DEDRA - Brak przyczepności

Anonymous

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: Anonymous » 13 gru 2006, 20:41

Mam dedre od 2 miesięcy i zaobserwowałem że przy temperaturach w granicach zera i nizszych, gdy nawierzchnia jest sliska , strasznie tył auta sie "slizga" tzn nosi ssamochód po całej ulicy. nawet teraz gdy jeżdze na zimówkach ten sam problem wystepuje... Pomocy !!!!

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: Marcin_D » 13 gru 2006, 20:44

Kolego a sprawdź sobie ustawienie zawiechey i czy nic się w niej nie rozleciało.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: aro » 13 gru 2006, 20:47

A oponki w jakim masz stanie?

Anonymous

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: Anonymous » 13 gru 2006, 21:02

Oponki są super niedawno nówki kupione!!! a co tam mogło sie rozlecieć??? bo ja nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać , od czego zaćzać....

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: mario09 » 13 gru 2006, 21:18

Moze poprostu geometria z tylu jest nie halo.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: schab » 13 gru 2006, 21:25

"Piotrekss" pisze:Mam dedre od 2 miesięcy i zaobserwowałem że przy temperaturach w granicach zera i nizszych, gdy nawierzchnia jest sliska , strasznie tył auta sie "slizga" tzn nosi ssamochód po całej ulicy. nawet teraz gdy jeżdze na zimówkach ten sam problem wystepuje... Pomocy !!!!
A jakim autem wcześniej jeździłeś ?
Dam sobie uciąć , że jakimś krótkim kompaktem ! Nie przejmuj się - ja też to miałem . Po przesiadce z Ritma na Dedrę SW - długo musiałem się przyzwyczajać do innego zachowania auta w zakręcie . A niezależnie od tego - sugerowałbym sprawdzenie amortyzatorów .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: Kubek » 13 gru 2006, 22:05

Masz dwie opcje, sprawdzic amorki i geometri z tylu, koszt takiej geometri to w granicach 50 zl, amorkow powinno byc taniej znacznie, jak amorki sa ponizej 50% to znaczy ze sa nie halo ale nie koniecznie powoduja latanie tylka, ale i tak wtedy bedziesz musial wymienic bo ci przegladu nie podbija
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Re: DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: Anonymous » 14 gru 2006, 18:11

schab pisze:
"Piotrekss" pisze: A jakim autem wcześniej jeździłeś ?
Dam sobie uciąć , że jakimś krótkim kompaktem ! Nie przejmuj się - ja też to miałem . Po przesiadce z Ritma na Dedrę SW - długo musiałem się przyzwyczajać do innego zachowania auta w zakręcie . A niezależnie od tego - sugerowałbym sprawdzenie amortyzatorów .
Niestety będziesz musiał sobie cos uciąć hehehehe bo wcześniej była cordoba :)
a co zachowania auta na zakrętach to miałem już przygodę aż alume mi połamało tak tyłem po całej ulicy sunołem :)

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: pew » 15 gru 2006, 10:33

"Jaqob" pisze:Masz dwie opcje, sprawdzic amorki i geometri z tylu, koszt takiej geometri to w granicach 50 zl, amorkow powinno byc taniej znacznie, jak amorki sa ponizej 50% to znaczy ze sa nie halo ale nie koniecznie powoduja latanie tylka, ale i tak wtedy bedziesz musial wymienic bo ci przegladu nie podbija
no nie - jeśli poniżej 50% to znaczy właśnie że słaba przyczepność ale niekoniecznie z powodu amorków - amorki mogą być OK ... - równie dobrze może to wskazywać na zrąbaną geometrię ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
PYCIU
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 14 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Białystok

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: PYCIU » 21 gru 2006, 12:54

geometria z tyłu? no nie wiem. tam jest zawieszenie niezależne wahaczowe, jedyne co się może zepsuć to zestawy naprawcze w wahaczach i wtedy kółka będą stały tak / \ ale to widać na oko bez jechania do mechaniora. jedyne co mi przychodzi do głowy to to czy auto nie było bite i nie zostawia czterech śladów.
ps. ja jak kupiłem swoją w styczniu też miałem zwalone zestawy naprawcze w wahaczach ale mnie nie nosiło tylko przy pełnym obciążeniu na zakrętach tarło o nadkola,
a pro po nie żre ci oponek na suchej nawierzchni?
aha jesze jedna rzecz zobacz czy z tyłu kółka kręcą się bez oporu bo jeżeli linka od ręcznego jest zaciągnięta i nie odbija na jednym kole to takie objawy mogą być jak opisujesz
czarna DEDRA 1.9TD 95r.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

DEDRA - Brak przyczepności

Post autor: Kubek » 21 gru 2006, 13:24

U mnie w sumie jedno kolo tylnie kreci ie z duzym oporem, ale patrzylem to dlatego ze linka sie zle uwstawia, po zaciagnieciu recznego i potem tak zostaje krzywo, ale przeciez jak rusze to to chyba puszcza nie ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”