Delta II/Kappa - aktywne zawieszenie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 19 lip 2007, 0:00
- Lokalizacja: Brzesko
Delta II/Kappa - aktywne zawieszenie
Witam,
Interesują mnie wszelkie informacje n/t działania układu aktywnego zawieszenia w lanciach. Mam Deltę z tym układem i chciałbym się czegoś o nim dowiedzieć. Jest tam jakiś komputer? Można to jakoś diagnozować jakby coś się popsuło, jaka jest żywotność tego układu?
Temat ciekawy, bo informacji w necie bardzo mało.
Pozdrawiam,
Y.
Interesują mnie wszelkie informacje n/t działania układu aktywnego zawieszenia w lanciach. Mam Deltę z tym układem i chciałbym się czegoś o nim dowiedzieć. Jest tam jakiś komputer? Można to jakoś diagnozować jakby coś się popsuło, jaka jest żywotność tego układu?
Temat ciekawy, bo informacji w necie bardzo mało.
Pozdrawiam,
Y.
Odp: Delta II, Kappa - Aktywne zawieszenie
Chodzi o Auto/Sport?
Takie coś było w Alfach Romeo 155 i 164. Był taki amortyzator z elektryką- komputer zmniejszał lub powiększał średnicę zaworu wewnątrz amora regulując tym samym jego twardosc.
Nie wiem czy doda załącznik- tam jest skan z instrukcji pojazdu AR164 przedstawiający schemat takiego układu.
Takie coś było w Alfach Romeo 155 i 164. Był taki amortyzator z elektryką- komputer zmniejszał lub powiększał średnicę zaworu wewnątrz amora regulując tym samym jego twardosc.
Nie wiem czy doda załącznik- tam jest skan z instrukcji pojazdu AR164 przedstawiający schemat takiego układu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 19 lip 2007, 0:00
- Lokalizacja: Brzesko
Odp: Delta II, Kappa - Aktywne zawieszenie
Już myślałem, że nic się nie dowiem, dzięki za odpowiedź.
Tak, to o ten układ mi chodzi. Można sie do tego podłaczyć z jakąś diagnostyką? Po 15 latach może warto byłoby spojrzeć .
Tak, to o ten układ mi chodzi. Można sie do tego podłaczyć z jakąś diagnostyką? Po 15 latach może warto byłoby spojrzeć .
Odp: Delta II, Kappa - Aktywne zawieszenie
Jeśli coś będzie nie tak to stosowna dioda na desce rozdzielczej się zaświeci- w 164 ma kształt amortyzatora. Po za tym przy przełączaniu trybu na desce wyświetla się który z nich jest aktywny.
Najszybciej siadają amortyzatory- a te tanie nie są. Do 164 spotkałem się z takimi 600 zł/szt.
Najszybciej siadają amortyzatory- a te tanie nie są. Do 164 spotkałem się z takimi 600 zł/szt.
Odp: Delta II, Kappa - Aktywne zawieszenie
Tutaj diagram układu dla Dedry. Delta będzie miała identyczny.
Jak widać oprócz jednostki sterującej i aktywnych amorów są czujniki prędkości, przyspieszenia, siły hamowania a także pozycji i prędkości obrotu kierownicy. Układ nie wygląda na skomplikowany.
Pozdro
-- 09 Lip 2009, 21:12 --
Tutaj załączam schemat elektryczny. Z nim już naprawdę dużo można zdziałać przy diagnozowaniu.
Opis poszczególnych części postaram się wrzucić niedługo.
-- 09 Lip 2009, 21:24 --
Opis elementów układu na schemacie.
24. Impulsator prędkości
176. Elektrozawór amortyzatora przedniego lewego (dla S.C.S.)
177. Elektrozawór amortyzatora przedniego prawego (dla S.C.S.)
178. Czujnik zadziałania hamulców
181. Przekaźnik z bezpiecznikiem 20A zasilania systemu S.C.S.
182. Panel kontrolny automatycznego systemu kontroli zawieszenia (S.C.S.)
A Przycisk wybory trybu sportowego
B Przycisk wyboru trybu AUTO
C Kontrolka załączonego trybu sportowego
D Kontrolka awarii systemu S.C.S.
E Kontrolka załączonego trybu AUTO
F Żarówka podświetlenia panelu
183. Czujnik kontrolujący położenie i ruch kierownicy (dla S.C.S.)
184. Sterownik automatycznego systemu kontroli zawieszenia (S.C.S.)
185. Czujnik przyspieszenie poziomego (dla S.C.S.)
186. Złącze diagnostyczne systemu S.C.S.
187. Elektrozawór amortyzatora tylnego lewego (dla S.C.S.)
188. Elektrozawór amortyzatora tylnego prawego (dla S.C.S.)
To moje tłumaczenie z włoskiego
To wszystko co mam. Powodzenia!!
Jak widać oprócz jednostki sterującej i aktywnych amorów są czujniki prędkości, przyspieszenia, siły hamowania a także pozycji i prędkości obrotu kierownicy. Układ nie wygląda na skomplikowany.
Pozdro
-- 09 Lip 2009, 21:12 --
Tutaj załączam schemat elektryczny. Z nim już naprawdę dużo można zdziałać przy diagnozowaniu.
Opis poszczególnych części postaram się wrzucić niedługo.
-- 09 Lip 2009, 21:24 --
Opis elementów układu na schemacie.
24. Impulsator prędkości
176. Elektrozawór amortyzatora przedniego lewego (dla S.C.S.)
177. Elektrozawór amortyzatora przedniego prawego (dla S.C.S.)
178. Czujnik zadziałania hamulców
181. Przekaźnik z bezpiecznikiem 20A zasilania systemu S.C.S.
182. Panel kontrolny automatycznego systemu kontroli zawieszenia (S.C.S.)
A Przycisk wybory trybu sportowego
B Przycisk wyboru trybu AUTO
C Kontrolka załączonego trybu sportowego
D Kontrolka awarii systemu S.C.S.
E Kontrolka załączonego trybu AUTO
F Żarówka podświetlenia panelu
183. Czujnik kontrolujący położenie i ruch kierownicy (dla S.C.S.)
184. Sterownik automatycznego systemu kontroli zawieszenia (S.C.S.)
185. Czujnik przyspieszenie poziomego (dla S.C.S.)
186. Złącze diagnostyczne systemu S.C.S.
187. Elektrozawór amortyzatora tylnego lewego (dla S.C.S.)
188. Elektrozawór amortyzatora tylnego prawego (dla S.C.S.)
To moje tłumaczenie z włoskiego
To wszystko co mam. Powodzenia!!
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Re: Delta II, Kappa - Aktywne zawieszenie
Że jestem przed operacją dołożenia tego systemu to (odgrzeje kotleta) i udostępnię trochę bardziej schemat który sam rozpracowałem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA