Delta II - 1,8 - naprawa termostatu

Awatar użytkownika
roman_n
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 04 lut 2007, 00:00
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Delta II - 1,8 - naprawa termostatu

Postautor: roman_n » 04 lut 2007, 22:11

witam,przyczyną problemu ze zbyt dużym zużyciem paliwa okazał się termostat. ECU nie miał żadnych błędów, wszystko ok.po prostu silnik był niedogrzany!. nie jest łatwo jednak kupić odpowiedni wkład, biada temu kto weźmie podawany przez katalogi, nie ma do delty1,8!. ja za radą wujka z Łodzi poprosiłem w sklepie coś od Fiata Tipo/Tempra i wyszło mi coś takiego :
Załączniki
regeneracjaxi2.jpg
regeneracja termostatu
regeneracjaxi2.jpg (382.31 KiB) Przejrzano 4615 razy
Ostatnio zmieniony 05 lut 2007, 15:22 przez roman_n, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Delta Nuova LS 1,8 8V ECU IAW 8F 53 był, teraz 8F.5M

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 00:00

Termostat delta 1,8 - propozycja przeróbki

Postautor: wujek » 05 lut 2007, 09:53

Witam,
: brawa :
Bardzo konkretny opis.
Proponuję zarchiwizować - dla chętnych to dobra instrukcja naprawy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
roman_n
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 04 lut 2007, 00:00
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Termostat delta 1,8 - propozycja przeróbki

Postautor: roman_n » 05 lut 2007, 15:19

Mam już zrobiony ten grzybek, wymiary musiałem po ponownym przeliczeniu nieznacznie zmienić a do przyklejenia użyję kleju silikonowego używanego przy sklejaniu szyb w akwarium, za kilka złotych można go dostać w akwarystycznym. nie będzie pękał przy zmianach temperatury i jest odporny na wodę, wydaje się odpowiedni(?).
Załączniki
grzybek termostatu.jpg
Grzybek termostatu
grzybek termostatu.jpg (48.31 KiB) Przejrzano 4615 razy
Lancia Delta Nuova LS 1,8 8V ECU IAW 8F 53 był, teraz 8F.5M

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

-

Postautor: Kmicic » 10 lut 2007, 01:47

20 - 30 zł kosztuje w Intercarsie lub InterTeamie taki który posiada wszelkie niezbędne elementy włącznie z grzybkiem do 1.8. Szkoda czasu i prądu na przeróbki termostatu z uzyciem niepewnego kleju, który zatrzyma np pompę a wtedy zaworki mogą się pogiąć ;-).
Dla jasnosci - tez mialem obudowę łącznie z termostatem. Początkowo wydłubałem ale finalnie wymieniłem korpus na taki od rozbieralnej wersji. Jest szczelny.
Od 2 lat nie mam problemu.
Kmicic

Awatar użytkownika
roman_n
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 04 lut 2007, 00:00
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Termostat delta 1,8 - propozycja przeróbki

Postautor: roman_n » 19 maja 2007, 22:08

dla jasności, nic nie musiałem wydłubywać. moja obudowa jak widać na pierwszym zdjęciu ma takie łapy, które trzymają wkład. pomysł z klejeniem jest może i nie najlepszy lecz nie trzeba tego robić jest już dość ciepło i nic się nie dzieje bez tego grzybka zamykającego mały obieg. temperaturę mam 93 stopnie a jeśli podskoczy to przy 97 włącza się wentylator i po 10-ciu sekundach jest znowu 93. można też tak i to rozcięcie rozwiązuje problem (gdzieś widziałem rysunek jak to zrobić lecz nie mogę znaleźć :? )
Lancia Delta Nuova LS 1,8 8V ECU IAW 8F 53 był, teraz 8F.5M


Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość