Delta II - 2.0 turbo - Elektroniczne zawieszenie

Yannick
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 19 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Brzesko

Delta II - 2.0 turbo - Elektroniczne zawieszenie

Post autor: Yannick » 30 lip 2007, 11:34

Witam.
Mam takie pytanie: oglądałem lancie deltę 94' 2.0 turbo i ma na desce przyciski opisane jako suspension "auto" i "sport". Do czego to służy? Na necie coś tam znalazłem o electronic suspension, ale to tylko wzmianka na jakimś forum :(. Kontrola trakcji czy jakieś inne rzeczy? Z czym to się je...
Delta Nuova HF LS

GRZ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Zgorzelec

[Delta Nuovo 2.0 turbo] Elektroniczne zawieszenie

Post autor: GRZ » 30 lip 2007, 13:56

W instrukcji do Delty
link
na stronie 68 jest na ten temat.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

[Delta Nuovo 2.0 turbo] Elektroniczne zawieszenie

Post autor: lancia1969 » 30 lip 2007, 13:59

Regulacja twardości amortyzatorów - działa tak że w pozycji "auto" reaguje na gwałtowne przyspieszenia wzdłużne ( gaz -hamulec) i poprzeczne ( skręt w lewo w prawo) - utwardza się w zależności od przechyłu . Pozycja "Sport" powoduje pernamentne utwardzenie i poprawę przyczepności przy szybszej jeżdzie a szczególnie na autostradzie czy też równej drodze.
Działanie systemu polega na sterowaniu zaworem poprzez zmiejszenie srednicy w srodku amortyzatora ot i cała tajemnica :wink:

P.S Fajnie wyposażenie musi miec ta Delta :) - nie jest to opcja tania przy zakupie - o wymianie w razie uszkodzeń przez grzecznośc nie wspomne :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[Delta Nuovo 2.0 turbo] Elektroniczne zawieszenie

Post autor: Kabar » 30 lip 2007, 14:25

Mam takie zawieszenie, i naprawde fajnie działa.
Czuć różnice między trybami "Auto" i "Sport".
Na badaniu skuteczności amortyzatorów wyszły idealnie, nawet diagnosta był zdziwiony, twierdził że wg tych amorków "można tester kalibrować".

Niestety, ma też wady, w przypadku uszkodzenia koszt jednego amortyzatora to ok. 2700 zł :-D
Obrazek

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

[Delta Nuovo 2.0 turbo] Elektroniczne zawieszenie

Post autor: lancia1969 » 30 lip 2007, 16:29

"Kabar" pisze:...........

Niestety, ma też wady, w przypadku uszkodzenia koszt jednego amortyzatora to ok. 2700 zł :-D
Oj Kabar Kabar tak Yannick-a niepolitycznie sprowadziłeś na ziemie :mrgreen:
Ale w sumie nie ma dramatu , nawet jak padnie zawsze sa dwa wyjscia :wink:
1 wymiana na nowe lub ( jak budzet kuleje :) )
2 wymiana na nieregulowane zwykłe lub sportowe i basta :wink:i Lanciujemy dalej .......
Grzegorz

GG 13364997

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[Delta Nuovo 2.0 turbo] Elektroniczne zawieszenie

Post autor: Kabar » 30 lip 2007, 16:50

Na szczęście raczej się nie psują, chyba że w wyniku wjechania w jakąś mega-dziurę lub kolizji.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”