Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 5:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 wrz 2012, 10:58 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 sie 2012, 7:56
Posty: 8
Imię: ben175
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Może komuś pomoże moja historia z gasnącą dedrą.
Kupiłem samochód za namową brata który miał dedrę i przekulał nią ponad 300 tys. (1.6 LPG-78 KM). No i zaczęło się - co chwilę słyszałem od żony "starego grata kupiłeś i dokładasz". Ale słowo się rzekło i rozpocząłem nierówną walkę. Pomijam co wymieniłem i co się sypneło, ale trudną do zdiagnozowania była przypadłość polegająca na gaśnięciu przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Najpierw czyściłem przepustnicę, wymieniłam silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, regulacja gazu, wymiana katalizatora i całego wydechu i...zabrakło mi pomysłów. w końcu trafiłem na opis wykonania adaptacji komputera i pomogło...ale do pierwszego zgaszenia silnika po którym obroty zaczęły wariować na poziomie2-3 tys. i tak było kilka razy. w desperacji znalazłem w necie inny sposób adaptacji (opatrzony skanem oryginalnej instrukcji) wydający się dość wiarygodnym.
Zrobiłem to tak: odłączyłem na noc klemy akumulatora (plus i minus). Na następny dzień podłączyłem klemy, włączyłem zapłon w pozycję MAR na 30 sek. później przekręciłem kluczyk w pozycję startową (bez wyjmowania kluczyka) i odczekałem następne 30 sek. Po tym czasie ponownie przekręciłem w pozycję MAR na 30 sek. a następnie odpaliłem samochód i rozpocząłem jazdę ze stałą prędkością 10 km/h na odcinku 3 km. Po trzech kilometrach powoli zwiększałem prędkość (na odcinku ok. 13 km). Jak wróciłem do domu zgasiłem silnik i ze strachem ponownie go odpaliłem i bingo! Działa, obroty ładnie schodzą, nie falują i co najważniejsze to nie gaśnie! Pojechałem na komputer na wykasowanie błędów. po odpaleniu silnika i ponownym sprawdzeniu silnik nie łapie żadnych błędów czyli powinno być ok. I tak jest do dzisiaj. Jeśli mogę w czym pomóc innym użytkownikom (niedoświetlony panel klimatyzacji, układ wydechowy, hamulce) to postaram się odpisać. pozdrawiam. dedra sw 1.6 16V 103 km


Na górę
PostDodany: 10 wrz 2012, 14:02 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 sie 2012, 15:15
Posty: 19
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaworzno
Wszystko pięknie ale gdzie znaleźć 10km odcinek żeby się kulać te 10km/h? Nierealne, chyba, że na hamowni. Może chodzi po prostu o spokojną jazdę bez przekraczania iluś tam obrotów? Nie żebym się czepiał ale taka trasa na jedynce? Toż to godzina jazdy!


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2012, 12:32 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 sie 2012, 7:56
Posty: 8
Imię: ben175
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Witam.
Z opisu kolegi faktycznie takie warunki są trudne do znalezienia, ale proponuję lepiej się wczytać w tekst. Zrobiłem 3 kilometry z prędkością 10 km/h (po uliczkach osiedlowych) następnie zwiększyłem prędkość (na drogach już publicznych) delikatnie i systematycznie do ok. 90 km/h - w sumie 13 km. i to wystarczyło do dzisiaj włącznie. pozdrawiam i jakby coś to służę pomocą.


Na górę
PostDodany: 23 gru 2012, 20:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Posty: 1972
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik
Kolego z nieba mi spadłeś. Moja Delta 2.0 również choruje na problem gaśnięcia silnika. Prawdziwa padaka zaczyna się gdy gaśnie na skrzyżowaniu bądź na rondzie. Do falowania obrotów już się chyba przyzwyczaiłem ;) Myślałem już o zmianie CPU ... W święta postaram się ogarnąć Twój sposób. Mam nadzieję że pomoże tak jak pomógł Tobie.


Na górę
PostDodany: 15 sty 2013, 22:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Posty: 181
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz
grodek pisze:
W święta postaram się ogarnąć Twój sposób. Mam nadzieję że pomoże tak jak pomógł Tobie.
Mam pytanie Działałeś coś w tym kierunku, jakieś efekty w Twoim 2.0 16v...pytanie dodatkowe, Masz LPG sekwencję - jaki sterownik?:)

_________________
---------------------------------------


Na górę
PostDodany: 16 sty 2013, 17:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Posty: 1972
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik
Wstyd się przyznać ale jeszcze nie próbowałem tego sposobu. Moja Delta przeszła ostatnio szereg operacji związanej z zawieszeniem i tak jakoś wyszło. W mojej ocenie nie będzie to wina LPG bo szarpanie zaczyna się zanim przełączy się na Nitro ;) Moja instalacja to sekwencja STAG 300 , reduktor Tomasetto , wtryskiwacze ostatnio zmieniłem na czerwone ale pomogły tylko na chwilę. Filtr paliwa i świece zostały wymienione. Do wymiany pozostało mi - filtr powietrza i przewody wysokiego napięcia. Jeżeli to nie pomoże to zmiana kompa na tego z mocnego Tipo. Nie należy się poddawać tylko walczyć , w końcu odkryjemy ten złoty środek ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl