Delta II - zablokowany / zamarznięty ręczny

Awatar użytkownika
chris
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz (kujawsko - pomorskie)

Delta II - zablokowany / zamarznięty ręczny

Post autor: chris » 15 lis 2007, 23:06

witam, mam następujący problem zablokował mi się ręczny przez to ze są minusowe temperatury i teraz takie pytanie czy to się odblokuje w plusowej temperaturze czy trzeba z tym jechać na serwis?
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Tel. 669 181 298 Krzysztof
>http://www.falbydgoszcz.fora.pl

GRZ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: GRZ » 16 lis 2007, 8:13

W lutym miałem to samo, po całodziennym postoju na parkingu zaciągnąłem ręczny przy ruszaniu pod górkę i tak został. Po kilkunastu kilometrach sam puścił, czego i Tobie życzę.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: kretekpodnietek » 16 lis 2007, 8:28

hahaha :D u mnie tak samo, po 3 km puscił całkowicie, tylko przypadkiem nie wpadaj tak jak ja na genialny pomysł sprawdzenia czy sie tarcze grzeją... bo są gorące jak sku : cenzura : yn ale jak człowiek nie dotknie to sie nie przekona. Wyró sobie nawyk zostawiania podczas mrozu somcohodu na 1 biegu. chyba jedyna recepta na to..
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
cwynarx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Czeladź śląskie

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: cwynarx » 16 lis 2007, 8:49

witam w klubie zblokowanych kół.....to samo miałem dziś :D i też postanowiłem jechać gdyż innej rady na to nie ma....chyba ze poruszanie dzwignią ręcznego.....po chwili puścił i jechałem już normalnie a nie driftem.....
Lancia Delta 1,6 ie 8V 75KM 835C1000 -moja
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: Dudi » 16 lis 2007, 9:03

Miałem to samo dzisiaj w Lybrze. I jak zwykle zapomniałem jednej prawdy:"Nie zostawiasz samochodu w garażu w zimie, to nie zaciągaj ręcznego tylko wrzuć bieg". Też jechałem driftem przez jakieś 2 km, zaciągałem i opuszczałem dźwignie aż w końcu puścił. Ale w między czasie zapaliła mi się kontrolka od ABS i już się przestraszyłem nie na żarty, ale na szczęście jak puścił ręczny to i kontrolka zgasła.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
cwynarx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Czeladź śląskie

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: cwynarx » 16 lis 2007, 9:59

u mnie tak samo świeciła kontrolka od abs-u i przestał działać...ale to z błędu podawanego przez czujnik przez zblokowane koła....tak sobie to tłumacze...bo po powtórnym uruchomieniu auta wszystko było już ok.....a nawiasem mówiąc nie potrafię się przyzwyczaić do jazdy z abs....jest to moje pierwsze auto z tym systemem i już bym sie pare razy wkomponował komuś w d.......na sniegu strasznie wydłuża drogę hamowania....może macie jakieś sposoby,porady jak z tym wynalazkiem jeździć bezpiecznie......
Lancia Delta 1,6 ie 8V 75KM 835C1000 -moja
Lancia Y 1,2 60KM -ojca
Lancia Y 1,1 8V 54KM- dziadka....

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: Dudi » 16 lis 2007, 10:19

"cwynarx" pisze:u mnie tak samo świeciła kontrolka od abs-u i przestał działać...ale to z błędu podawanego przez czujnik przez zblokowane koła....tak sobie to tłumacze...bo po powtórnym uruchomieniu auta wszystko było już ok.....a nawiasem mówiąc nie potrafię się przyzwyczaić do jazdy z abs....jest to moje pierwsze auto z tym systemem i już bym sie pare razy wkomponował komuś w d.......na sniegu strasznie wydłuża drogę hamowania....może macie jakieś sposoby,porady jak z tym wynalazkiem jeździć bezpiecznie......
Szczerze mówiąc też się do tego długo przyzwyczajałem, najlepszy sposób to pojechać gdzieś na plac, postawić pudło tekturowe i ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć...
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: karol1125 » 16 lis 2007, 10:26

"cwynarx" pisze:może macie jakieś sposoby,porady jak z tym wynalazkiem jeździć bezpiecznie......
Heh. Rady na to raczej nie ma, chyba tylko taka aby jeździć wolniej i mieć oczy wokoło głowy. Koledzy piszecie o zimie, a ja miałem kiedyś w lato takie zdarzenie że jak dojeżdżałem do pasów to asfalt był czymś pomalowany i bym grupę pieszych na przejściu skosił. ABS ma pomagać na skręconych kołach, a żeby skutecznie zahamować to np. w lato i na suchych nawierzchniach w zimę proponuję założenie szerszych opon : yesyes : dużo pomaga. A w zimę na lodzie i śniegu to nie wiem. Sam jeszcze nie jeździłem. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2007, 10:28 przez karol1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: Marcin_D » 16 lis 2007, 10:27

No mnie raz tylko zamarz ręczny - w Tipo - nigdy nie zistawiałem na ręcznym, a wtedy mnie coś podkusiło i sobie zlapał.

Najlepsza rada - wymienić linki hamulcowe - pomaga od razu.

Mnie ABS jakoś nie przeszkadza (też pierwszy samochód z ABS), a tak naprawdę to mi dupę kilka razy uratował.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: Dudi » 16 lis 2007, 11:09

"Marcin_D" pisze:No mnie raz tylko zamarz ręczny - w Tipo - nigdy nie zistawiałem na ręcznym, a wtedy mnie coś podkusiło i sobie zlapał.

Najlepsza rada - wymienić linki hamulcowe - pomaga od razu.

Mnie ABS jakoś nie przeszkadza (też pierwszy samochód z ABS), a tak naprawdę to mi dupę kilka razy uratował.
Wydaje mi się że z tymi linkami to wystarczyłoby w odpowiednich miejscach zapuścić WD40 i powinno być po kłopocie. Jak tylko wjade następnym razem na podnośnik wypróbuję tą metodę.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

Lancia Delta - zablokowany ręczny

Post autor: adasik12 » 16 lis 2007, 11:14

To wina uszkodzonych pancerzy od linek i woda tam się dostaje i jak złapie mróz to po ptokach jak to mawiali starogrecy indianie :D . Najlepiej nie zaciągać ręcznego i zostawiać na 1 biegu lub wymienić linki. W tamtą zimę tak miałem ręczny złapał ale nie mocno koła się trochę kręciły dopiero po ok 4 km puścił, efekt był taki że klocki z tyłu do wymiany przegrzały się. Teraz zostawiam na 1 biegu.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”