Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 10 gru 2018, 17:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 sie 2006, 18:38 
Treść i zdjęcie udostępnione za zgodą i prośbą naszego kolegi OLO


Pozdrawiam Olo.

Więc do wymiany się zabierałem kilka razy. Za pierwszym razem kupiłem zamiennik, nie polecam, kosztował 35zł ale zaczął cieknąć w 15 minut po uruchomieniu silnika (sprzedawca też mnie ostrzegał). Więc założyłem poklejony stary, a zamiennik zwróciłem do sklepu. Dużym problemem było znalezienie oryginalnego zaworku, w sklepach mówiono mi, że został wycofany z produkcji i pozostają tylko zamienniki. Oryginalny zaworek znalazłem w serwisie Fiata na Karkonoskiej we Wrocławiu kosztował 64zł i po założeniu jak dotychczas nie cieknie.

Aby zdemontować zaworek należy na początek spuścić płyn chłodzący odkręcając dolny wąż z chłodnicy. Zdemontować plastikową pokrywę od strony kierowcy, oraz osłonę nagrzewnicy. Następnie należy się posłużyć kluczem 10, odkręcić dwie nakrętki mocujące zaworek na nagrzewnicy, płaskim śrubokrętem odkręcić wkręt łączący linkę pokrętła regulacji temperatury nawiewu z zaworkiem, a następnie ściągnąć wąż zasilający z zaworka. Z nagrzewnicy należy usunąć starą uszczelkę (posłużyłem się cienkim płaskim śrubokrętem). Założyć nową uszczelkę (wymaga trochę zręczności), a następnie zamontować zawór w odwrotnej kolejności do demontażu. Zalać płyn, odpowietrzyć układ chłodzenia, następnie uruchomić silnik. Po trzykrotnym uruchomieniu się wentylatora na chłodnicy i braku wycieków można założyć, że całą operację wykonaliśmy dobrze.

Obrazek


Na górę
   
PostDodany: 27 lis 2006, 16:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia
Taki zawor posiadaja Alfy i wtej samej cenie. Iveco ma krociec skierowany w doł

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Wcześniej:
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer


Na górę
PostDodany: 14 paź 2007, 23:15 
Witam
Taki sam zawór mają też TIPO i TEMPRA
ja w ciągu 6 lat eksploatacji Tipo wymieniałem to g...o chyba z pięć razy, po rocznym używaniu przeważnie zaczynają się problemy z zamknięciem obiegu
pozdro
qolejowy


Na górę
   
PostDodany: 25 lis 2007, 12:50 
Forumowicze, przychodzi Wam do głowy dlaczego nagrzewanie auta tak długo trwa? Jak zamknę obieg to dzieje się to szybciej i wówczas marznę tylko jakieś 15 min :? , kiedy tego nie zrobie auta nagrzewa się ponad godzinę :(


Na górę
   
PostDodany: 25 lis 2007, 20:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Posty: 478
Lokalizacja: przeworsk
a z temperaturą wszystko w porządku? silnik szybko sie grzeje i wogóle?

_________________
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
PostDodany: 25 lis 2007, 23:20 
Tak silnik nagrzewa się normalnie, myślę czy to nie ten zawór o ktorym wyżej :oops:


Na górę
   
PostDodany: 26 lis 2007, 12:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia
Sprawdz termostat

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Wcześniej:
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer


Na górę
PostDodany: 05 sty 2008, 19:51 
Mogę się już dzielić zdobytym doświadczeniem : yesyes :
Termostat był ok, to wina zaworu nagrzwnicy. Wymieniony i wszystko teraz ok, cieplusio po ok. 3-4km jazdy, nawet teraz podczas tych syberianskich mrozów :lol:


Na górę
   
PostDodany: 06 cze 2008, 15:30 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Posty: 1525
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg
Temat trochę odkopany.Czy ktoś przerabiał napęd owego zaworka?Silniczek bzyczy a cięgiełko stoi.po rozpięciu,dzwigienka do dołu i wreszcie klima nie walczy z ogrzewaniem.Dostęp jest : cenzura : Ktokolwiek robił,ktokolwiek coś wie?


Na górę
PostDodany: 06 cze 2008, 15:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Posty: 511
Imię: Marcin
Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
Ja juz to robilem. U mnie silniczek chodzil a dzwigienka stala.. bo... odhaczyła sie od silniczka, jakos spadla czy cos.. :P Fakt ze dostęp straszny ale zanurkowac trzeba i obadac sprawe.
pozdr.

_________________
1.9 JTD driver.
HITart - Spoty na telebimy i monitory reklamowe
http://www.hitart.com.pl


Na górę
PostDodany: 16 lip 2008, 16:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Posty: 506
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków
Witam.

U mnie nie ma problemu z grzaniem i chłodzeniem (klima), jest natomiast problem z automatyczną regulacją temperatury... Czy myślicie, że ten zawór lub jego mechaniczne sterowanie może być zwalone?

_________________
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *


Na górę
PostDodany: 16 lip 2008, 16:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Posty: 1998
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Że się tak zapytam :D Po czym poznac, że ten zaworek jest do wymiany?


Na górę
PostDodany: 18 lip 2008, 22:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Posty: 478
Lokalizacja: przeworsk
ja sie zabieram do wymiany.

objawy takie: ciągle mi grzeje. daje to popalić w upały ;/ a gdy ściągnałem osłony to zawór miał nalot z płynu, czyli że przeciekał.

_________________
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl