Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 paź 2018, 13:30

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 11 lis 2008, 17:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 0:00
Posty: 427
Lokalizacja: Lublin
Tykający przerywacz kierunkowskazów Dedra , Delta krok po kroku.
W większości przypadków problem tkwi w manetce od kierunków (powstaje niewielki przepływ prądu pomiędzy zaśniedziałymi stykami) możemy go rozwiązać przeprowadzając czyszczenie samemu.
Powyższy problem narastał w moim aucie już od 2 miesięcy.

1. Obniżamy regulację kierownicy .Odkręcamy dolną osłonę kierownicy ( 3 śruby od dołu śrubokręt x) ,dolna śruba zaznaczona na fotce strzałką jest dłuższa .Fotka 1.
2. Odkręcamy górną osłonę kierownicy ( 2 śruby, też od dołu śrubokręt x) .Fotka 2.
3. Wyjmujemy uważnie dźwignię kierunków z mechanizmem, podważając (płaskim śrubokrętem) skrzydełka zabezpieczające przed wypadaniem .Fotka 3
4. Odpinamy wtyczkę elektryczną zasilającą i cały mechanizm wysuwamy .
5. Odpinamy kolejną wtyczkę (tę mniejszą) łączącą dźwignie z mechanizmem (fot 4)
6.Odkręcamy 4szt. śrub od góry przytrzymując przy ostatniej śrubie całość by nam bezładnie się nie rozpadło na dwie połówki podważamy płaskim śrubokrętem pojedyncze skrzydełko zabezpieczające. Fotka 5.
7.Delikatnie rozpoławiamy mechanizm
8.Widzimy ,Ślizgacz w dźwigni i trzy pola ślizgowe .Fotka 6
9.Czyścimy (szmatką i b. drobnym pap. ściernym elementy z pkt.8
10.Sprawdzamy stan ślizgacza i ew. go delikatnie wyjmujemy (uwaga na sprężynkę która jest pod ślizgaczem) można przemyć benzyną ekstrakcyjną by sprężynka swobodnie odpychała ślizgacz, czasem efekt daje obrócenie o 180? ślizgacza (zmiana bieżni). Ostrożnie z rozginaniem ślizgacza w większości blaszki już są podtarte i osłabione, mogą pęknąć. Nie lutujemy blaszki są posrebrzane , cyna jest miękka i nietrwała na wycieranie.
11.Troszkę smarujemy ,ja wykorzystałem smar w mechanizmie którego było aż nadto , nie używamy smarów o własnościach przewodzących , miedziane ,molibdenowe i inne.
12.Składamy jak zwykle w odwrotnej kolejności , przed włożeniem w kolumnę kierownicy sprawdzamy mechaniczną pracę dźwigni , elektryczną po podłączeniu kostki.
Narzędzia ? śrubokręt krzyżakowy + płaski , chęć do pracy ok. 30 min.
Może troszkę i przydługi opis będzie pomocny w rozwiązaniu problemu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Generalny dystrybutor własnego czasu.


Na górę
PostDodany: 11 lis 2008, 17:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2008, 0:00
Posty: 137
Lokalizacja: Nurowice
gratuluje poswiecenia i udzielenia sie w temacie. opis naprawde super : brawa :


Na górę
PostDodany: 11 lis 2008, 17:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
Brawo : ok2 :

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 12 sty 2009, 21:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2008, 0:00
Posty: 148
Lokalizacja: Zgierz
kiedys w tipo miałem taki sam problem i doszedłem ze to przełoncznik pod kierownicą ale nie rozbierałem go tylko wymieniłem akurat takowy posiadałem ten stary jeszcze posiadam moze komus się przyda jesli wystarczy go wyczyscic
swietny opis : yesyes : : brawa :

_________________
kappa 2,0 vis mz etz 250. honda st 1100 paneuropan Thesis 2.4 jtd
tel 698679081


Na górę
PostDodany: 09 gru 2011, 21:47 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Posty: 1122
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź
Może się ta informacja przyda komuś. U mnie około pół roku temu, środkowa blaszka widoczna na fotce nr 6 odlutowała się i zetknęła z zdolną blaszką (odpowiednią z lewym kierunkowskazem) przez co ciągle przerywacz kierunkowskazów tykał. Wystarczy z powrotem ją przylutować. Potwierdzam słowa Jarka_Lu, rozebranie tego elementu jest łatwe.

_________________
Pozdro - Robert
Jest:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Zipp VZ-2 albo Zipp VZ-2 - Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
Delta II 1.9td
Romet CRS - miejski ślizgacz
Nr. tel. 607645504


Na górę
PostDodany: 02 cze 2012, 10:35 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2011, 9:02
Posty: 49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Skwierzyna
Super mi pomogło :D
Dzięki wielkie ;]


Na górę
PostDodany: 02 cze 2012, 11:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
Posty: 107
Lokalizacja: Qrów
Hehe, widzę, że to norma w Delcie :-?

Ja 3 lata temu walczyłem z tą samą awarią - tylko, że mi same się włączały kierunki podczas jazdy - miny kierowców za mną BEZCENNE :D

Zrobiłem to dokładnie tak samo i problem zniknął : yesyes : , a mechanicy mówili oczywiście, że to nierozbieralne.

_________________
pozdrawiam
Daniel
503134781

Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie :-) - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były :-( - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz :-), Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl