Dedra - zepsuty abs ?

Anonymous

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: Anonymous » 27 paź 2005, 20:23

A może same końcówki i czujniki wystarczy wyczyścić, mogą być już zasniedziałe :wink:

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: wujek » 27 paź 2005, 23:26

Witam,
I trochę informacji:
Sprężyna napinająca dźwigienkę korektora jest taka sama, jak w Tipo, Tempra, Delta. Jej cena w serwisie to kilkanaście PLN.
Bezpieczniki są dwa - zasilający układ sygnalizacji błędów (czyli m.in. kontrolkę) - ten jest sprawny, gdyż w przeciwnym przypadku nie zaświeci kontolka ABS, zasilający 10A - ten sprawdzałeś.
Wtyk przy komputerze ABS-Bosch 2S ma 35 styków, ułożonych w dwu rzędach. Jedynka, w dłuższym rzędzie pierwsza od lewej - patrząc na wtyk od strony styków, dłuższy rząd jest wtedy górnym. Numery styków powinny być opisane na wtyku.
I DoRo.
Przyrządy - miernik uniwersalny (volty, ohmy), szczelinomierz
Pomiary szczelin:
szczelina czujnik-ząb impulsatora przód = 0.2-0.9mm
szczelina czujnik-ząb impulsatora tył = 0.2-1.2mm
Pomiary rezystancji obwodu czujników:
(dla bezpieczeństwa miernika i ECU te pomiary proponuję wykonać przy odłączonym aku)
Odłączyć wtyk od ECU ABS
omomierz
PL - styki 4 & 5 rezystancja = 900-2000 ohmów
PP - styki 11 & 12 rezystancja = 900-2000 ohmów
TL - styki 7 & 9 rezystancja = 900-2000 ohmów
TP - styki 24 & 26 rezystancja = 900-2000 ohmów
Pomiary napięć generowanych przez czujniki :
PL - styki 4 & 5 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem PL)
PP - styki 11& 12 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem PP)
TL - styki 7 & 9 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem TL)
TP - styki 24 & 26 napięcie min = 0.1V AC (pokręcić kołem TP)
Dokładnośc pomiarów można zwiększyć posługując się oscyloskopem,
ale to trochę utopia.
Pomiar napięć i mas ECU-ABS
styk 10,20,34 & nadwozie (masa) = 0 ohmów
załączyć aku, miernik na pomiar napięć DC 2-20V
styk 1 & masa = 12V ( napięcie akumulatora)

PL, PP, TL, TP - (PrzódLewy, PrzódPrawy, TyłLewy, TyłPrawy)
xV AC - napięcie przemienne
yV DC - napięcie stałe

Te pomiary poawolą na sprawdzenie, czy sygnały z czujników docierają do ECU-ABS i, czy nie występują przerwy lub zwarcia w przewodach łączących.

Opis dodatkowy:
Kontrolka ABS zapala się po włączeniu zapłonu (MAR) i gaśnie z chwilą zadziałania alternatora, sprawdź. Nie ruszaj autem przez kilka minut, sprawdź, czy kontrolka nie zaświeci się.
I powiadom, proszę, o rezultatach pomiarów.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
monterek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Legionowo

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: monterek » 28 paź 2005, 6:42

oki dzieki wujek w sobote bede mial chwile czasu to wszystko sobie pomierze jeszcze raz wielkie dzieki

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: wujek » 28 paź 2005, 12:10

Witam,
Jak pomierzysz to podaj info. Bez tych pomiarów nie ruszy się dalej, a mozliwe, że będzie w nich odpowiedź.
Sukcesu!
Pozdrawiam

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: LukaszN » 28 paź 2005, 15:00

obserwujac ten post, widze, zes godnie nosisz tytul glownego mechanika, panie wujek. Wyrazy uznania - profesjonalna naprawa przez internet...
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
monterek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Legionowo

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: monterek » 28 paź 2005, 19:14

wujek wszystko dziala oprocz zasilania nie mam 12v na pierwszej stopce jezeli mozesz to napisz mi gdzie sa te cholerne bezpieczniki a moze to przekaznik z gory wielkie dzieki

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: bobby123 » 28 paź 2005, 20:56

no właśnie który bezpiecznik, bo mam to samo ;-)
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: wujek » 28 paź 2005, 21:44

Wtam,
Upewniam się, pomiar napięcia na pin 1 wykonany był przy załączonym aku.
Proszę jeszcze o sprawdzenie, czy to napięcie pojawi się przy załączonej stacyjce (MAR). Ważne!
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
monterek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Legionowo

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: monterek » 29 paź 2005, 11:37

po zalaczeniu stacyjki jest te 12v juz nie wiem co to moze byc ale rozmawialem z kumplem ktory ma fiata tipo i pekla mu ta sprezyna na korektorze hamowania i wiesz ze na przekladzie okazalo sie ze ma cieniutkie tylne hamulce a po zalozeniu tej sprezyny byly brzytwa moze i u mnie ma to jakis wplyw na dzialanie tego cholernego abs zamowilem ta sprezyne bede mial ja w poniedzialek w srode wujek dam znac czy pomoglo czy nie

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: Tomasz » 29 paź 2005, 15:23

Sprężynka nie ma nic wspólnego z ABS ma ona za zadanie odciągnąć dzwigienkę korektora siły hamowania aby pod większym obciążeniem samochodu wzmocnić hamulce tylnej osi
Jeżeli chodzi o ABS to podepnij miernik pod czujnik ABS-u i sprawdź jego oporność a następnie ruszaj kablem od czujnika i zobacz czy zmienia się oporność jeżeli tak to oznacza że masz przerwany kabel.
Przerwanie lub zwarcie się kabla czujników ABS jest bardzo częstym przypadkiem
Obrazek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: wujek » 29 paź 2005, 15:56

Witam,
Z pomiarem napięcia na pin. 1 to był mój błąd - nie dopisałem, że wystąpi ono przy włączonym zapłonie. Sorki. A jak wypadły pomiary obwodów czujników? Jakie wartości rezystancji i napięć?
Przy zachowaniu ABS takim, gdy:
1. kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu
2. kontrolka gaśnie z chwilą uruchomienia silnika i nie zapali się, jeżeli auto nie ruszy
3. kontrolka zapala się, gdy przejedzie się kilka, kilkadziesiąt metrówi
wskazuje (tak na 90%), że uszkodzenie jest w obwodzie czujnika.

Punkt 1. to podstawowa autodiagnoza ABS - kontrolka nie zapali się wcale, ub będzie świecić stale w przypadku uszkodzenia ECU (lub zasilania czy przekaźników)
Punkt 3. ECU-ABS otrzymuje informację o niewłaściwej amplitudzie lub braku impulsów z czujników i przechodzi w tryb awaryjny, sygnalizując to świeceniem kontrolki.

Tomasz bardzo dobrze zauważył, że tej atrakcji może dostarczyć uszkodzony przewód czujnika.
Najczęściej uszkadzają się "te z prawej strony".
Jeszcze raz prośba - podaj wyniki pomiarów rezystancji czujników na stykach złączki ECU-ABS. Może uda się wskazać, który to czujnik.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
monterek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Legionowo

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: monterek » 29 paź 2005, 16:53

opornosc tyl 1.01k przod 1.03k

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: prezesjm » 30 paź 2005, 9:45

No tak ale czujniki masz 4 a podałeś dwa pomiary

Jeszcze jedno mi się przypomniało miałem kiedyś w Themie taki sam problem i co się okazało ? najzwyklej na świecie była zła" masa" po oczyszczeniu konektorów i dociśnięciu konektorków ABS zaczął działać bez zarzutu. Dziś większość " dziwnych " awarii zaczynam diagnozować po sprawdzeniu przewodów masowych.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: wujek » 30 paź 2005, 14:16

Witam,
Masy na wtyku ECU-ABS to pin 10, 20, 34. Pomiar omomierzem, przy odłączonym aku. Można jeszcze sprawdzić styki przekaźników ABS.
Dalej po świętach, namierzyłem u znajomego Dedrę, ale nie wiem , czy ma ABS - chciałbym coś sprawdzić.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
monterek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Legionowo

Dedra - zepsuty abs ?

Post autor: monterek » 30 paź 2005, 18:46

mase sprawdzilem tez i wszystko jest oki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”