Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów

Awatar użytkownika
Jarek_Lu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 427
Rejestracja: 05 kwie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin

Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów

Postautor: Jarek_Lu » 11 lis 2008, 17:03

Tykający przerywacz kierunkowskazów Dedra , Delta krok po kroku.
W większości przypadków problem tkwi w manetce od kierunków (powstaje niewielki przepływ prądu pomiędzy zaśniedziałymi stykami) możemy go rozwiązać przeprowadzając czyszczenie samemu.
Powyższy problem narastał w moim aucie już od 2 miesięcy.

1. Obniżamy regulację kierownicy .Odkręcamy dolną osłonę kierownicy ( 3 śruby od dołu śrubokręt x) ,dolna śruba zaznaczona na fotce strzałką jest dłuższa .Fotka 1.
2. Odkręcamy górną osłonę kierownicy ( 2 śruby, też od dołu śrubokręt x) .Fotka 2.
3. Wyjmujemy uważnie dźwignię kierunków z mechanizmem, podważając (płaskim śrubokrętem) skrzydełka zabezpieczające przed wypadaniem .Fotka 3
4. Odpinamy wtyczkę elektryczną zasilającą i cały mechanizm wysuwamy .
5. Odpinamy kolejną wtyczkę (tę mniejszą) łączącą dźwignie z mechanizmem (fot 4)
6.Odkręcamy 4szt. śrub od góry przytrzymując przy ostatniej śrubie całość by nam bezładnie się nie rozpadło na dwie połówki podważamy płaskim śrubokrętem pojedyncze skrzydełko zabezpieczające. Fotka 5.
7.Delikatnie rozpoławiamy mechanizm
8.Widzimy ,Ślizgacz w dźwigni i trzy pola ślizgowe .Fotka 6
9.Czyścimy (szmatką i b. drobnym pap. ściernym elementy z pkt.8
10.Sprawdzamy stan ślizgacza i ew. go delikatnie wyjmujemy (uwaga na sprężynkę która jest pod ślizgaczem) można przemyć benzyną ekstrakcyjną by sprężynka swobodnie odpychała ślizgacz, czasem efekt daje obrócenie o 180? ślizgacza (zmiana bieżni). Ostrożnie z rozginaniem ślizgacza w większości blaszki już są podtarte i osłabione, mogą pęknąć. Nie lutujemy blaszki są posrebrzane , cyna jest miękka i nietrwała na wycieranie.
11.Troszkę smarujemy ,ja wykorzystałem smar w mechanizmie którego było aż nadto , nie używamy smarów o własnościach przewodzących , miedziane ,molibdenowe i inne.
12.Składamy jak zwykle w odwrotnej kolejności , przed włożeniem w kolumnę kierownicy sprawdzamy mechaniczną pracę dźwigni , elektryczną po podłączeniu kostki.
Narzędzia ? śrubokręt krzyżakowy + płaski , chęć do pracy ok. 30 min.
Może troszkę i przydługi opis będzie pomocny w rozwiązaniu problemu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Generalny dystrybutor własnego czasu.

Awatar użytkownika
alan0104
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 30 mar 2008, 00:00
Lokalizacja: Nurowice
Kontaktowanie:

Dedra-Delta tykający przerywacz kierunkowskazów .

Postautor: alan0104 » 11 lis 2008, 17:26

gratuluje poswiecenia i udzielenia sie w temacie. opis naprawde super : brawa :

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 00:00
Lokalizacja: ????-???

Dedra-Delta tykający przerywacz kierunkowskazów .

Postautor: lancia1969 » 11 lis 2008, 17:39

Brawo : ok2 :
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
maliniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 148
Rejestracja: 18 paź 2008, 00:00
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Dedra-Delta tykający przerywacz kierunkowskazów .

Postautor: maliniak » 12 sty 2009, 21:16

kiedys w tipo miałem taki sam problem i doszedłem ze to przełoncznik pod kierownicą ale nie rozbierałem go tylko wymieniłem akurat takowy posiadałem ten stary jeszcze posiadam moze komus się przyda jesli wystarczy go wyczyscic
swietny opis : yesyes : : brawa :
kappa 2,0 vis mz etz 250. honda st 1100 paneuropan Thesis 2.4 jtd
tel 698679081

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1120
Rejestracja: 14 lip 2011, 09:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra-Delta tykający przerywacz kierunkowskazów .

Postautor: ktoś ŁDZ » 09 gru 2011, 21:47

Może się ta informacja przyda komuś. U mnie około pół roku temu, środkowa blaszka widoczna na fotce nr 6 odlutowała się i zetknęła z zdolną blaszką (odpowiednią z lewym kierunkowskazem) przez co ciągle przerywacz kierunkowskazów tykał. Wystarczy z powrotem ją przylutować. Potwierdzam słowa Jarka_Lu, rozebranie tego elementu jest łatwe.
Pozdro - Robert
Jest:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Zipp VZ-2 albo Zipp VZ-2 - Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
Delta II 1.9td
Romet CRS - miejski ślizgacz
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
marcinklufanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2011, 09:02
Imię: Marcin
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów

Postautor: marcinklufanka » 02 cze 2012, 10:35

Super mi pomogło :D
Dzięki wielkie ;]

Awatar użytkownika
evoluzione
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 07 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Qrów

Re: Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów

Postautor: evoluzione » 02 cze 2012, 11:15

Hehe, widzę, że to norma w Delcie :-?

Ja 3 lata temu walczyłem z tą samą awarią - tylko, że mi same się włączały kierunki podczas jazdy - miny kierowców za mną BEZCENNE :D

Zrobiłem to dokładnie tak samo i problem zniknął : yesyes : , a mechanicy mówili oczywiście, że to nierozbieralne.
pozdrawiam
Daniel
503134781

Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie :-) - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były :-( - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz :-), Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D


Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości