Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 lis 2019, 1:56

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 lis 2016, 21:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 710
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Hej mam pytanie czy próbował ktoś ustawić skład mieszanki w swoim aucie ??
Jeśli tak to w jaki sposób można to wykonać, oraz i czy w ogóle to da się ustawić ??
Dodam że moje auto zostało pozbawione katalizatora (kiedyś tam) więc opcja analizatora spalin chyba odpada chyba że jest możliwość ustawienia z pominięciem Katalizatora ??

Za każde info będę wdzięczny ;)


Załączniki:
pytanie.jpg
pytanie.jpg [ 182.13 KiB | Przejrzano 5161 razy ]

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Na górę
PostDodany: 05 lis 2016, 0:34 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5284
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Dlaczego analizator odpada?Bez niego raczej nie ustalisz składu.
To że nie masz katalizatora,nie ma tu nic do rzeczy.
Najważniejsze to ustalić jaki powinien być do tego silnika. Az tym może być problem.
Przez tyle lat siedzenia powiedzmy w motoryzacji nigdy się nie przejmowałem składem. No może po za tymże jak mi coś wkładali w rurę i coś tam mierzyli to tylko z ciekawością się przyglądałem co wyskoczy . A jak dostałem wynik , to i tak mi nic nie mówił. No może oprócz tego że mniej zanieczyszczam środowisko niż kontenerowiec :D
Nie wiem jaki masz rocznik ale do 95r. kat był nieobowiązkowy.

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
PostDodany: 05 lis 2016, 7:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 710
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Dzięki Grzesiek za cenna informacje : ) auto mam z 92r. Więc mieszczę się do roku 1995 według twojej wiedzy :))

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA


Na górę
PostDodany: 25 lis 2016, 23:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Posty: 62
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Wg. mnie to skład spalin to tylko w gaźnikach się ustawia. No może nie tylko, ale przy cywilnym wtrysku, jaki jest w Dedrze, idea jego zastosowania jest właśnie taka, by wyeliminować regulacje i by komputer robił to automatycznie. :) Do idealnego ustawienia potrzebna jest mu też sonda, ale to ustawienie idealne pod ochronę katalizatora, a nie pod dobre spalanie, czy moc, więc sonda generalnie nie jest niezbędna.
Aczkolwiek w Dedrze możesz wpłynąć na mieszankę poprzez regulację ciśnienia na listwie paliwowej, o ile masz dostęp do sondy szerokopasmowej, aby sprawdzać rezultaty. Ale wpierw lepiej sprawdź stan przewodów paliwowych, żeby nie poszła z dymem, jak ponoć niejedna Dedra z tym silnikiem. ;)


Na górę
PostDodany: 26 gru 2016, 8:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Posty: 453
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt
Władku15,tą kostką można faktycznie wpłynąć na skład mieszanki,dedry integrale miały taką samą wiązkę jak delta evo z małą różnicą że gdzie Ty masz tą kostke z regulacją delta ma drugi mapsensor,kurcze nie pamiętam już dokładnie w jaki sposób manualnie się to regulowało,może gdzieś odnajdę w starej poczcie to Ci podeślę


Na górę
PostDodany: 26 gru 2016, 9:29 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Posty: 2655
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Regulatorem ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej regulujesz ilość paliwa podawanego przez wtryski podczas pracy, czyli skład mieszanki. Do regulacji potrzebny jest wskaźnik AFR badający skład spalin, tylko nie taki z allegro za 15 złotych, tylko lepiej podjechać do kogoś kto ma pojęcie o silnikach z turbo i wie jak to ustawić.
Ja kilka razy ćwiczyłem u znajomego takie zabawy. AFR ma podłączona sondę lambda którą umieszcza się na końcu rury wydechowej i pomiar robi się podczas jazdy w pełnym zakresie obrotów. W przypadku turbo jest to o tyle istotne, żeby przy zbyt ubogiej mieszance nie stopić tłoków ;)

Do poczytania co to AFR :link:
Załącznik:
pytanie.jpg
pytanie.jpg [ 211.45 KiB | Przejrzano 4690 razy ]

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
PostDodany: 26 gru 2016, 9:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Posty: 453
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt
...należy przy tym pamiętać że regulator nie służy do regulacji ilości paliwa,oczywiście w niewielkim zakresie można się nim posiłkować,tak z 0,5 bar,ale reszta to już tylko programowo!!!...wydajność i praca wtrysków obliczona jest przez producenta przy danych parametrach,a jest to urządzenie elektryczno-mechaniczne,jak mu zwiększymy ciśnienie na wejściu to wtrysk będzie potrzebował większej siły ab się otworzyć a to już będą poważne zaburzenia w całym cyklu zasilania w paliwo silnika
P.S. fajnym zabiegiem dla tego silnika jest zastąpienie tych wtrysków,wtryskami z 2.0 16VT które są cztero-dyszowymi i o daje odczuwalne zmiany


Na górę
PostDodany: 26 gru 2016, 10:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Posty: 62
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Wiadomo może jakie jest konstrukcyjne ciśnienie wtrysku dla tych wtryskiwaczy oryginalnych z 8VT?
Co do wtrysków z 16VT to jaką one mają wydajność? Sprawdzają się w całym zakresie czasów(w przypadku zainstalowania ich w 8VT)?


Na górę
PostDodany: 26 gru 2016, 11:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Posty: 453
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt
dla 8VT żółte niskoomowe to 2.5bar,w 16VT wysookmowe,ale kompowi z 8VT to nie przeszkadza ,na odwrót to jest nie możliwe
a te 16VT (fiat coupe,delta II oczywiście turbo)nie pamiętam teraz wydajności ,myślę że mają na pewno większą,ale z racji że są cztero-dyszowe to ładnie rozpylają paliwo montuje się je wtyczkami do góry!


Na górę
PostDodany: 26 gru 2016, 12:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Posty: 62
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Dzięki! W Kappie 2.0 16 VT też będą te wtryski?


Na górę
PostDodany: 26 gru 2016, 21:20 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Posty: 944
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice
w kappie są wtryski BOSCHA o wydajności 335 ccm, we Fiacie Coupe 16vt są białe wtryski webera i przy 3bar mają wydajność 380ccm

_________________
Dzidziuś


Na górę
PostDodany: 07 mar 2017, 20:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 11:58
Posty: 218
Lokalizacja: Stronie Śl. / Wrocław
Trochę odświeżę temat :) Z ciekawości pamiętacie może jakie wartości CO w spalinach wychodziły wam przy badaniu technicznym? Ja miałem problem z pierwszym przeglądem w PL, ponieważ u mnie wartość ta była przekroczona trzykrotnie. Tabela dopuszczalnych wartości wisiała na ścianie. Dodatkowo moja wersja fabrycznie wychodziła bez katalizatora i lambdy. W tym wypadku silnik pracuje cały czas na ustalonej dawce paliwa biorąc info z dosłownie kilku czujników - gdzieś na forum zagranicznym znalazłem, że jest ich chyba 7.
A na pewno czeka mnie regulacja, ponieważ po wciśnięciu gazu w podłogę auto zazwyczaj zaczyna szarpać i strzelać w wydech. Póki co przyczyna jest mi nieznana.


Załączniki:
DSC_0877.JPG
DSC_0877.JPG [ 151.12 KiB | Przejrzano 4194 razy ]
Na górę
PostDodany: 07 mar 2017, 20:57 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5284
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Jak mocno chcecie , mam na półce 2 nowe oryginalne katalizatory z Dedry.;)

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl