Dedra - zepsuty abs ?
Dedra - zepsuty abs ?
A może same końcówki i czujniki wystarczy wyczyścić, mogą być już zasniedziałe
Dedra - zepsuty abs ?
Witam,
I trochę informacji:
Sprężyna napinająca dźwigienkę korektora jest taka sama, jak w Tipo, Tempra, Delta. Jej cena w serwisie to kilkanaście PLN.
Bezpieczniki są dwa - zasilający układ sygnalizacji błędów (czyli m.in. kontrolkę) - ten jest sprawny, gdyż w przeciwnym przypadku nie zaświeci kontolka ABS, zasilający 10A - ten sprawdzałeś.
Wtyk przy komputerze ABS-Bosch 2S ma 35 styków, ułożonych w dwu rzędach. Jedynka, w dłuższym rzędzie pierwsza od lewej - patrząc na wtyk od strony styków, dłuższy rząd jest wtedy górnym. Numery styków powinny być opisane na wtyku.
I DoRo.
Przyrządy - miernik uniwersalny (volty, ohmy), szczelinomierz
Pomiary szczelin:
szczelina czujnik-ząb impulsatora przód = 0.2-0.9mm
szczelina czujnik-ząb impulsatora tył = 0.2-1.2mm
Pomiary rezystancji obwodu czujników:
(dla bezpieczeństwa miernika i ECU te pomiary proponuję wykonać przy odłączonym aku)
Odłączyć wtyk od ECU ABS
omomierz
PL - styki 4 & 5 rezystancja = 900-2000 ohmów
PP - styki 11 & 12 rezystancja = 900-2000 ohmów
TL - styki 7 & 9 rezystancja = 900-2000 ohmów
TP - styki 24 & 26 rezystancja = 900-2000 ohmów
Pomiary napięć generowanych przez czujniki :
PL - styki 4 & 5 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem PL)
PP - styki 11& 12 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem PP)
TL - styki 7 & 9 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem TL)
TP - styki 24 & 26 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem TP)
Dokładnośc pomiarów można zwiększyć posługując się oscyloskopem,
ale to trochę utopia.
Pomiar napięć i mas ECU-ABS
styk 10,20,34 & nadwozie (masa) = 0 ohmów
załączyć aku, miernik na pomiar napięć DC 2-20V
styk 1 & masa = 12V ( napięcie akumulatora)
PL, PP, TL, TP - (PrzódLewy, PrzódPrawy, TyłLewy, TyłPrawy)
xV AC - napięcie przemienne
yV DC - napięcie stałe
Te pomiary poawolą na sprawdzenie, czy sygnały z czujników docierają do ECU-ABS i, czy nie występują przerwy lub zwarcia w przewodach łączących.
Opis dodatkowy:
Kontrolka ABS zapala się po włączeniu zapłonu (MAR) i gaśnie z chwilą zadziałania alternatora, sprawdź. Nie ruszaj autem przez kilka minut, sprawdź, czy kontrolka nie zaświeci się.
I powiadom, proszę, o rezultatach pomiarów.
Pozdrawiam
I trochę informacji:
Sprężyna napinająca dźwigienkę korektora jest taka sama, jak w Tipo, Tempra, Delta. Jej cena w serwisie to kilkanaście PLN.
Bezpieczniki są dwa - zasilający układ sygnalizacji błędów (czyli m.in. kontrolkę) - ten jest sprawny, gdyż w przeciwnym przypadku nie zaświeci kontolka ABS, zasilający 10A - ten sprawdzałeś.
Wtyk przy komputerze ABS-Bosch 2S ma 35 styków, ułożonych w dwu rzędach. Jedynka, w dłuższym rzędzie pierwsza od lewej - patrząc na wtyk od strony styków, dłuższy rząd jest wtedy górnym. Numery styków powinny być opisane na wtyku.
I DoRo.
Przyrządy - miernik uniwersalny (volty, ohmy), szczelinomierz
Pomiary szczelin:
szczelina czujnik-ząb impulsatora przód = 0.2-0.9mm
szczelina czujnik-ząb impulsatora tył = 0.2-1.2mm
Pomiary rezystancji obwodu czujników:
(dla bezpieczeństwa miernika i ECU te pomiary proponuję wykonać przy odłączonym aku)
Odłączyć wtyk od ECU ABS
omomierz
PL - styki 4 & 5 rezystancja = 900-2000 ohmów
PP - styki 11 & 12 rezystancja = 900-2000 ohmów
TL - styki 7 & 9 rezystancja = 900-2000 ohmów
TP - styki 24 & 26 rezystancja = 900-2000 ohmów
Pomiary napięć generowanych przez czujniki :
PL - styki 4 & 5 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem PL)
PP - styki 11& 12 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem PP)
TL - styki 7 & 9 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem TL)
TP - styki 24 & 26 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem TP)
Dokładnośc pomiarów można zwiększyć posługując się oscyloskopem,
ale to trochę utopia.
Pomiar napięć i mas ECU-ABS
styk 10,20,34 & nadwozie (masa) = 0 ohmów
załączyć aku, miernik na pomiar napięć DC 2-20V
styk 1 & masa = 12V ( napięcie akumulatora)
PL, PP, TL, TP - (PrzódLewy, PrzódPrawy, TyłLewy, TyłPrawy)
xV AC - napięcie przemienne
yV DC - napięcie stałe
Te pomiary poawolą na sprawdzenie, czy sygnały z czujników docierają do ECU-ABS i, czy nie występują przerwy lub zwarcia w przewodach łączących.
Opis dodatkowy:
Kontrolka ABS zapala się po włączeniu zapłonu (MAR) i gaśnie z chwilą zadziałania alternatora, sprawdź. Nie ruszaj autem przez kilka minut, sprawdź, czy kontrolka nie zaświeci się.
I powiadom, proszę, o rezultatach pomiarów.
Pozdrawiam
Dedra - zepsuty abs ?
oki dzieki wujek w sobote bede mial chwile czasu to wszystko sobie pomierze jeszcze raz wielkie dzieki
Dedra - zepsuty abs ?
Witam,
Jak pomierzysz to podaj info. Bez tych pomiarów nie ruszy się dalej, a mozliwe, że będzie w nich odpowiedź.
Sukcesu!
Pozdrawiam
Jak pomierzysz to podaj info. Bez tych pomiarów nie ruszy się dalej, a mozliwe, że będzie w nich odpowiedź.
Sukcesu!
Pozdrawiam
Dedra - zepsuty abs ?
obserwujac ten post, widze, zes godnie nosisz tytul glownego mechanika, panie wujek. Wyrazy uznania - profesjonalna naprawa przez internet...
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0
Dedra - zepsuty abs ?
wujek wszystko dziala oprocz zasilania nie mam 12v na pierwszej stopce jezeli mozesz to napisz mi gdzie sa te cholerne bezpieczniki a moze to przekaznik z gory wielkie dzieki
Dedra - zepsuty abs ?
no właśnie który bezpiecznik, bo mam to samo
605-365-315 od świtu do zmierzchu
Dedra - zepsuty abs ?
Wtam,
Upewniam się, pomiar napięcia na pin 1 wykonany był przy załączonym aku.
Proszę jeszcze o sprawdzenie, czy to napięcie pojawi się przy załączonej stacyjce (MAR). Ważne!
Pozdrawiam
Upewniam się, pomiar napięcia na pin 1 wykonany był przy załączonym aku.
Proszę jeszcze o sprawdzenie, czy to napięcie pojawi się przy załączonej stacyjce (MAR). Ważne!
Pozdrawiam
Dedra - zepsuty abs ?
po zalaczeniu stacyjki jest te 12v juz nie wiem co to moze byc ale rozmawialem z kumplem ktory ma fiata tipo i pekla mu ta sprezyna na korektorze hamowania i wiesz ze na przekladzie okazalo sie ze ma cieniutkie tylne hamulce a po zalozeniu tej sprezyny byly brzytwa moze i u mnie ma to jakis wplyw na dzialanie tego cholernego abs zamowilem ta sprezyne bede mial ja w poniedzialek w srode wujek dam znac czy pomoglo czy nie
Dedra - zepsuty abs ?
Sprężynka nie ma nic wspólnego z ABS ma ona za zadanie odciągnąć dzwigienkę korektora siły hamowania aby pod większym obciążeniem samochodu wzmocnić hamulce tylnej osi
Jeżeli chodzi o ABS to podepnij miernik pod czujnik ABS-u i sprawdź jego oporność a następnie ruszaj kablem od czujnika i zobacz czy zmienia się oporność jeżeli tak to oznacza że masz przerwany kabel.
Przerwanie lub zwarcie się kabla czujników ABS jest bardzo częstym przypadkiem
Jeżeli chodzi o ABS to podepnij miernik pod czujnik ABS-u i sprawdź jego oporność a następnie ruszaj kablem od czujnika i zobacz czy zmienia się oporność jeżeli tak to oznacza że masz przerwany kabel.
Przerwanie lub zwarcie się kabla czujników ABS jest bardzo częstym przypadkiem
Dedra - zepsuty abs ?
Witam,
Z pomiarem napięcia na pin. 1 to był mój błąd - nie dopisałem, że wystąpi ono przy włączonym zapłonie. Sorki. A jak wypadły pomiary obwodów czujników? Jakie wartości rezystancji i napięć?
Przy zachowaniu ABS takim, gdy:
1. kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu
2. kontrolka gaśnie z chwilą uruchomienia silnika i nie zapali się, jeżeli auto nie ruszy
3. kontrolka zapala się, gdy przejedzie się kilka, kilkadziesiąt metrówi
wskazuje (tak na 90%), że uszkodzenie jest w obwodzie czujnika.
Punkt 1. to podstawowa autodiagnoza ABS - kontrolka nie zapali się wcale, ub będzie świecić stale w przypadku uszkodzenia ECU (lub zasilania czy przekaźników)
Punkt 3. ECU-ABS otrzymuje informację o niewłaściwej amplitudzie lub braku impulsów z czujników i przechodzi w tryb awaryjny, sygnalizując to świeceniem kontrolki.
Tomasz bardzo dobrze zauważył, że tej atrakcji może dostarczyć uszkodzony przewód czujnika.
Najczęściej uszkadzają się "te z prawej strony".
Jeszcze raz prośba - podaj wyniki pomiarów rezystancji czujników na stykach złączki ECU-ABS. Może uda się wskazać, który to czujnik.
Pozdrawiam
Z pomiarem napięcia na pin. 1 to był mój błąd - nie dopisałem, że wystąpi ono przy włączonym zapłonie. Sorki. A jak wypadły pomiary obwodów czujników? Jakie wartości rezystancji i napięć?
Przy zachowaniu ABS takim, gdy:
1. kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu
2. kontrolka gaśnie z chwilą uruchomienia silnika i nie zapali się, jeżeli auto nie ruszy
3. kontrolka zapala się, gdy przejedzie się kilka, kilkadziesiąt metrówi
wskazuje (tak na 90%), że uszkodzenie jest w obwodzie czujnika.
Punkt 1. to podstawowa autodiagnoza ABS - kontrolka nie zapali się wcale, ub będzie świecić stale w przypadku uszkodzenia ECU (lub zasilania czy przekaźników)
Punkt 3. ECU-ABS otrzymuje informację o niewłaściwej amplitudzie lub braku impulsów z czujników i przechodzi w tryb awaryjny, sygnalizując to świeceniem kontrolki.
Tomasz bardzo dobrze zauważył, że tej atrakcji może dostarczyć uszkodzony przewód czujnika.
Najczęściej uszkadzają się "te z prawej strony".
Jeszcze raz prośba - podaj wyniki pomiarów rezystancji czujników na stykach złączki ECU-ABS. Może uda się wskazać, który to czujnik.
Pozdrawiam
Dedra - zepsuty abs ?
opornosc tyl 1.01k przod 1.03k
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dedra - zepsuty abs ?
No tak ale czujniki masz 4 a podałeś dwa pomiary
Jeszcze jedno mi się przypomniało miałem kiedyś w Themie taki sam problem i co się okazało ? najzwyklej na świecie była zła" masa" po oczyszczeniu konektorów i dociśnięciu konektorków ABS zaczął działać bez zarzutu. Dziś większość " dziwnych " awarii zaczynam diagnozować po sprawdzeniu przewodów masowych.
Jeszcze jedno mi się przypomniało miałem kiedyś w Themie taki sam problem i co się okazało ? najzwyklej na świecie była zła" masa" po oczyszczeniu konektorów i dociśnięciu konektorków ABS zaczął działać bez zarzutu. Dziś większość " dziwnych " awarii zaczynam diagnozować po sprawdzeniu przewodów masowych.
Dedra - zepsuty abs ?
Witam,
Masy na wtyku ECU-ABS to pin 10, 20, 34. Pomiar omomierzem, przy odłączonym aku. Można jeszcze sprawdzić styki przekaźników ABS.
Dalej po świętach, namierzyłem u znajomego Dedrę, ale nie wiem , czy ma ABS - chciałbym coś sprawdzić.
Pozdrawiam
Masy na wtyku ECU-ABS to pin 10, 20, 34. Pomiar omomierzem, przy odłączonym aku. Można jeszcze sprawdzić styki przekaźników ABS.
Dalej po świętach, namierzyłem u znajomego Dedrę, ale nie wiem , czy ma ABS - chciałbym coś sprawdzić.
Pozdrawiam
Dedra - zepsuty abs ?
mase sprawdzilem tez i wszystko jest oki