Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Awatar użytkownika
Hipolit
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: Hipolit » 30 sty 2008, 7:49

Od pewnego czasu zauważyłem, że moja dedra ma małe problemy z poprawnym ładowaniem. Otóż po odpaleniu silnika napięcie wskazywane na desce rozdzielczej jest grubo poniżej 12V (wiem, że wskaźnik nie jest 100% dokładny, ale doświadczenie mówi, że powinien być wyżej), światła także nie maja swojego blasku, a i wentylator pracuje jakby ospale. Problem można szybko naprawić - wystarczy przegazować autko tak, żeby silnik miał przez moment 4-5tys obrotów... wtedy wskazanie napięcia ładowania wyjeżdża ładnie powyżej 12V, światła świeca jaśniej, również wentylator nawiewu pracuje jakby żwawiej.
wydaje mi się że akumulator także nie jest ładowany w 100%, choć ostatnio robie b/krótkie trasy w tygodniu - odpalam, 2-4km i gaszę... i tak pare razy dziennie, czasami tylko trasy trochę dłuższe <- wiec to może przez to.

miał ktoś może podobny problem? albo czy może ktoś mógłby poradzić gdzie leży problem? może jakiś kondensator, reg. napięcia?

Lancia Dedra SW 1.6 8zaworów 66kW/90KM, dodam tylko, że autko miało naprawiany alternator jakiś rok, może dwa temu, na stojanie było zwarcie, wymieniony stojan, ukł. prostowniczy i reg. napięcia; wirnik był w porządku - stwierdził fachman - i dodał tylko, że zwykle stojan nie jest przyczyną a właśnie wirnik.
Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: schab » 30 sty 2008, 8:09

Jest to normalny objaw ! Alternator musi się wzbudzić . Chyba , że po przegazowaniu i skoku powyżej 12V - napięcie spada do poprzedniego poziomu po zdjęciu nogi z gazu . Wtedy trzeba udać się do "lekarza" .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: makek » 30 sty 2008, 10:02

http://img227.imageshack.us/img227/1165 ... torfx0.jpg[/img]

Jak widać początek ładowania powinien być od max. 1200 obr/min, w modelach bez klimy jeszcze niżej.

Należy sprawdzić poprawność wskazań woltomierza na desce oraz napięcie na wzbudzeniu alternatora (ewentualnie cały układ wzbudzenia).

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: Pepto » 30 sty 2008, 15:35

Na początek sprawdź szczotki (czasem wystarczy jak sie w nie delikatnie popuka, ponieważ zawieszają sie one i nie stykają dobrze), jeśli szczotki są okej to trza sprawdzić regulator napięcia.
Acha napięcie na alternatorze już od około 1100 -1200obr/min powinno być stałe(tzn nie zmieniać sie "falować" wraz z obrotami) i wynosić 14,4V
P.S nie sugeruj się wewnętrznym woltomierzem bo często jest on prostu rozregulowany (u mnie różnica dochodzi do 1,5V)
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
Hipolit
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: Hipolit » 30 sty 2008, 20:13

w takim razie musze jutro wziac woltomierz i do dziela! :) pozniej napisze co wymierzylem :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: kretekpodnietek » 30 sty 2008, 23:02

Siema!

u siebie miałem tak samo. okazal sie padnięty regulator napięcia. zaczynał ładować dopiero przy 5000obr.

ale oryginał magnetti marelli kosztuje 25pln, więc nie jest źle.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Hipolit
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: Hipolit » 01 lut 2008, 17:12

moze przy wymianie jakis fabrycznie wadliwy (slaby) regulator mi zamontowali... niby kosztowal 30zl...

jak bede w pl to wymienie i zobaczymy!

dzieki za podpowiedz :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: bassman » 01 lut 2008, 18:13

Na 90% regulator, jeśli masz alternator MM to powinien pasować polski Elmot - o wiele więcej wytrzymuje.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Hipolit
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar

Dedra - ładowanie (alternator, prąd/napięcie ładowania)

Post autor: Hipolit » 27 lut 2008, 14:52

okazalo sie, ze przewod przy alternatorze "wisial na wlosku"... poprawili i juz wszystko dziala jak powinno (a zakupiony juz regulator napiecia powedrowal na polke i czeka na swoj czas;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”