Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 lis 2017, 19:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 mar 2016, 00:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 57
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Z tego co się dowiedziałem w poniższym wątku, to Dedra po lifcie miała szeroki zawias, czyli jak mniemam taki jak Marea, Bravo HGT.
viewtopic.php?p=703232#p703232

Moja Dedra to rocznik 1991, więc rozumiem, że zawias jest typu wąskiego. W związku z tym chciałbym zadać kilka pytań do Szanownych Forumowiczów.
1. Z czego dokładnie wynikają różnice w obu wariantach szerokości, tzn. które elementy są inne?
2. Czy możliwe jest uzyskanie szerokiego rozstawu kół tylko poprzez przekładkę łatwo dostępnych części?
3. Czy rozstaw kół tylnych również się zmienia, czy różnice dotyczą tylko przodu?
4. Czy szeroki zawias występuje również w Fiatach Coupe, Alfach GTV/145/146/155?
5. Czy, jeśli chciałbym uzyskać lepsze możliwości regulacji zawieszenia tylnego, to czy można łatwo przełożyć całe zawieszenie np. z Alfy Q4, albo z Delty I, w których o ile dobrze kojarzę, znajdują się poprzeczne drążki z regulacją?

Pozdrawiam, Jacek


Na górę
Post: 14 mar 2016, 09:37 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Posty: 5146
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
Wahacze, drążki, łączniki są inne- dłuższe, nie pamiętam, co jeszcze- sprawdź w ePerze.
Tył z tego co pamiętam był taki sam, ale to było parę lat temu...

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema


Na górę
Post: 14 mar 2016, 09:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 57
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Dzięki. Domyślam sie, że skoro wahacze są dłuższe na dole to, aby nie było zmiany kąta pochylenia koła - musi być też jakaś różnica na górze, czyli albo zwrotnica, albo przedłużone mocowanie amora?


Na górę
Post: 14 mar 2016, 09:47 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Posty: 5146
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
Amortyzatory też wymieniałem, ale tu jak zawsze wziąłem amortyzatory do Bravo/Marea (tak jak i do starszych), więc pewnie zwrotnica.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema


Na górę
Post: 14 mar 2016, 09:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 57
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Czy dobrze rozumiem, że dokonywałeś takiej modyfikacji? I że generalnie nie powinno być z tym jakiegoś wielkiego problemu w Dedrze Turbo '93r?


Na górę
Post: 14 mar 2016, 10:04 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Posty: 5146
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
Nie, miałem Dedry z różnych lat produkcji, w ostatniej było już szerokie zawieszenie.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema


Na górę
Post: 14 mar 2016, 10:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Posty: 212
Lokalizacja: Katowice
"Tylne wahacze w HPE są szersze, co za tym idzie zwiększa się rozstaw kół tylnej osi." Info zaczerpnięte z tematu MaćkaTTT -> Dedra Tds


Na górę
Post: 14 mar 2016, 11:25 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Posty: 5146
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
Możliwe, sprawdzałem to, ePer twierdził że HPE i moja Dedra z 98r ma ten sam numer wahaczy, starszych nie sprawdzałem ;)

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema


Na górę
Post: 14 mar 2016, 13:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 57
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Uff, trochę czasu spędziłem nad ePer'em i jednak trochę inaczej to wygląda. Podaję zestawienie numerów wahacza tylnego DS:

7603699, 46460172 - wszystkie Delty II i Dedry fwd, Alfa 155 po 1996r.
46519898, 46519897 - Alfa 145 po 1999r, Bravo/a po 99r, Marea(wszystkie)
46409096, 46459720 - Bravo/a do 1998r
60806414, 60812543 - Alfa 155 do 1996r
7769877, 60812886 - Alfa 145 boxery i diesle do 96r
60812052, 60812551 - Alfa 145 TSy do 1999r

Czyżby ePer miał błędne dane? Wychodziłoby z niego, że wszystkie Delty i Dedry mają z tyłu ten sam wąski wahacz? A szeroki byłby tylko w Marei i końcówkach serii Bravo/a i 145/6?


Na górę
Post: 14 mar 2016, 17:47 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Posty: 5146
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
Możliwe, że ePer się myli.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema


Na górę
Post: 14 mar 2016, 21:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
Ja zmieniałem wahacze na szerokie w swojej delcie, ale ze względu na swapa i chęć posiadania większych przegubów homokinetycznych zewnętrznych. Ja zmieniałem półosie, wahacze, kolumne mcphersona, zwrotnice, końcówki drążków. Do delty z wąskim przodem zawieszenie jest za szerokie przy feldze 7,5" i musiałem podgiąć trochę błotniki. Drążki kierownicze też pasuje zmienić, bo mało gwintu zostaje. Pytanie po co chcesz zmieniać?


Na górę
Post: 14 mar 2016, 21:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 626
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
dokładnie po co ??

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
Post: 14 mar 2016, 22:27 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Posty: 152
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Zmienić pewnie po to żeby rozstaw był większy i lepsze prowadzenie jak sądzę. Wydaje mi się, że to gra nie warta świeczki bo podobny efekt można uzyskać stosując szerszą oponę lub dystanse, ale co kto lubi :) Rozumiem tę zabawę. Co do epera i różnych numerów wahaczy to jest też opcja, że różnice wynikają z jakiś drobiazgów, powiedzmy np, że wahacz w 155 miał jeden otworek gdzieś indziej, ponieważ kabel ABS szedł inaczej i wtedy wahacz już dostaje nowy numer. Tak więc niestety, ale dokumentacja tego typu nie jest doskonała w tej zabawie. Bardziej polecam szukać krosowania się numerów wg. katalogów zamienników. A najlepszym sposobem jest organoleptyczne przekonanie się co i jak. Jeżeli uda Ci się coś ustalić podziel się z nami :)

_________________
Moja Lancia Wydra
Never Ending Story czyli Mój Poldżer


Na górę
Post: 15 mar 2016, 01:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:00
Posty: 57
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Tak jak PastorFSO pisze, chodzi o prowadzenie. Innymi słowy, jeśli w danym modelu można coś poprawić w ramach fabrycznych rozwiązań to szkoda by z tego rozwiązania nie skorzystać. Oczywiście od chcenia do wykonania długa droga, wszystko zależy od tego jaki będzie wymagany nakład środków. Dystanse trochę zmieniają geometrię w nie do końca pożądany sposób. Poza tym zawsze współczułem kolegom, którzy męczyli się z dystansami przy zmianie kół i obiecałem sobie, że nie będę sobie tak komplikował życia. ;)
Oczywiście, że eper to średni pomysł, natomiast nie chciałem, żeby mi ktoś zarzucił lenistwo i czekanie na gotową odpowiedź bez udziału własnego. :D Właściwie to teraz myślę, czy nie lepiej byłoby po prostu przejrzeć konkretne rozstawy kół dla danych modeli w różnych tabelach danych technicznych.

Ogólnie to myślałem, że jestem skazany na wąski rozstaw z przodu(obstawiałem że to kielichy są szerzej), a z tyłu to w ogóle nie wiedziałem, że są różnice. Także już i tak w dużej mierze oświeciliście mnie w tym wątku, za co bardzo dziękuję. :)


Na górę
Post: 15 mar 2016, 01:35 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Posty: 152
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Wątpię aby kielichy były szerzej rozstawione, raczej podejrzewam, że sprawa leży w zwrotnicy lub w uchwycie amortyzatora, w sumie wystarczyłoby przemieścić tylko jeden otwór aby skompensować negatywne pochylenie po poszerzeniu. Co do dystansów zgadzam się, że nie jest to doskonałe rozwiązanie, ale np na tylnej osi gdzie są wahacze wleczone, nie miałyby takiego wpływu na geometrię.
A odnośnie poszukiwania różnic w rozstawach to też może być różnie ponieważ często stosowano felgi o różnym ET w zależności od modelu, a rozstaw jest podawany chyba już z uwzględnieniem felg. Ciekawa jest jeszcze sprawa, że wg epera zmienione było pochylenie koła na mniejsze, wiec może kosztem poszerzenia tyłu warto poszukać wahaczy z większym pochyleniem, ale to może nie być łatwe. Z trochę bardziej szalonych pomysłów... ciekawe czy całe zawieszenie z Multipli jest dużo szersze ;)

_________________
Moja Lancia Wydra
Never Ending Story czyli Mój Poldżer


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]