Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lis 2017, 17:22

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 sie 2014, 18:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 518
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
Witam, w końcu musiała się nadarzyć okazja by tu znów napisać :) Otóż dzisiaj wymieniałem wahacze na warsztacie które zamówiłem sam na intercarsie: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
Miałęm dzisiaj odebrać auto, ale gdy wróciłem z pracy na warsztat powiedziano mi że mają kłopot bo koła stoją pod kątem: / \ i żebym jutro przyjechał, trochę to dziwne, myślałem że mechanicy nie powinni mieć problemów z wahaczami. Piszę do was z czystej ciekawości, może komuś się kiedyś to przyda, nie wiecie może o co może chodzić ? :) Pozdrawiam!

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
Post: 18 sie 2014, 18:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Posty: 113
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN
A czy Twoi mechanicy ustawili kąt pochylenia koła ? Bo jeśli luzowali amortyzator to powinni to zrobić. Jesli nie luzowali to zmierz długość samych wahaczy. Nie wszystkie są takie same, a dokładnie są różne długości do różnych modeli silnikowych.

_________________
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo


Na górę
Post: 18 sie 2014, 19:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 518
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
Właśnie o to mi chodziło, nie wiedziałem że u mnie da się regulować kąt pochylenia koła, wahacze muszą być dobre skoro są na liście części dokładnie do mojego silnika w ekatalogu intercarsa :) Myślę że to błahostka tylko brakło im po prostu czasu :) zobaczymy jutro w takim razie.

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
Post: 18 sie 2014, 19:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Posty: 780
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
Cytuj:
Właśnie o to mi chodziło, nie wiedziałem że u mnie da się regulować kąt pochylenia koła, wahacze muszą być dobre skoro są na liście części dokładnie do mojego silnika w ekatalogu intercarsa :) Myślę że to błahostka tylko brakło im po prostu czasu :) zobaczymy jutro w takim razie.
W Dedrze / Delcie - nie ma regulacji kąta pochylenia koła !
Są za to dwie długości wahaczy. Musieli dać ci te dłuższe.

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; 2xDedra SW 2,0 16V i 1,8 8V; Lancia Y 1,4;
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 i 530; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Delta 1,6 16V; Alfa 156 2,0 JTS


Na górę
Post: 18 sie 2014, 19:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 518
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
Czyli jednak nie ma ? :( Kurde to nie dobrze, tylko jak to możliwe skoro na wahaczu jest to samo oznaczenie jakie było przy kupnie wahaczy, a wydaję mi się że intercars raczej by się nie pomylił w tak ważnej dziedzinie, jak sądzicie? Problem jest tym bardziej większy że na inne wahacze będę miał dopiero we wrześniu, a potrzebuje auta, jak uważacie czy dałoby się zrobić zbieżność na tak pochyłych kołach? Jestem zielony co do zawieszenia więc proszę o wyrozumiałość :)

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
Post: 18 sie 2014, 20:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 02:42
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Nie da rady, różnica jest zbyt duża. Są conajmniej 3 wersje wahaczy. 1. Wahacze od Tipo/Tempra przed 93, krótkie, sworzeń 15mm. 2. Wahacze Bravo/Brava, bez Bravo HGT, bez Marea, pasują też do Delty 5d - sworzeń 17mm, krótkie. 3. Wahacze Marea, Bravo HGT, Delta 3d, pewnie też Fiat Coupe, Alfy na płycie BBM. Sworzeń 17mm, długie. Mogli się pomylić, bo jak widać kupując wahacz duże znaczenie ma też wersja silnikowa.


Na górę
Post: 18 sie 2014, 21:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1135
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jeśli amortyzatory do dedry są takie same jak do tipo/tempry to na 100% nie reguluje się kąta pochylenia koła bo takiej regulacji tam w tym samochodzie nie ma. Wymieniałem kiedyś amorki w temperówce i pamiętam że śruby mocujące amorki do zwrotnicy były zwykłe a nie mimośrodowe.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
Post: 18 sie 2014, 22:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Posty: 968
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
W Intercars jest od cholery błędów. Trzeba VIN podawać przy kupnie. Sprawdzają.

Ja tyle rzeczy w Dededrce wymieniam, ale nigdy w IC nie kupuję w sumie bo na alledrogo wychodzi taniej. A jak się poszuka w necie to i jeszcze taniej poza allegro. Ale to tak OT.

_________________
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek


Na górę
Post: 19 sie 2014, 04:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Posty: 1420
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Mam amortyzatory zdemontowane z Delty, i tam jest jeden otwór zrobiony owalny tak jakby do regulacji tylko pytanie brzmi czy to KYB robi takie amory czy ktoś przerabiał nie wiadomo po co..?

_________________
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT


Na górę
Post: 19 sie 2014, 18:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 518
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
No i auto już u mnie, wahacze rzeczywiście miały lekką różnicę niż te które powinny mieć, pojechałem na geometrię (ledwo tam dotarłem) goście powiedzieli że nigdy czegoś takiego nie widzieli i 3 godziny grzebali :) musieli całą geometrię przestawiać od A do Z ale udało się i śmiga na tych jak powalona. Jedyny mankament to lekki negatyw niewidoczny jeśli się o nim nie wie. No cóż zobaczymy jak to wyjdzie w praniu :D Pozdrawiam!

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
Post: 23 sie 2014, 06:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Posty: 113
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN
Nie w praniu tylko na oponach. Negatyw ścina opony od środka. I są dwa rodzaje amorów tak jak pisał Tomek. Jedne mają regulację, a drugie nie. I zazwyczaj jest to uzależnione od wersji silnikowej oraz od producenta amorów ( tańsze i droższe ).

_________________
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo


Na górę
Post: 23 sie 2014, 08:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Posty: 780
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
Cytuj:
Nie w praniu tylko na oponach. Negatyw ścina opony od środka. I są dwa rodzaje amorów tak jak pisał Tomek. Jedne mają regulację, a drugie nie. I zazwyczaj jest to uzależnione od wersji silnikowej oraz od producenta amorów ( tańsze i droższe ).
Nie widziałem jeszcze amortyzatorów do Delty/Dedry z fabryczną możliwością regulacji . Owszem pojawiają się tak jak u Tasmana - ale będące wynikiem radosnej twórczości mechaników przerabiających amortyzatory dedykowane do krótkich wahaczy i montujących je z długimi wahaczami , tudzież na odwrót.
Amortyzator mocowany jest do zwrotnicy dwoma śrubami i wypiłowanie owalnego otworu "fasolki" faktycznie pozwala na regulację kąta pochylenia koła , ale stwarza niebezpieczeństwo , że przy dużych bocznych siłach koło zmieni swoje położenie . Zadany kąt utrzymuje bowiem tylko siła tarcia pomiędzy główką śruby / nakrętki , a płaszczyzną blach mocujących amortyzator . W autach mających fabryczną możliwość regulacji - robi się to śrubą mimośrodową umieszczoną w prowadnicach .

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; 2xDedra SW 2,0 16V i 1,8 8V; Lancia Y 1,4;
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 i 530; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Delta 1,6 16V; Alfa 156 2,0 JTS


Na górę
Post: 24 sie 2014, 14:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 518
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
Witam, od wymiany wahaczy autko spisuje się znakomicie, bez problemu rozbujałem się do 160 km/h (oczywiście na niemieckiej autostradzie jakby inaczej ;) ) zero drgań czy jakichś stuków. Racja opony będzie ścinać ale co mi tam :) Pozdrawiam !!!

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]