Delta II - ABS
N. Delta - brak ABS-u
Do wujka :
Straciłem chwilowo stare konto, dlatego pisze z nowego.
Dobraliśmy sie do wtyczyk od ABS, okazało się ze jest inna jedma chyba 28 pinowa, w każdym razie nie poddaliśmy sie i sciągneliśmy z AUTODATY schematy jak to posprawdzać. W Delcie nie było tego układu wg. tego programu ale znalazł sie w Dedrze
Sprawdzilismy zarówke, czujnik przy pedale w wersji 2 i 3 pinowej, pposprawdzilismy również kilka innych kombinacji, ale nic z tego nie wyszło.
Wygłąda to tak jakby :
- nie było prądu na wiązce od zapłonu, albo spalone są dwa bezpieczniki przedstawione na schemacie(od pedałą i od żarówki ostrzegawczej - chyba 15A i 10A), których nie możemy zlokalizować
- zauważliliśmy również ze od czujnika stopu nie ma połaczenia z abs-em, musi być gdzieś albo po drodze rozpięty albo przeciety przewód
Schemat z które korzystałem wziołem z AutoDaty, niestety nie mam go w wersji elektronicznej aby przedstawić. Zrobiłem zdjęcia wszystkich bezpieczników jakie znalazłem oraz ABS. Martwi mnie ten przekaźnik z numerem 21 - nie wygłada na orginalny, kumpel mówi że coś znim jest nie tak bo nie jest to przekaźnik, bo cały czas jest zwarty, dlatego np. zaswiecaja mi sie stopy, nawet jak nie mam załaoczonego zapłonu.
http://c.wrzuta.pl/wm670/40d86447002bed ... MG8309.jpg[/img]
http://c.wrzuta.pl/wm7667/45baa9ec001ff ... MG8311.jpg[/img]
http://c.wrzuta.pl/wm13898/8733cbba0016 ... MG8312.jpg[/img]
http://c.wrzuta.pl/wm10350/4f22e21f0000 ... MG8313.jpg[/img]
Straciłem chwilowo stare konto, dlatego pisze z nowego.
Dobraliśmy sie do wtyczyk od ABS, okazało się ze jest inna jedma chyba 28 pinowa, w każdym razie nie poddaliśmy sie i sciągneliśmy z AUTODATY schematy jak to posprawdzać. W Delcie nie było tego układu wg. tego programu ale znalazł sie w Dedrze
Sprawdzilismy zarówke, czujnik przy pedale w wersji 2 i 3 pinowej, pposprawdzilismy również kilka innych kombinacji, ale nic z tego nie wyszło.
Wygłąda to tak jakby :
- nie było prądu na wiązce od zapłonu, albo spalone są dwa bezpieczniki przedstawione na schemacie(od pedałą i od żarówki ostrzegawczej - chyba 15A i 10A), których nie możemy zlokalizować
- zauważliliśmy również ze od czujnika stopu nie ma połaczenia z abs-em, musi być gdzieś albo po drodze rozpięty albo przeciety przewód
Schemat z które korzystałem wziołem z AutoDaty, niestety nie mam go w wersji elektronicznej aby przedstawić. Zrobiłem zdjęcia wszystkich bezpieczników jakie znalazłem oraz ABS. Martwi mnie ten przekaźnik z numerem 21 - nie wygłada na orginalny, kumpel mówi że coś znim jest nie tak bo nie jest to przekaźnik, bo cały czas jest zwarty, dlatego np. zaswiecaja mi sie stopy, nawet jak nie mam załaoczonego zapłonu.
http://c.wrzuta.pl/wm670/40d86447002bed ... MG8309.jpg[/img]
http://c.wrzuta.pl/wm7667/45baa9ec001ff ... MG8311.jpg[/img]
http://c.wrzuta.pl/wm13898/8733cbba0016 ... MG8312.jpg[/img]
http://c.wrzuta.pl/wm10350/4f22e21f0000 ... MG8313.jpg[/img]
N. Delta - brak ABS-u
Witam,
No, jakieś utrudnienia.
Czy wtyk ABS to 27 pin, w trzech rzędach, wtyki różnej szerokości?
Czy na jednym z trzech przewodów dochodzących do włącznika stopów występuje napięcie stale, czy tylko po załączeniu zapłonu?
Czy sprawdzałeś napięcia na pin 17, 18, 15 wtyku ABS?
Pozdrawiam
No, jakieś utrudnienia.
Czy wtyk ABS to 27 pin, w trzech rzędach, wtyki różnej szerokości?
Czy na jednym z trzech przewodów dochodzących do włącznika stopów występuje napięcie stale, czy tylko po załączeniu zapłonu?
Czy sprawdzałeś napięcia na pin 17, 18, 15 wtyku ABS?
Pozdrawiam
N. Delta - brak ABS-u
Zamieszczam schemata, abyśmy wiedzieli czy o tym samym mówimy
na 17 i 18 prąd był, bezpiecznik 60A też jest dobry - tego znaleźliśmy.
Na 15 prądu nie było, tak samo jak na 14 i 21. To wygłada tak jakby na wiązce od zapłonu 15 wogóle prądu nie było.
Przy pedale na jednym z przewodów cały czas był prąd ale tylko gdy był włożony przekaźnik z numerem 21 widoczny na zdjęciu (3 nóżkowy, cały czas zwarty), po włożeniu normalnego przekaźnika prąd pojawiał się dopiero po zapłonie.
Zauważyliśmy że nie ma też prądu miedzy S13(czujnik stopu) a 14 - kabel gdzieś musi być przerwany.
http://c.wrzuta.pl/wm19687/545370040013 ... G8329n.jpg[/img]
http://c.wrzuta.pl/wm19215/be097cda002b ... G8330n.jpg[/img]
na 17 i 18 prąd był, bezpiecznik 60A też jest dobry - tego znaleźliśmy.
Na 15 prądu nie było, tak samo jak na 14 i 21. To wygłada tak jakby na wiązce od zapłonu 15 wogóle prądu nie było.
Przy pedale na jednym z przewodów cały czas był prąd ale tylko gdy był włożony przekaźnik z numerem 21 widoczny na zdjęciu (3 nóżkowy, cały czas zwarty), po włożeniu normalnego przekaźnika prąd pojawiał się dopiero po zapłonie.
Zauważyliśmy że nie ma też prądu miedzy S13(czujnik stopu) a 14 - kabel gdzieś musi być przerwany.
http://c.wrzuta.pl/wm19687/545370040013 ... G8329n.jpg[/img]
http://c.wrzuta.pl/wm19215/be097cda002b ... G8330n.jpg[/img]
N. Delta - brak ABS-u
Witam,
Zerknij na to.
Co się dzieje, gdy wyjmiesz przekaźnik 21 - czy czynne są wówczas migacze i awaryjne?
Czy działają wtedy światła stop?
Trzystykowe przekaźniki to często dedykowane jako przerywacze migaczy.
Zaglądałeś pod tablicę bezpieczników, czy nie ma tam widocznych patentów w połączeniach?
To może być trudny temat - z dokumentacją do tej wersji u mnie cieńko.
Teoretycznie bezpiecznik 10A powinien być dostawiony gdzieś pod maską jako dodatkowy.
Pozdrawiam
Zerknij na to.
Co się dzieje, gdy wyjmiesz przekaźnik 21 - czy czynne są wówczas migacze i awaryjne?
Czy działają wtedy światła stop?
Trzystykowe przekaźniki to często dedykowane jako przerywacze migaczy.
Zaglądałeś pod tablicę bezpieczników, czy nie ma tam widocznych patentów w połączeniach?
To może być trudny temat - z dokumentacją do tej wersji u mnie cieńko.
Teoretycznie bezpiecznik 10A powinien być dostawiony gdzieś pod maską jako dodatkowy.
Pozdrawiam
N. Delta - brak ABS-u
W związku z zaistniałą sytuacją zaplanowaliśmy na sobotę rozkręcenie większej części pojazdu aby dobrać się do wiązki.
Jeszcze takiego ustrojstwa nie było którego nie dało by sie naprawić, albo bardziej zepsuć.
Dzięki za wszystkie informacje. Będziemy dłubać i kombinować.
Jeszcze takiego ustrojstwa nie było którego nie dało by sie naprawić, albo bardziej zepsuć.
Dzięki za wszystkie informacje. Będziemy dłubać i kombinować.
N. Delta - brak ABS-u
Witam,
Rzuć hasło na Forum - może ktoś ma taką samą wersję i jakieś fotki skrzynki bezp. i podmaszcza udostępni
Trzymam kciuki za powodzenie akcji.
Pozdrawiam
Rzuć hasło na Forum - może ktoś ma taką samą wersję i jakieś fotki skrzynki bezp. i podmaszcza udostępni
Trzymam kciuki za powodzenie akcji.
Pozdrawiam
N. Delta - brak ABS-u
No i temat powrócił. Uzbrojony w duża dawkę cierpliwości, chęci, nadziei oraz z ze zdjęciami bezpieczników i instalacji w bliźniaczej Delcie od Pawcio1 - dzięki za pomoc, zabraliśmy sie wczoraj za szukanie usterki.
Rozpoczęło się niewinnie, na początku bezpieczniki w kabinie od strony kierowcy, potem aby sie dostać do wiązki od ABS-u, poszedł akumulator, układ dolotowy. Następnie odkręciliśmy zbiorniczki od układu hamulcowego i wspomagania kierownicy, aby się przekonać w którą stronę idzie wiązka.
No i pierwszy klops, wydawało nam się że będzie ona wchodzić od strony kierowcy, a tu wiązka poszła w lewo i pod osłonami szła po ścianie grodziowej i gdzieś tam znikała. Odkręciliśmy wieszak do przewodów paliwowych i namacalnie sprawdziliśmy ze gdzieś na wysokości silnika od dmuchamy wchodzi do kabiny od strony pasażera. No i trop się urwał, próbowaliśmy odkręcić schowek, potem osłonka od kompa, ale nic - ani widu ani słychu.
W końcu siła wkur postanowiliśmy odkręcić dolną część deski. Po 30 śrubkach i godzinie ich wykręcania leżała już poza samochodem razem ze schowkiem. I dalej nic. Tej wiązki nie ma.
Dzisiaj będziemy pisać maila do pana Niemca poprzedniego właściciela, co on tam robił bo widać było, że ktoś już tą drogą co my się przedzierał.
Może ktoś wie, którędy się ta wiązka przedziera, bo nie wiemy czy szukać gdzieś za kompem czy może od razu po przejściu ściany grodziowej, skręca w kierunku kierowcy.
Jeśli pan Niemiec nic ciekawe nam nie powie, to zrobimy nową instalację do ABS-u.
Po ponad 6 godzinach grzebania udało nam się samochód doprowadzić do stanu początkowego. Nawet ochoty na piwo już nie miałem
Rozpoczęło się niewinnie, na początku bezpieczniki w kabinie od strony kierowcy, potem aby sie dostać do wiązki od ABS-u, poszedł akumulator, układ dolotowy. Następnie odkręciliśmy zbiorniczki od układu hamulcowego i wspomagania kierownicy, aby się przekonać w którą stronę idzie wiązka.
No i pierwszy klops, wydawało nam się że będzie ona wchodzić od strony kierowcy, a tu wiązka poszła w lewo i pod osłonami szła po ścianie grodziowej i gdzieś tam znikała. Odkręciliśmy wieszak do przewodów paliwowych i namacalnie sprawdziliśmy ze gdzieś na wysokości silnika od dmuchamy wchodzi do kabiny od strony pasażera. No i trop się urwał, próbowaliśmy odkręcić schowek, potem osłonka od kompa, ale nic - ani widu ani słychu.
W końcu siła wkur postanowiliśmy odkręcić dolną część deski. Po 30 śrubkach i godzinie ich wykręcania leżała już poza samochodem razem ze schowkiem. I dalej nic. Tej wiązki nie ma.
Dzisiaj będziemy pisać maila do pana Niemca poprzedniego właściciela, co on tam robił bo widać było, że ktoś już tą drogą co my się przedzierał.
Może ktoś wie, którędy się ta wiązka przedziera, bo nie wiemy czy szukać gdzieś za kompem czy może od razu po przejściu ściany grodziowej, skręca w kierunku kierowcy.
Jeśli pan Niemiec nic ciekawe nam nie powie, to zrobimy nową instalację do ABS-u.
Po ponad 6 godzinach grzebania udało nam się samochód doprowadzić do stanu początkowego. Nawet ochoty na piwo już nie miałem