Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 lis 2017, 19:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 lis 2011, 09:54 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sty 2008, 00:00
Posty: 36
Lokalizacja: Lipsko
Witam, wymieniłem wahacz przedni po stronie kierowcy kosztował 130zł w mojej delcie 96r 1.6 75km pół roku temu i okazało się że znów jest do wymiany, nie wiem do kogo mam mieć teraz pretensje, ale chyba do producenta jedynie, szkoda że nie wiem jakiej firmy wahacz założyłem (został wymieniony w zakładzie diagnostycznym).

Chciałem zapytać jakiej firmy wahacz polecacie, żeby nie padł za 6m-cy ?
Czy to normalne że wahacz po pół roku jest wytłuczony ?


Na górę
Post: 24 lis 2011, 19:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 00:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Pretensje możesz mieć tylko do siebie.
Ja jeżdżę na stosunkowo tanich wahaczach - vema i nie mam problemów przez 2 lata od momentu założenia.
Wahacz jest wykańczany przez niesprawny amortyzator, luzy na drążku stabilizatora i łożysku kolumny mcphersone'a. Po wymianie niezbędna jest regulacja geometrii kół - to też ma wpływ na żywotność wahacza.

Pozdrawiam.


Na górę
Post: 25 lis 2011, 14:47 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sty 2008, 00:00
Posty: 36
Lokalizacja: Lipsko
właśnie tak się składa że tylko wahacz jest wytłuczony, więc raczej wina producenta :(
jakie jeszcze firmy polecacie, bo vema nie ma na allegro


Na górę
Post: 25 lis 2011, 16:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 paź 2008, 00:00
Posty: 410
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja mam przejechane na wahaczach TRW prawie 100tys., i dopiero teraz ujawnił się mały luz na jednej gumie. Przypuszczam że zimę jeszcze spokojnie przejeżdżę.

_________________
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)


Na górę
Post: 25 lis 2011, 18:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 00:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Jeżeli masz geometrię kół "do kitu" to żaden wahacz nie wytrzyma więcej niż pół roku.
Jaką masz pewność, że tylko wahacz jest wytłuczony, jak sprawdziłeś pozostałe części.
Nie czepiam się Ciebie, ale z doświadczenia zdobytego na samochodach które naprawiam to 98% przedwcześnie zużytych części wynika z błędu montażu lub czynnika ludzkiego ("ulepszanie" fabrycznych rozwiązań).
Czy byłeś na badaniu sprawności amortyzatorów - zbliżone wartości posiadają?
Czy jesteś pewien, że obydwie sprężyny są dobre o zbliżonych parametrach?

Na 70% będziesz miał dużą różnicę sprawności amortyzatorów.

Pozdrawiam.


Na górę
Post: 25 lis 2011, 18:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2053
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Cytuj:
Jeżeli masz geometrię kół "do kitu" to żaden wahacz nie wytrzyma więcej niż pół roku.
Jaką masz pewność, że tylko wahacz jest wytłuczony, jak sprawdziłeś pozostałe części.
Nie czepiam się Ciebie, ale z doświadczenia zdobytego na samochodach które naprawiam to 98% przedwcześnie zużytych części wynika z błędu montażu lub czynnika ludzkiego ("ulepszanie" fabrycznych rozwiązań).
Czy byłeś na badaniu sprawności amortyzatorów - zbliżone wartości posiadają?
Czy jesteś pewien, że obydwie sprężyny są dobre o zbliżonych parametrach?

Na 70% będziesz miał dużą różnicę sprawności amortyzatorów.

Pozdrawiam.
Prawda i tylko prawda.

Dodam jeszcze, że wahacze dokręca się w momencie gdy samochód stoi już na kołach.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :), FC 16VT, Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Bravo 1.6 16V


Na górę
Post: 25 lis 2011, 18:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
bassman piszesz o Delcie 2 i geometrii kół i jej regulacji, a chyba nie jest to poprawne nazewnictwo w tym wypadku, bo z tego co mi wiadomo to możliwa jest regulacja tylko zbieżności i to z przodu nic więcej, a szkoda. Reszta jest kwestią wysokości zawieszenia oraz zużycia elementów, a zawieszenie nigdy nie zużyję się tak samo z obu stron, bo w przypadku polski w dupę bardziej dostaje prawa storna.

Wahacze dokręca się w momencie gdy auto jest na kołach, ale raczej również nie jest to konieczne w Delcie, ale przy wielowahaczowym zawieszeniu np. w VW to racja.


Na górę
Post: 25 lis 2011, 18:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sty 2008, 00:00
Posty: 36
Lokalizacja: Lipsko
Sam nie jestem w stanie sprawdzić zawieszenia, byłem w stacji diagnostycznej i stąd wiem.
Zawsze miałem sprawdzaną zbieżność kół, więc powinno być ok.


Na górę
Post: 26 lis 2011, 09:54 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sty 2008, 00:00
Posty: 36
Lokalizacja: Lipsko
Jeszcze poproszę o poradę, bo wydaje mi się że są 2 rodzaje wahaczy, tzn dłuższy i krótszy do Delty II kiedyś spotkałem się że wahacz był dłuższy o 2 cm i nie pasował, u mnie pasuje ten krótszy

Lancia Delta 1.6 8V 75km 95r
znalazłem aukcje wahacz VEMA, jest napisane że pasuje do każdego modelu Delty,
chciałbym się was poradzić czy będzie pasował ?

http://allegro.pl/wahacz-fiat-coupe-mar ... 18276.html


Na górę
Post: 26 lis 2011, 20:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
Tak są dwa rodzaje wahaczy, aukcja się nie wyświetla, ale już po linku widzę, że nie pasuje. Pasować będą od Fiat Tipo, Tempra( tyle, że u Ciebie ma być sworzeń 17mm, a tam występowały też 15 mm), Fiat Bravo(bez hgt), Brava, Lancia Dedra (tez były 2 rodzaje sworzni), Delta (bez hpe) i to chyba tyle. Nie będą pasować na 100% od Fiata Marea, Coupe, Alfy 155, bo tam są długie.


Na górę
Post: 26 lis 2011, 22:13 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sty 2008, 00:00
Posty: 36
Lokalizacja: Lipsko
Tak, masz racje, nawet na zdjęciu coś mi nie pasowało, brakuje dziury na stabilizator :P
juz znalazłem dobry, tylko jaką firme wybrać ?

noname http://allegro.pl/wahacz-fiat-bravo-bra ... 15158.html
Firma Delphi http://allegro.pl/wahacz-delphi-bravo-b ... 69499.html
Firma GH (tańsza) http://allegro.pl/wahacz-fiat-brava-bra ... 26136.html
Firma TEKNOROT http://allegro.pl/wahacz-lewy-przod-bra ... 99088.html

PS. Wydaje mi się że mam bardzo twarde zawieszenie, każdy mi też to mówi, i tak było cały czas od kupienia kilka lat temu,
czy tak jest w delcie 1.6 75km ?


Na górę
Post: 26 lis 2011, 22:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
Wszystkie powinny pasować z tego co piszą, a który wybrać nie wiem, nie będę podpowiadał...

Co do twardości to dla mnie moja była za miękka i za wysoka także twarde może znaczyć miękkie dla innego.


Na górę
Post: 27 lis 2011, 18:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 00:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Geometrię kół w Dedrze i Delcie z przodu można regulować w małym zakresie - ale jest to wykonalne i się wykonuje.
Tyle tylko, że musi być to mechanik z doświadczeniem i wiedzą, a nie paprok z byle pierwszego lepszego warsztatu gdzie ustawia zbieżność.

Długość wahacza najłatwiej poznać po tym jakie błotniki ma Delta. Szerokie (najczęściej diesel i hpt i 2,0) to długi wahacz, wąskie (modele pozostałe) to wahacz krótki. Występują długie wahacze z otworem na łącznik stabilizatora, te bez otworu są z Fiata Marea.

Pozdrawiam.


Na górę
Post: 27 lis 2011, 18:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
To możesz mi ujawnić jak regulować geometrię nic nie przerabiając?


Na górę
Post: 28 lis 2011, 08:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 mar 2009, 09:31
Posty: 63
Lokalizacja: Białystok
Moje 2 zdania w tym temacie.
Kiedyś w Tipo zmieniłem wahacze na Vema i przez 7 tyś bylo ok, potem samochód poszedł w ludzi.
W Delcie wymieniałem własnoręcznie wahacze wiosną br. Dość długo szukałem Vemy bo na allegro jest zalew najtańszego badziewia. Nim wymieniłem wahacze zmieniałem elementy met-gum kolumn i łożyska (tak na zapas bo okazyjnie kupiłem). Amortyzatory są ok jak na razie.
Po wymianie zrobiłem zbieżność. Prze pierwsze 2-3 tygodnie zawieszenie było przyjemnie "zwarte". Potem już nie, a jesienią wahacz z prawej strony już dobrze nap...la i lewy też słychać.
Także:
a) albo zostałem oszukany przez firmę która mi sprzedawała wahacze - nie była to Vema.
b) albo Vema to też badziew.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]