Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy

Awatar użytkownika
Lukanio42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec

Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy

Post autor: Lukanio42 » 15 kwie 2015, 23:29

Witam, myślę nad przerobieniem w swojej Delcie monowtrysku na czteropunktowy wtrysk pośredni. Listwę wtryskową, wiązkę i sterownik kupuję za grosze z punto 1.4 i teraz pytanie do was - Będzie pasował kolektor dolotowy od 1.4 ?
Wtrysk 4-punktowy, przelotowy układ wydechowy i jakiś dolot, więc powinna zwiększyć się moc auta. Tylko czy jest to opłacalne w silniku 1.6 8v 75KM?

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Delta II - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy

Post autor: Młody_H » 16 kwie 2015, 0:07

Na seryjnym komputerze od 1.4 może się tylko pogorszyć. Będzie to wymagało strojenia- sprawa dość niestety droga. Najbardziej budżetowo to Ecumaster (600zł+montaż/strojenie). Rozumiem, że chodzi o sterownik Punto 1 turbo, bo innego SOHC MPI nie pamiętam. Jeśli chodzi o ten, to powinien pasować, jedynie może wymagać lekkiej obróbki kanałów na łączeniu.

Sporo ludzie wyciągają z tego silnika na gaźnikach motocyklowych- ale to już do bardziej "retro" aut i nie na ulicę... Silnik też wymagałby wielu modyfikacji...

Jakbyś sobie chciał poczytać na temat układu dolotowego/wydechowego to polecam "samouczek tuningowy" - :link: Dzięki temu nie przesadzisz z wymiarami. : ok2 :

Czy jest opłacalne? Żadne modyfikacje nie były kiedykolwiek opłacalne... Liczy się tylko zadowolenie właściciela. :D
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

dawidson

Post autor: dawidson » 16 kwie 2015, 2:22

Był też silnik 1,6 8v SOHC mpi. Montowano go w Punto pierwszej generacji, temprze i (chyba) dedrze. Seryjna moc taka sama jak w SPI.
Jedyny sensowny Tuning SOHC to swap na mocniejszą jednostkę lub turbo. To najtańszy i najbardziej efektywny sposób.

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: MaciekTTT » 16 kwie 2015, 11:43

z tego co wiem to silniki w Punto, Dedrze i Temprze to faktycznie 1,6 8v sohc mpi, ale miały 90 KM a w SPI 75KM
Dzidziuś

dawidson

Post autor: dawidson » 16 kwie 2015, 16:41

90 KM miały DOHC 8v.

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: MaciekTTT » 16 kwie 2015, 18:12

tak były dohc, ale Fiat miał też silnik 1.6 MPI 90KM, Punto 90 ? 1582 cm? SOHC, MPI, 8v - 88 KM, 127 Nm - SX, ELX, Sporting, Cabriolet (1993-1997), i nie dam sobie wmówić, że nie było takich silników :P
Dzidziuś

dawidson

Post autor: dawidson » 16 kwie 2015, 23:31

W punto był. Miałem takie auto. W Delcie go nie było. W dedrze nie miał 90KM.

Generalnie gra niewarta świeczki.

Awatar użytkownika
Lukanio42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: Lukanio42 » 17 kwie 2015, 13:39

A jakbym wziął cały dolot z wtryskami, sterownik i wiązkę od 1.6 16v 103KM ?

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: Wilkin » 17 kwie 2015, 14:00

To i tak nie masz 4 zaworów tylko dwa i zero gwarancji że ci będzie hulać.
Jak masz mało koni to najtaniej jest po prostu zrobić swapa na 1.6 16V w komplecie
28 koni różnicy powinno ci poprawić humor.
O ile te silniki mają taki sam blok ,to niestety tylko blok.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy

Post autor: tasman3310 » 17 kwie 2015, 17:20

1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka ;)
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: GrimlocK » 17 kwie 2015, 17:52

tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka ;)
1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: Bichoń » 17 kwie 2015, 17:59

GrimlocK pisze:
tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka ;)
1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.
No nie, 16V z dwoma wałkami rozrządu na pewno nie jest SOHC. SOHC jak sama nazwa wskazuje, ma pojedynczy wałek nad głowicą, DOHC - dwa wałki nad głowicą.

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: GrimlocK » 17 kwie 2015, 18:20

bichon pisze:
GrimlocK pisze:
tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka ;)
1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.
No nie, 16V z dwoma wałkami rozrządu na pewno nie jest SOHC. SOHC jak sama nazwa wskazuje, ma pojedynczy wałek nad dłowicą, DOHC - dwa wałki nad głowicą.

No na pewno jest SOHCem, bo SOHC to rodzina silników (jak i skrót) z której motor 1.6 16V się wywodzi. Oczywiscie jest to silnik DOHC czyli z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, ale nalezy do rodziny silników SOHC Fiata i jego historia sięga lat 70tych. To, że w latach 90' dołożono głowicę z dwoma wałkami nie zmienia jego rodowodu.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: Dudi » 17 kwie 2015, 23:35

GrimlocK pisze:

No na pewno jest SOHCem, bo SOHC to rodzina silników (jak i skrót) z której motor 1.6 16V się wywodzi. Oczywiscie jest to silnik DOHC czyli z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, ale nalezy do rodziny silników SOHC Fiata i jego historia sięga lat 70tych. To, że w latach 90' dołożono głowicę z dwoma wałkami nie zmienia jego rodowodu.
Rodowód, rodowodem, ale SOHC to SOHC, a DOHC to DOHC.
I ten silnik, o którym pisze wyżej bichon to DOHC ze względu na konstrukcję, a nie ze względu na historię.
Oraz SOHC, to nie jest żadna rodzina silników Fiata, tylko ogólnie przyjęte nazewnictwo silników i dotyczy wszystkich producentów, ze względu na konstrukcję silnika:
SOHC - Single Over Head Camshaft
DOHC - Double Over Head Camshaft
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: Wilkin » 17 kwie 2015, 23:43

SOHC i DOHC nie ma nic wspólnego z blokiem.
Nazewnictwo od ilości wałków.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”