Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: Dudi » 18 kwie 2015, 0:03

No i właśnie o to chodzi. Nie są to nazwy od bloku, tylko od wałków.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: tasman3310 » 18 kwie 2015, 6:56

No oczywistym jest że DOHC, a SOHC to oznaczenie ile wałków rozrządu jest, a nie ile wałów korbowych w bloku ;)
A po co kombinować jak widziałem komplet swapa na OLX 1.6 16V za bodajże 700PLN
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

Post autor: GrimlocK » 18 kwie 2015, 11:14

Akurat w przypadku Fiata tak nazwali rodzinę silników, a tłumaczenia skrótów nie potrzebuję, bo wiem co oznaczają, co też napisałem. Wpiszcie sobie w angielską wiki chociażby i są 3 generacje silników Fiat SOHC, gdzie na końcu jest własnie ten o którym piszemy. "Oczywistym jest", że silnik 1.6 16V formalnie jest silnikiem DOHC, natomiast należy do rodziny SOHC Fiata, w której są silniki SOHC oraz 16V z BBM, delty, stilo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”