Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: Patryklancia » 06 kwie 2006, 13:38

Jaki rok tej dedry jaki silnik są 2 rodzaje podaj to ci dokładnie napisze jakie kupić
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: dexus » 06 kwie 2006, 14:53

Rocznik 1991. Właśnie wyjąłem ale tłoka nie mogę za : cenzura : wkręcić :evil:
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: Patryklancia » 06 kwie 2006, 15:13

powiem ci tak weź stary klocek bo moze być róznie jak masz abs to numer WVA21103 a jak niemasz to WVA20841
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: dexus » 06 kwie 2006, 15:15

Dzięki, Tak właśnie zrobiłem
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
nomads
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 24 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: nomads » 06 kwie 2006, 16:10

A psikanie WD 40 tłoczka nie jest najlepszym pomysłem
WD 40 świetnie penetruje ale i zarazem bardzo dobrze wypłukuje wszelkie smary (autopsja) I ktos pisał że ma gumki za 10 zł
ja zapłaciłem 30 za jedno koło bo w zestawie były jeszcze jakies inne gumki które do końca nie wiem do czego słuzyły (najdroższe gumki jakie kiedykolwiek kupiłem i nieużyłem :wink: )
Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.8 ie
Lancia Dedra 1.8 ie
Fiat 125 p
Peugot 206
604-957-586

Awatar użytkownika
nomads
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 24 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: nomads » 06 kwie 2006, 16:16

"dexus" pisze:Dzięki, Tak właśnie zrobiłem
Dexus jeżeli to ty dzwoniłes odnosnie tych zacisków to przecież ci powiedziałem ze dam ci prawie nieuzywane klocki gratis bo ja juz mam inne zaciski i nie potrzebuje tego modelu klocków :D Ale jezeli niechcesz
to nie :wink:
Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.8 ie
Lancia Dedra 1.8 ie
Fiat 125 p
Peugot 206
604-957-586

Anonymous

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: Anonymous » 06 kwie 2006, 21:06

Pamiętajcie o jednym. Jak nie wiadomo o co chodzi z hamulcami, to chodzi o przewody elastyczne. Jak 1 koło blokuje, to na 99% to będzie to. - taka mała dygresja :D

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: dexus » 07 kwie 2006, 8:13

Sprawa załatwiona. Dzięki za pomoc.
Przewody zdrowe, okazało się że gumki są rozwalone i naleciało syfu na tłoczki co było powodem zapieczenia, dwaj silni, breszka i po sprawie.
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: Qba » 12 kwie 2006, 13:07

Wlasnie zlozylem hamulec z tylu i mam problem bo mam teraz caly czas kolo zablokowane. Tloczka nie moglem wkrecic do konca i musialem mlotkiem nabijac zacisk na klocki.
Hamulec odpowietrzony, a kolo stoi.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: dexus » 12 kwie 2006, 14:03

Musisz, jeszcze raz - musisz.
Wkręć tłoczek na siłe (najlepsza odpowiednia breszka), potem go wypchnij, potem raz jeszce od początku i jeszcze raz, tak do czasu aż będzie płynnie chodził. Jeśli to nic nie da to trzeba szukać gdzie indziej (np. przewody).
Powodzonka
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Crion

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: Crion » 27 maja 2006, 18:47

A ja mam takie pytanie, w tarczy jest 6 otworów, 4 na śruby mocujące koło i 2 inne. W przednich kołach są tam takie śmieszne śrubki które mocują tarcze do ... piasty? (nie wiem czy tak to sie nazywa, z mechaniką mam tyle wspólnego co Bolesław Chrobry z informatyką :P) czy z tyłu też powinny być te śrubki? bo bez nich tarcza po ściągnieciu koła i hamulców poprostu wypada (wpierwszej chwili sie przestarszyłem :P )Poniżej pare fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wiem że tylnie tarcze są "troche" skorodowane ale są grube i równe, niezalerzne źródło twierdzi że to prawie nówki tylko samochód musaił troche stać i że klocki szybko zetrą nalot podczas częstego, delikatnego hamowania. Myślicie że powinienem je wymienic lub oddać do przetoczenia?
Aha, jesli chodzi o szlifowanie tloczka, to mieliscie na myśli to co jest pod tą gumową osłonką? Nie bijcie. ze mną trza jak z dzieckiem jesli chodzi o mechanike :D
Ostatnio zmieniony 28 maja 2006, 7:05 przez Crion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: wujek » 27 maja 2006, 20:48

Witam,
Crion,
Dwie dodatkowe śrubki to m.in. ułatwienie ustawienia koła (blaszanego) podczas zakładania. Pasują od większości FIAT'ów.
Zdjęcie przedstawiające zacisk sugeruje, że warto poszukać zacisku na wymianę - prawdopodobnie powierzchnia tłoka jest skorodowana i wystąpi wyciek płynu hamulcowego.
Pozdrawiam

Crion

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: Crion » 28 maja 2006, 7:03

A co do tarcz, powinienem je wymienic czy posłuchać zasłyszanych rad i poczekac az klocki (nowe) zetrą rdze?

Anonymous

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: Anonymous » 28 maja 2006, 10:49

Załozyć klocki i posmigać troche na zakrętach z ręcznym, widzę że wasza niunia ma trochę pracy przed sobą, wal śmiało na gg do jaqoba lub mojej skromnej osoby :wink:

Crion

Dedra - własnoręczna naprawa hamulca

Post autor: Crion » 28 maja 2006, 18:02

Napewno skorzystam, dzięki ludziska :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”