Weeb » 27 cze 2008, 13:32

"aro" pisze:Jeżeli was dobrze chłopaki zrozumiałem, to jeżeli kupie felgi z ET 30, bądź 35, to się będzie auto lepiej prowadzic?
Jeżeli oryginalne felgi miały ET43 a Ty założysz ET30 to wyciągniesz felgę w zewnętrzne strony auta po 13mm na każdą stronę. Niby nie dużo ale sprawdź czy nie będzie obcierać o nadkole.

Samochód będzie się lepiej prowadził bo zwiększasz mu rozstaw kół. Jednak im bardziej zmieniasz ustawienia fabryczne, tym mocniej elementy dostają w kość.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

wujaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 28 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: gostyn

Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Post autor: wujaa » 27 cze 2008, 13:34

mialem ET35 15 cali i obnizony o 30-40mm cale kolo rowno z nadkolem i nie obcieralo :D
BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Post autor: schab » 27 cze 2008, 14:29

"Weeb" pisze:Samochód będzie się lepiej prowadził bo zwiększasz mu rozstaw kół. Jednak im bardziej zmieniasz ustawienia fabryczne, tym mocniej elementy dostają w kość.
Samochód NIE BĘDZIE SIĘ LEPIEJ PROWADZIŁ !!
Oto opis mojego eksperymentu ( cytat z innego forum )
W ostatnią sobotę z nudów pozwoliliśmy sobie z synem na eksperymenty z kołami . Co prawda nie na jego Zastavie - bo ta jeszcze długo nie pojedzie , ale na firmowej Pandzie , którą ja jeżdżę na codzień . Już w jesieni eksperymentowałem z kołami , tylko wtedy chciałem się dowiedzieć jaki wpływ na zużycie paliwa ma szerokość opony ( u mnie nie miała ) . Wpływ i to zasadniczy miała rzeźba bieżnika , ale otym potem !
Teraz do eksperymentów popchnął mnie "bączek" jaki udało mi się wykręcić na mokrym asfalcie , na zakręcie o 180' . O tyle wydało mi się to dziwne , że śp. Ritmo , które wcześniej jeździło na tych oponach - nigdy mi podobnego numeru nie wycięło . Opony : na jednej osi Nokian NRH - świetne opony deszczowe ; na drugiej Barum Bravurius - też b.dobre na wodę , kierunkowe .
Zaznaczam , że Panda ma fabryczny rozmiar opon 155/70 R13 na felgach szerokości 4,5' ( ET nie znam ) Koła z Ritma to 185/50 R14 felgi 5,5' ET43 . Można jedynie stwierdzić , że zewnętrzna płaszczyzna koła wychodzi o 2-3cm na bok dalej niż na oryginalnych felgach .
W ramach eksperymentu założyliśmy zapasowe felgi od Dedry : opony 195/50 R15 felga 7' ET 33 . Na wszystkich takie same opony Pirelli P6000 z ~4 mm bieżnika . Autko wyglądało zajebiście , bo felgi nie dość że szersze o 4 cm od wcześniejszych "14" ( a o 7cm od oryginału ) , to jeszcze z racji mniejszego ET , o kolejny 1 cm wystawione na zewnątrz . Oczywiście przy kontroli drogowej by to nie przeszło ...
Wyjechaliśmy na drogę i dramat ! Po pierwsze - auto nie chciało skręcać , a kiedy już udało się je do skrętu zmusić , to pomimo tego , że było sucho - miało tendencje do zarzucania tyłem .
Wnioski z eksperymentu : niechęć do skręcania nie była spowodowana szerokością OPONY ( bo na szerokości 185 ale na feldze 5,5' i ET43 skręca bez większych oporów ) tylko szerokością FELG i ich odsadzeniem . Z tych samych powodów zmienia się i geometria zawieszenia . - Fabryczne zwrotnice są tak obliczone , że przy skręcie - płaszczyzny kół przednich przecinają się na tylnej osi . Jeżeli zaś założymy koła znacznie odbiegające od standardu ( w tym przypadku płaszczyzna symetrii koła jest o ~4cm na zewnątrz ) , to przy skręcie przetną się one daleko za tylną osią . Daje to efekt rozbieżnych przednich kół i zmianę charakterystyki auta na bardzo nadsterowną .
Dałoby się temu zaradzić zmieniając zwrotnice na odpowiednie , bo wygiąć żeliwnych ramion dotychczasowych zwrotnic - pod innym kątem - raczej się nie da ... A co poniektórym radzę się mocno zastanowić , zanim założą szerokie "walce" do Zastavy , bo o ile przy wolnym "lansie" nie grozi to niczym ( poza "przypakowaniem" mięśni ramion ) , o tyle wyjazd na czymś takim na tor - to poroniony pomysł !
A tak wygląda Panda na felgach 15x7'
http://img174.imageshack.us/img174/9190 ... aj3.th.jpg[/img]
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Post autor: aro » 27 cze 2008, 15:05

A co sie stanie jezeli założę felgi:

1. Pierwsza wersja to: 14 175/65 6J ET35 - felgi aluminiowe
2. Druga wersja to: 15 195/50 6,5J ET35 - felgi aluminiowe

Teraz mam felgi stalowe 14 175/65 5,5J - oryginalne do dedry sedan (rocznik 1991)

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Post autor: Weeb » 27 cze 2008, 15:55

"aro" pisze:A co sie stanie jezeli założę felgi:

1. Pierwsza wersja to: 14 175/65 6J ET35 - felgi aluminiowe
2. Druga wersja to: 15 195/50 6,5J ET35 - felgi aluminiowe

Teraz mam felgi stalowe 14 175/65 5,5J - oryginalne do dedry sedan (rocznik 1991)
Nic się nie stanie, kolega cytuje ludzi którzy całkowicie zmienili geometrię samochodu poprzez włożenie kół które były rozbieżne z oryginałem o 4cm !!!!!!!

Przeleciałem na ET mniejszym o 8 punktów (8 mm na zewnątrz samochodu) i nei było żadnych nerwowych zachowań. Samochód ttroche lepiej wskakuje w koleiny ze względu na szerszy rozstaw. Jak nie będzie Ci haczyć o ranty, to nie powinieneś poczuć większej różnicy.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Dedra - jakie ET muszą miec alufelgi

Post autor: trk0 » 03 lip 2008, 8:54

witam.
mam pewne pytanie odnosnie wlasnie tej dyskusji. gdy kupowalem juz ponad rok temu swoja dedre, na przedniej osi miala zalozone alusy 16cali i opony 215/40. jezdzilem cale lato i troche jesieni az do sniegow i trzeba bylo zmienic na zimowe. zimowki wlozylem jakies takie w miare normalne, czyli chyba 14cali. i pojezdzilem troche i pewnego dnia na trasie sprobowalem ile pojdzie doszlo do 140km/h i nie wytrzymaly lozyska, zaczely huczec.
czy to mozliwe ze od tamtych alumow cos sie stalo, czy to zwykly zbieg okolicznosci?!? bo w sumie na tych zimowkach juz troche zrobilem i nic sie nie dzialo, dopiero gdy poszalalem.
nie pamietam ETC tamtych felg, ale dzis sprawdze i dopisze.
planuje znowu je zalozyc, ale nie wiem czy jest sens, aby znowu nie uszkodzic lozysk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”