Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr

Post autor: mac1us » 20 lut 2010, 17:02

Porozbierałem wszystko, wyczyściłem, złożyłem tak jak wcześniej i pojawił się problem z vae. Wolne obroty ustawiłem na 950 przy odłączonym zaworze, po jego podpięciu auto wchodzi na 2-2,5 tys obr. Moje pytanie, czy zawór jest za bardzo skręcony, czy za bardzo odkręcony. Kolejną sprawą jest potencjometr przepustnicy, znalazłem manual od Fiata Coupe po polsku, ale jakoś nie za bardzo mi to podchodzi.


Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr

Post autor: mac1us » 20 lut 2010, 18:15

Dobra dzięki, znalazłem już napięcia, są dokładnie takie same jak podałeś w tym temacie dla silnika 2,0 pewnie 16v integrale.
Teraz czekam na propozycje vae.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjomet

Post autor: solarzmr » 21 lut 2010, 0:45

VAE czyli silnik krokowy? On ustawia się sam. Możesz go wyczyścić, jak to zrobić było już opisywane na forum tylko trzeba znaleźć. Następnie po ustawieniu potencjometru, odpinasz wtyczkę z krokowca, ustawiasz wolne obroty na przepustnicy i podpinasz wtyczkę z powrotem. Komputer następnie sam zaadaptuje ustawienia silnika krokowego do ustawień które zrobiłeś i powinno być ok.

Tu jest opis jak wyczyścić silnik krokowy :link:

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr

Post autor: mac1us » 21 lut 2010, 10:40

To wiem, na forum Fiata Coupe dotarłem. Problem w tym, że jak tam jest opisane jest mała śrubka, która reguluje napięcie sprężyn w zaworze. Wcześniej miałem wolne obroty na poziomie 1100-1200 na ciepłym silniku. Teraz po podpięciu zaworu obroty wzrastają, prawdopodobnie skończy się to na metodzie prób i błędów.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjomet

Post autor: solarzmr » 22 lut 2010, 20:30

Może przy składaniu coś nie tak złożyłeś? Wrzucam zrzuty stron z manuala od Integrali opisujące ustawienie i działanie silnika krokowego. Nic tam nie widzę na temat srubki do regulacji
vae.jpg
vae2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr

Post autor: mac1us » 26 lut 2010, 16:18

Wielkie dzięki za pomoc, dopiero dzisiaj się za to zabrałem. Czujnik położenia przepustnicy ustawiony tak ja Ty pisałeś, a VAE był za mocno skręcony i dlatego wzrastały obroty. Jak się popatrzysz TU to widać taką małą nakrętkę na szpilce i ona ustala naciąg sprężyn, które są w środku, a to, że nie miały możliwości ruchu widocznie skutkowało wzrostem obrotów.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr

Post autor: Jam_Belfegor » 02 cze 2011, 12:08

Witam jak poprawnie ustawić naciąg tej sprężynki w v.a.e? Ja sobie wyliczyłem ilość obrotów jak rozbierałem v.a.e ale mam podejrzenia że może była źle ustawiona od samego początku. Mógłby mi ktoś zmierzyć jak głęboko wkręcić śrubkę, albo ile obrotów?

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr

Post autor: mac1us » 02 cze 2011, 21:23

Jak ja sobie nie zmierzyłem to na początku wkręciłem za bardzo to były za wysokie wolne obroty i to sporo, odkręciłem trochę i pomogło, metodą prób i błędów. Dokładne obroty ustawia się przy odpiętym vae na przepustnicy. Ja i tak musiałem kupić inny zawór gdyż w moim 1 zawieszała się cewka czego skutkiem czasem były "wolne" obroty na poziomie 3000 po odłączeniu vae powracały do normy.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo

Post autor: Jam_Belfegor » 05 cze 2011, 23:52

Mam jeszcze jedno pytanie, jak odpinam v.a.e nawet na rozgrzanym silniku obroty spadają tak o ok. 200 tak ma być? Pytam bo wciąż silnik pracując delikatnie faluje. Już co prawna nie gaśnie i w miarę trzyma obroty ale słychać że nie pracuje idealnie. Ustawiłem sobie CPP w/g. manuala na 0,5V na zamkniętej przepustnicy i doregulowałem obroty biegu jałowego na przepustnicy na ok 900 (tyle że z podpiętym v.a.e). Przyczyna może być źle dociągnięta sprężynka w v.a.e? Jeśli tak to dokręcić ją czy odkręcić?

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo

Post autor: mac1us » 06 cze 2011, 8:46

Obroty reguluj na odpiętym VAE na około 850 obrotów na rozgrzanym silniku do 90 stopni. Delikatne falowanie to może być jakaś nieszczelność, ewentualnie uszkodzona sonda, raczej nie będzie to vae. Jak odepniesz wtyczkę od vae to chodzi równiej?

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo

Post autor: Jam_Belfegor » 06 cze 2011, 16:26

Jak odepnę wtyczkę od v.a.e to spadają obroty jak pisałem o około -200 dlatego nie mogę rozregulować na odpiętym v.a.e bo jak podepnę to jest 1100 ;p nie wykluczam że sonda mogła paść. Da się ją pomierzyć zwykłym miernikiem?

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo

Post autor: mac1us » 06 cze 2011, 23:25

To na początku przy odpiętym ustaw na rozgrzanym na 850, a jeśli po podpięciu będziesz miał za wysokie wolne to odkręć jeszcze vae tak by był słabszy docisk sprężyny. Sondę sprawdzisz zwykłym mirnikiem, multimetrem.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo

Post autor: Jam_Belfegor » 07 cze 2011, 10:49

Pamiętasz może jakie napięcia mam zobaczyć przy pomiarze sondy?

dawidson

Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo

Post autor: dawidson » 14 mar 2012, 2:54

Wątek już stary, ale dodam coś od siebie.

Generalnie sonda lambda ma 3 albo 4 przewody. Dwa odpowiadają za sygnał dla ecu, reszta za zasilanie grzałki.

Po wpięciu w przewody sygnałowe na wskaźniku powinniśmy zobaczyć stałe zmiany napięcia w zakresie 0,1-0,9V. Jeśli wartość się nie zmienia lub zmienia się bardzo wolno to można podejrzewać uszkodzenie sondy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”