Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: ThemADI_NS » 14 paź 2010, 19:30

Przekopnąłem forum i nie znalazłem na ten temat konkretnych info :hmmm:
Czy ktoś wie jaka jest, o ile w ogóle jest, możliwość podniesienia mocy w takim grzechotniku?
Chodzi mi o moc rzędu ok. 10KM
Jeżeli to ma jakieś znaczenie to autko jest z roku 1996.
Domyślam się, że chipy nic nie dadzą bo nie ma ich gdzie wpiąć :lol:
Ale co np. z większym IC? ...bądź coś w tym kierunku...
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: dr_scott » 14 paź 2010, 21:57

Oczywiście że jest możliwość, ale dużo zależy od kondycji samego silnika.

Ja u siebie podniosłem ciśnienie doładowania do 1.1bara przez zastosowanie zaworu MBC. Efekt nie piorunujący, ale odczuwalny.
Trzeba by podnieść dawkę paliwa na pompie, ale tego nie chcę robić. Wystarczy podregulować jedną śrubkę. Większe zużycie paliwa i większe alladyny z rury to efekt "uboczny". Nie ma sensu podnosić dawki bez podniesienia ciśnienia doładowania.

Pozdrawiam
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: jerzy » 15 paź 2010, 17:11

Witam ja w mojej dedrze 19tds zrobiłem tak.
Pierw fotka gdzie masz to zacząć ......

Obrazek

LDA - mechanizm w pompie wtryskowej TD, ktory pozwala ograniczyc dawke paliwa przy niskich obrotach i braku (lub niskim) cisnieniu doladowania. Z kolei gdy cisnienie wzrosnie pozwala automatycznie podac wiecej paliwa.

Mozna to wytlumaczyc na podstawie animacji ze strony http://faq.piranha-net.de/index.php?id=26&node=11" onclick="window.open(this.href);return false;:

Obrazek

1. Wciskamy pedał gazu
2. Ciśnienie doładowania rośnie
3. Ciśnienie doprowadzone wężykiem z kolektora do pompy, naciska na membranę, powoduje ruch w dół

Na rysunku na dole widzimy bolec oznaczony jako "Abtaststift". Po nacisnieciu pedalu gazu porusza on sie w prawo powodujac wzrost ilosci paliwa. Widac jednak, ze ruch tego bolca jest ograniczany przez "SteuerKegel" - to jest wlasnie istota dzialania LDA. Im bardziej maly bolec "Abtaststift" bedzie mogl sie wysunac - tym wiecej paliwa bedzie podane.

Na trzpieniu membrany "Steuerkegel" widzimy wyciecie ktore zwieksza sie do gory. Nie jest one umieszczone idealnie symetrycznie, z jednej strony trzpienia jest ono wieksze, a z drugiej mniejesze. Obracajac trzpien w ten sposob, zeby miec najwieksze wyciecie po stronie bolca "Abtaststift" pozwolimy podawac wieksza ilosc paliwa gdy pojawi sie cisnienie doladowania.

Kolejnosc regulacji:
1. Odkrecamy 4 śruby na pompie oznaczone na zielono oraz zdejmujemy wezyk doprowadzajacy cisnienie z kolektora zaznaczony na czerwono

Obrazek

2. Zdejmujemy pokrywe

3. Widzimy teraz membranę. Ważnym momentem, zanim cokolwiek zaczniemy zmieniac, jest zaznaczenie sobie początkowego położenia membrany. Mozna w tym celu skorzystac z gotowego punktu zaznaczonego na zielono, czasem moze byc to kropla fabrycznej farby. Mozna tez samodzielnie zrobic ryse lub oznaczyc w jakikolwiek inny sposob.
Obrazek

4. Wyjmujemy delikatnie membrane do gory. Nie jest ona niczym przymocowana.

5. Zobaczymy sprezynke jak na fotce. Rowniez ja wyjmujemy.

Obrazek

6. Zagladamy do otworu w ktorym siedzial trzpien. Pedal gazu jest zwolniony, bolec "Abtaststift" jest schowany (czerwona strzalka)

Na zielono zaznaczone jest kolo z zabkami. ("Sternrad" na animacji). Kolo to ustala poczatkowe napiecie sprezyny. Gdzieniegdzie mozna przeczytac, ze dla wzrostu osiagow powinno sie je lekko wkrecic. Proponuje jednak zostawic je w oryginalnej pozycji poniewaz wkrecenie spowoduje znaczny wzrost dymienia na niskich obrotach, wzrost spalania, natomiast dynamika poprawi sie bardzo nieznacznie - prawie nieodczuwalnie.

Gdy ustawiamy duza dawke paliwa, metoda prob i bledow, mozna bedzie nawet lekko wykrecic to kolko, aby zwiekszyc napiecie sprezyny i ograniczyc mocniej ilosc paliwa gdy nie ma jeszcze cisnienia doladowania.

Obrazek

7. Tak wyglada bolec "Abtaststift" po nacisnieciu pedalu gazu: (uwaga, zanim wlozymy trzpien, bolec trzeba cofnac malym srubokretem)

Obrazek

8. Teraz przechodzimy do najwazniejszego punktu ;) Ogladamy membranke z trzpieniem ktora wyjelismy wczesniej z pompy.

Zauwazymy na niej podkladke wykonana z tworzywa. Podkladka okresla maksymalne wcisnienicie trzpienia.

Obrazek

Teraz ogladamy wciecie na trzpieniu. Szukamy drobnej rysy ktora zostawil wysuwajacy sie bolec "Abtaststift".

Na fotce jest to rysa po prawej stronie. Juz na pierwszy rzut oka widac, ze nie wykorzystuje ona maksymalnej dlugosci wciecia na trzpieniu.

Odmierzamy odleglosc jaka brakuje do maksymalnego wciecia i o taka wlasnie odleglosc nalezy spiłować podkladke z poprzedniej fotki.

Po całej operacji, rysa powinna byc taka jak na fotce po lewej stronie (nie do konca widoczna na zdjeciu, ale jest zdecydowanie dluzsza niz dawniej). W ten sposob wykorzystaliśmy cala dlugosc wyciecia na trzpieniu.

Obrazek

9. Skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci. Trzpien wkladamy tak, zeby mial jak najwieksze wyciecie po stronie wysuwajacego sie bolca "Abtaststift". W przypadku tej fotki, widac, ze wieksze wciecie jest po lewej stronie.

TEN PRZYKŁAD JEST BRANY Z AUDI 80 - WIĘC TA PODKŁADKA JEST INNA - ale reszta pasuje OK.

Ja u siebie odczułem elastyczność silnika już przed 2000 obr.jest różnica a przy 2000 obr.masz lepsze odejście prawie jak benzyniak a czasami i lepiej.Tą podkładkę dorobiłem ze zwykłej rurki PCV. Można i bez podkładki - wtedy już rakieta.Tylko trzeba by założyć wskaźnik ciśnienia turbiny byś widział jakie jest - bo można wydmuchać uszczelkę pod głowicą.Moja bije do 0,8 bara i wystarczy.Odczuwalna moć jest przy starcie pod każdą górę noi w każdym momencie kiedy chcesz o d e j ś ć szybko tymek się pokaże na początku apotem jedziesz,,,,.
pozdro...

_____________________
dedra 19 tds 1995

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: ThemADI_NS » 15 paź 2010, 17:51

: brawo : : brawo : : brawo :
Dziękuję koledzy!!! Jestem niezmiernie wdzięczny!!!
Jutro :drink2: za Wasze zdrowie, a jak tylko kiedyś będę miał przyjemność spotkania live to jedynie słuszne będzie :pub2: ...oczywiście ja stawiam ;) :D

Wychodzi z tego, że połączenie tych dwóch przykładów, powinno dać skuteczniejszy efekt niż każdy osobno.
...później zostaje już tylko hamownia :)
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: jerzy » 15 paź 2010, 18:30

Zacznij od tego drugiego a wystarczy...

:D

pozdro...

_______________
dedra 19tds

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: dr_scott » 18 paź 2010, 22:53

No Jerzy, ładna modyfikacja. Kiedyś znalazłem coś podobnego w necie, ale nigdy nie stosowałem. Myślę, że niedługo to dłubnę i w połączeniu z podniesionym ciśnieniem doładowania.... hehehe :)
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: dr_scott » 18 paź 2010, 23:11

Tutaj pare fotek z mojej modyfikacji. Całkowity koszt operacji to około 100 pln. Zawór MBC (Manual Boost Control) typu pressure (nie bleed) polskiej firmy ProPerfekt. Całkiem spoko wykonanie.


1. Oto zamontowany zaworek MBC w miejscu usuniętego zaworu EGR. Bardzo dobre miejsce - łatwa regulacja boostu.
Obrazek

2. Podłączone przewody do turbiny i siłownika wastegate (normalnie króćce są połączone razem krótkim przewodem, ale my wstawiamy w jego miejsce MBC).
Obrazek

3. Podłączony zawór MBC.
Obrazek

4. Rzut oka na komorę silnika. Wprawnym okiem można zauważyć wężyk odchodzący z trójnika na przewodzie od kolektora do pompy - wężyk idzie do wskaźnika doładowania, jego fotki wrzucę... jak zrobię :)
Obrazek


Tego typy zawór MBC ma tą zaletę, że dopóki w układzie nie pojawi się ustawione ciśnienie, to zawór pozostaje całkowicie zamknięty a tym samym zamknięty pozostaje Wastegate - całe spaliny idą prze turbinę. Zawór Waste nie otwiera się ani odrobinę dopóki ciśnienie nie osiągnie wartości krytycznej i to jest super sprawa. Ja mam u siebie ustawione 1.1 bara a więc trochę więcej niż zapalenie się kontrolki przeładowania. Fajny efekt jak się wdepnie i zapali się kontrolka a turbina ładnie świszczy :)
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: dr_scott » 19 paź 2010, 16:03

Właśnie wprowadziłem modyfikację LDA opisaną przez Jerzego. Po prostu wyjąłem tą podkładkę plastikową (wersja "Rakieta"). Ale jeszcze nie testowałem, bo silnik zimny. Jutro jadę w trasę 400km to przetestuję :D Nie omieszkam podzielić się wrażeniami... o ile uszczelka pod głowicą to wytrzyma ;]

Aha i oczywiście pierwsze co zrobiłem to zmieniłem te pedalskie śruby z tego dekla na impusy...!!
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: jerzy » 20 paź 2010, 12:37

Witaj drogi dr-rze scott ta moja modyfikacja z twoją może być zabójcza dla uszczelki.Wyjąłeś całkowicie podkładkę ja tylko o połowę ją skróciłem i jest efekt.A jeszcze jak dałeś pina w stronę agresywną to możesz palić gumy przy starcie. Ale powodzenia i szerokiej drogi.

________________
dedra 19 tds

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: dr_scott » 20 paź 2010, 19:32

jerzy pisze:Witaj drogi dr-rze scott ta moja modyfikacja z twoją może być zabójcza dla uszczelki.Wyjąłeś całkowicie podkładkę ja tylko o połowę ją skróciłem i jest efekt.A jeszcze jak dałeś pina w stronę agresywną to możesz palić gumy przy starcie. Ale powodzenia i szerokiej drogi.

________________
dedra 19 tds

Hej.

Wyjąłem podkładkę, ale nie dałem pina w agresywną stronę. Chciałem tylko podnieść dawkę przy maksymalnym ciśnieniu doładowania.
Efekt jest, przy maksymalnym booscie ciągnie aż miło. Szczególnie na 3 i 4 biegu.\
Coś mnie kusi, żeby jednak obrócić trochę pina na większą agresję :) aby już przy niższych ciśnieniach było wyśmienicie...
A co do uszczelki to chyba wytrzyma, przecież fabrycznie musi być jakiś spory zapas pozostawiony. 1,1 bara to nie aż tak znowu dużo :)
Zobaczymy, niedługo przekręcę pina. Trochę się tylko obawiam dymienia, bo już teraz czasem dymek się pojawi. Nie jest to jakiś alladyn, ale zawsze coś.

Tutaj mam opis modyfikacji pompy Boscha. Na przykładzie chyba silnika 8 cylindorwego, ale to bez znaczenia. Wszystkie mechanizmy działają identycznie.
http://www.dodgeram.org/tech/dsl/more_p ... wer_ve.htm

Pozdro
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: jerzy » 21 paź 2010, 10:46

Witaj ja u siebie +- o połowę skróciłem podkładkę i dałem pina na pełną agresję i jak dla mnie jest rewelacja.Autko jest płynne w każdym momencie niezależnie na jakim jestem biegu max 0,8 bara dochodzi i wystarcza by na każdym skrzyżowaniu wystartować jako pierwszy mimo ,że wielu próbowało ze mną startować.Nawet benzyniakom się nie daje.Ale tu nie oto chodzi.Jadąc jestem pewny ,że w każdym momencie autko ma odejście i większa moc. Ja ciągnę przyczepę o masie własnej 1100kg + ładunek 1200 + osoby pełny skład .Jeżdżę w stronę Kielc trasą na Sandomierz tam jest wiele górek, serpentyny i długie podjazdy i daje radę.Raz tylko włączyłem II bieg gdzie był podjazd 30 stopni -tak to zawsze III i IV a czasami na prostej V.Tylko muszę włączać wzrokowy pentomat by nie przekraczać 80km/h by nie wpaść w turbulencje. Jest moc i to się liczy...

___________________
dedra 19 tds

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: dr_scott » 21 paź 2010, 19:13

jerzy pisze:Witaj ja u siebie +- o połowę skróciłem podkładkę i dałem pina na pełną agresję i jak dla mnie jest rewelacja.Autko jest płynne w każdym momencie niezależnie na jakim jestem biegu max 0,8 bara dochodzi i wystarcza by na każdym skrzyżowaniu wystartować jako pierwszy mimo ,że wielu próbowało ze mną startować.Nawet benzyniakom się nie daje.Ale tu nie oto chodzi.Jadąc jestem pewny ,że w każdym momencie autko ma odejście i większa moc. Ja ciągnę przyczepę o masie własnej 1100kg + ładunek 1200 + osoby pełny skład .Jeżdżę w stronę Kielc trasą na Sandomierz tam jest wiele górek, serpentyny i długie podjazdy i daje radę.Raz tylko włączyłem II bieg gdzie był podjazd 30 stopni -tak to zawsze III i IV a czasami na prostej V.Tylko muszę włączać wzrokowy pentomat by nie przekraczać 80km/h by nie wpaść w turbulencje. Jest moc i to się liczy...

___________________
dedra 19 tds
A nie masz problemu z dymieniem?? I jakie masz zużycie paliwa??
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: jerzy » 21 paź 2010, 19:35

Witaj dymek się pokazuje ale przy nagłym kopie i tylko przez chwilę przynajmniej tak to widze w lusterku a potem spokój.Można trochę obniżyć zużycie na popie ale minimalnie ja tak zrobiłem. Teraz ile pali? oto jest pytanie ja z reguły jeżdżę po mieście i to po krótkich trasach do pracy średnio ok.6km. - pali +- ok 8l,9 l.Taka jest norma.Ja raczej na skrzyżowaniach startuje jak Kubica i jeżdżę raczej spokojnie ale nie lubię maruderów i blokujących bez potrzeby lewy pas - wtedy pokazuje jak się powinno jeździć po mieście zgodnie z przepisami na granicy kodeksu wykroczeń.To wymaga trochę wku...nia itp,,,

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: dr_scott » 21 paź 2010, 19:50

jerzy pisze:Witaj dymek się pokazuje ale przy nagłym kopie i tylko przez chwilę przynajmniej tak to widze w lusterku a potem spokój.Można trochę obniżyć zużycie na popie ale minimalnie ja tak zrobiłem. Teraz ile pali? oto jest pytanie ja z reguły jeżdżę po mieście i to po krótkich trasach do pracy średnio ok.6km. - pali +- ok 8l,9 l.Taka jest norma.Ja raczej na skrzyżowaniach startuje jak Kubica i jeżdżę raczej spokojnie ale nie lubię maruderów i blokujących bez potrzeby lewy pas - wtedy pokazuje jak się powinno jeździć po mieście zgodnie z przepisami na granicy kodeksu wykroczeń.To wymaga trochę wku...nia itp,,,

Pozdrawiam
Hmmmm, mi nigdy chyba nie udało się przekroczyć 7,5l/100km. nawet po mieście. Tak średnio to mam około 6,5l/100km.
Jeżeli chodzi o dymienie to u mnie występuje tylko jak mocno wdepnę gazu. Widoczne to jest tylko jak jest ciemno i ktoś za mną jedzie z włączonym światłami. Nie jest to zbyt gęsty dym. Myślę, że na pinie mogę ustawić większą agresję lub zostawić tak jak jest, a przekręcić zębatkę pod sprężyną, żeby dawka szybciej narastała w funkcji ciśnienia doładowania...
Potestuje troche.

Ale bardziej mnie denerwuje, że pompa nie zwiększa mi obrotów jak jest zimny silnik. Nie mogę rozpracować tego mechanizmu zmiany kąta wtrysku przy zimnym rozruchu...
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra/Delta 1.9 TDS - czy da się podnieść moc

Post autor: jerzy » 21 paź 2010, 21:16

Mam pytanie jak zmierzyłeś to spalanie??.Z taka dokładnością można ustalić zakładając osobny pojemnik z paliwem lub tankować do czubka - przejechać np.50km i znowu nalać do czubka.Ja to podaje jak leje na kreski tu może być pomyłka +- nawet litra.Bo pod koniec to różnie wskazuje waha są itp. Ale jeśli tak faktycznie Ci pali to gratulacje.Może więcej jeździsz po trasie - ja z reguły tylko po mieście.Na trasie moja z przyczepą pali ok.8l. solo 5l.6l.+-.

pozdrawiam,,, :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”