Nuova Delta - spalanie

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - spalanie

Post autor: Neronq » 10 paź 2006, 18:35

Witam, mam problem ze swoja Delta, palila swego czasu do 20l w miescie ale okazalo sie ze byl uszkodzony przewod od alternatora i nie mial dobrego napiecia wiec jezdzil niczym hybryda na akumulatorze ale teraz niby wszystko zrobione, wymienione filtry oleje itp, sonda lambda ponoc jest ok bo nie ma specjalnie jakis objawow zlego funkcjonowania, a autko pali mi przy delikatnej jezdzie w miescie 12l, przy troche bardziej zwawej 15l i nie wiem co z tym fantem zrobic, poradzcie cos ......
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - spalanie

Post autor: grzole » 10 paź 2006, 18:51

Proszę uzupelnić profil.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Dizzy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 389
Rejestracja: 11 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Chorzów (woj. śląskie)

Nuova Delta - spalanie

Post autor: Dizzy » 10 paź 2006, 18:54

tez mam taki problem, ale to wina tych silników. poprostu są żarłoczne ;/ ja niewiem dokładnie ile moja pali bo nie miałem kasy zeby zalać do pełna. ale jak tankuje za 150zł i przejezdzam ponad 300 km wiec pali jak smok ;/
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Nuova Delta - spalanie

Post autor: Kubek » 10 paź 2006, 20:06

"Dizzy" pisze:tez mam taki problem, ale to wina tych silników. poprostu są żarłoczne ;/ ja niewiem dokładnie ile moja pali bo nie miałem kasy zeby zalać do pełna. ale jak tankuje za 150zł i przejezdzam ponad 300 km wiec pali jak smok ;/
To jesli biorac pod uwage obecne ceny paliwa czyli jakies 3.8 zl, czyli tankujesz okolo 39 l, przejezdzasz 300 km to wychodzi jakies 13 l/100km to faktycznie sporo ale jesli mowisz o starych cenach paliwa za 4,25 to tankujesz jakies 35 l i wtedy spalnie to 11,5 l, jeszcze w miescie ok ale trasa nie, chyba ze mowicie o gazie ? :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Nuova Delta - spalanie

Post autor: sloneczna » 10 paź 2006, 20:21

Termostaty posprawdzać . 10l to powinno być max .Na trasie 6-7
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - spalanie

Post autor: Neronq » 10 paź 2006, 20:30

termostat jest ok, w miare szybko sie nagrzewa i nie ma problemow z temperatura
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - spalanie

Post autor: grzole » 10 paź 2006, 20:52

Podaj typ silnika to pomoże fachowcom w zadawaniu pytań.
Od siebie zadam poniższe:
Czy już sprawdzane były zaciski hamulcowe na okoliczność zapieczenia? Jesteś pewien czy przepływomierz działa poprawnie? Kiedy ostatnio wymieniane były filtr powietrza, świece zapłonowe, kable WN? Jakie są wskazania na egzaminerze?
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Nuova Delta - spalanie

Post autor: sloneczna » 10 paź 2006, 20:56

Posprawdzał bym rezystancje czujników temp jak sie zmienia podczas nagrzewania. I przydało by się podjechać na komp Boscha .
Zapisać wszystkie parametry silnika ,analiza spalin.
A co najważniejsze ciśnienie paliwa mogą wtryski lać . Nie wiem chyba masz ten 90KM .
Czy spaliny mają ostry duszący zapach (wynik bogatej mieszanki)
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Nuova Delta - spalanie

Post autor: strang » 10 paź 2006, 22:07

"sloneczna" pisze:Posprawdzał bym rezystancje czujników temp jak sie zmienia podczas nagrzewania. I przydało by się podjechać na komp Boscha .
Zapisać wszystkie parametry silnika ,analiza spalin.
A co najważniejsze ciśnienie paliwa mogą wtryski lać . Nie wiem chyba masz ten 90KM .
Czy spaliny mają ostry duszący zapach (wynik bogatej mieszanki)
Sprawdzić ustawienia silnika-wydatek się opłaci przy takim spalaniu. To nie jest normalne.
Czasami nawet niewłaściwe odpięcie akumulatora przestawia ustawienia.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - spalanie

Post autor: Neronq » 10 paź 2006, 22:49

Jest to silnik 1.6 i.e. 75KM , zaciski sa ok, przeplywomierz nie wiem, filtr powietrza i wsyzstkie inne byly niedawno wymieniane, swiece jeszcze ponoc sa ok, kable wysokiego napiecia nie wiem. Juz dobija mnie ten samochod, i tak pali mniej niz na poczatku jako hybryda 20l/100km. Moze to ma cos wspolnego, czasem jak jest zimny przy rozaniu mam wrazenie jak by sie zadlawil czy cos w tym stylu ... ale zadko to sie pojawia. Podejrzewalem sonde lambda ale silnik pracuje dosc rowno, nie kopci i nie czuc jakos specjalnie paliwa. Co do sprawdzenia na kompa to pewnie radzicie pojechac na autoryzowany serwis, tylko, ze pewnie skasuja mnie jak cholera.....
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Nuova Delta - spalanie

Post autor: strang » 10 paź 2006, 22:58

"Neronq" pisze: Co do sprawdzenia na kompa to pewnie radzicie pojechac na autoryzowany serwis, tylko, ze pewnie skasuja mnie jak cholera.....
Jeśli serwis dobry, to warto wydać-przelicz sobie koszt paliwa które zużyjesz zanim zdecydujesz się tam jechać.

P.S. Być może skutek odniesie reset ustawień.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - spalanie

Post autor: Neronq » 10 paź 2006, 23:35

Co do serwisu to autoryzowany ma raczej bardzo kiepska opinie, sa uwazani bardziej za naciagaczy ... A co do kompa to wydaje sie byc dosc prawdopodobe tymbardziej, ze mialem problemy z alternatorem. A reset kompa czyli ?? Jesli odpiecie i podpiecie spowrotem akumulatora to juz mowie ze nic to nie zmienia . Moze da rade pojechac na komputer do kogos kto sie tym zajmuje poza serwisem autoryzowanym, bede musial poszukac, bo przeciez silnik to Tipo, Tempra wiec jest tego duzo .
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

Nuova Delta - spalanie

Post autor: GRZECHUU » 10 paź 2006, 23:49

Jaki to wtrysk??? jedno czy wielopunktowy????
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - spalanie

Post autor: Neronq » 10 paź 2006, 23:53

elektroniczny mono
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Nuova Delta - spalanie

Post autor: strang » 10 paź 2006, 23:55

"Neronq" pisze:Co do serwisu to autoryzowany ma raczej bardzo kiepska opinie, sa uwazani bardziej za naciagaczy ... A co do kompa to wydaje sie byc dosc prawdopodobe tymbardziej, ze mialem problemy z alternatorem. A reset kompa czyli ?? Jesli odpiecie i podpiecie spowrotem akumulatora to juz mowie ze nic to nie zmienia . Moze da rade pojechac na komputer do kogos kto sie tym zajmuje poza serwisem autoryzowanym, bede musial poszukac, bo przeciez silnik to Tipo, Tempra wiec jest tego duzo .
Przy odpinaniu klem, jest określona kolejność-proste i wiadome wszystkim oprócz szerokiej rzeszy mechaników(autoryzowanych nie wyłączając, a nawet na nich wskazując). Odpięcie w złej kolejności może skutkować przestawieniem ustawień. Przyczyny mogą być inne,ale prowadzą do tego samego.
Miałem taki przypadek w swej Hondzie-auto które mieściło się w 6tce zaczęło palić 15cie i paliwa brakło mi akurat na płatnej autostradzie-wówczas gdy rządziła mafia Chrzanowska.
Reset komputera był pierwszą próbą przywrócenia ustawień i w moim przypadku akurat pomógł.
Zaznaczam iż moja wiedza na ten temat jest wiedzą nabytą i nie poparta praktyką zawodową.
Sądze że Wujek mógłby zweryfikować nasze gdybania.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”