Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Frodoo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 19 gru 2017, 22:07

Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Post autor: Frodoo » 19 gru 2017, 22:55

Wita. Jestem nowym użytkownikiem na forum, wiec jeśli źle wybrałem dział to z góry przepraszam.
Sytuacja przedstawia się następująco :
Posiadam Łade Nive ze swap-em silnika 1.8 dohc z Lanci delty II. Moim problemem jest to iż oryginalny zapłon opierający się na rozdzielaczu zapłonu,musiał zostać zmieniony, ponieważ aparat nie mieścił się w komorze silnika. Zastosowałem sterownikz Lanci Delty II IAW 8F-52 który jest do zapłonu bezstykowego na zespolonej cewce. I moim pytaniem a zarazem prośbą jest aby ktoś kto posiada taki silnik podał mi informacje dotyczące tego koła zapłonowego. Pozdrawiam.

Frodoo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 19 gru 2017, 22:07

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Post autor: Frodoo » 20 gru 2017, 21:21

Może inaczej, czy jest jakiś użytkownik co posiada Lancia delta II 1.8 8v dohc na cewce zespolonej zamiast aparatu zapłonowego?

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Post autor: Rapeek » 20 gru 2017, 23:31

Właśnie przypomniałem sobie, że mam gdzieś taki silnik. Z tego co pamiętam to na kole są takie cztery wypusty do czujnika, jutro sprawdzę dokładnie.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Post autor: PastorFSO » 21 gru 2017, 1:41

Te mi się wydawało że ma 4 wypustki, ale sprawdziłem na zdjęciu jak było w mojej Delcie z takim silnikiem i okazuje się, że koło jest z dużą ilością ząbków.
4 ząbki były chyba w 2.0 16v z układem Bosch

Zdjęcia miały pokazywać raczej rdzę, przypadkiem załapało się koło pasowe.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Post autor: schab » 21 gru 2017, 8:33

PastorFSO pisze: 21 gru 2017, 1:41 Te mi się wydawało że ma 4 wypustki, ale sprawdziłem na zdjęciu jak było w mojej Delcie z takim silnikiem i okazuje się, że koło jest z dużą ilością ząbków.
4 ząbki były chyba w 2.0 16v z układem Bosch
Zdjęcia miały pokazywać raczej rdzę, przypadkiem załapało się koło pasowe.
Na drugim zdjęciu w głębi widać to koło z zębatym wieńcem impulsatora . Najistotniejsze jest to , że w jednym miejscu są zeszlifowane 2 - 3 zęby, a z kolei układ otworów , którymi to koło jest mocowane do wału silnika - pozwala na założenie go tylko w jednej pozycji. - Na siłę da się je obrócić o 90 , czy 180' , ale wtedy silnik nie odpali.
Frodoo pisze: Wita. Jestem nowym użytkownikiem na forum, wiec jeśli źle wybrałem dział to z góry przepraszam.
Sytuacja przedstawia się następująco :
Posiadam Łade Nive ze swap-em silnika 1.8 dohc z Lanci delty II. Moim problemem jest to iż oryginalny zapłon opierający się na rozdzielaczu zapłonu,musiał zostać zmieniony, ponieważ aparat nie mieścił się w komorze silnika. Zastosowałem sterownikz Lanci Delty II IAW 8F-52 który jest do zapłonu bezstykowego na zespolonej cewce. I moim pytaniem a zarazem prośbą jest aby ktoś kto posiada taki silnik podał mi informacje dotyczące tego koła zapłonowego. Pozdrawiam.
Nie wiem jaki właściwie masz silnik , bo na silniku 1,8 8V nie było rozdzielacza zapłonu ( były w DOHC 1,6 8V ; 2,0 8V ; 2,0 16V ) , ani jednej zespolonej cewki ( taka była na 1,6 16V i 2,0 16V turbo ) , tylko dwie podwójne cewki. Sterownik IAW 8F-52 pochodzi z takiej Delty
Wiem że aparat nie mieści ci się w Ładzie w komorze silnika bo wchodzi w ścianę grodziową / nagrzewnicę i faktycznie dla ciebie rozwiązanie z bezrozdzielaczowym zapłonem byłoby niezłym wyjściem.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Frodoo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 19 gru 2017, 22:07

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Post autor: Frodoo » 22 gru 2017, 20:44

Silnik to 1.8 8v fiat tempra konstrukcja ta sama lecz z aparatem na wałku wydechu, koło mam dorobione lecz ilość zębów oraz średnica nie pozwala na poprawną prace, oraz osiągniecie pełnej mocy, i to tłumaczy pojawienie się na waszym forum ;)

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Post autor: schab » 22 gru 2017, 21:14

Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Frodoo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 19 gru 2017, 22:07

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

Post autor: Frodoo » 22 gru 2017, 23:09

A czy jest ono na sprzedaż? Byłbym zainteresowany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”