Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 cze 2019, 0:59

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 09 cze 2015, 23:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Posty: 100
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec
Witam, moja Delta z silnikiem 1.6 8v nie utrzymuje obrotów, brakuje jej mocy.. Wymienione części :
-cewka zapłonowa i kable WN,
-sonda lambda
-świece zapłonowe
-filtr powietrza
-sterownik silnika
-wtrysk
-przepustnica
Po odpaleniu silnik trzyma wysokie obroty, lecz po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy obroty wracają do normy, po podłączeniu dalej wariują. Zamieniłem czujnik na drugi, lecz problem pozostał. Problem zaczął się dziać po naprawie alternatora. Wymieniłem alternator na nowy, kable i przewodziki posprawdzałem czy nie są gdzieś przerwane. Do tego wszystkiego zapala się kontrolka wtrysku. Po podłączeniu do kompa miałem błąd czujnika temperatury wody, ale nie wymieniłem go, ponieważ nigdzie nie mogę kupić odpowiedniego (za mały gwint).

Zastanawiam się jeszcze nad zmianą silnika. Potrzebuję tylko wiedzieć czy silnik 1.6 16V 105 KM wyjęty z Lybry będzie pasował do Delty i czy skrzynia z 8v będzie pasować do 16v??
Czekam na konkretnie odpowiedzi.
Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 10 cze 2015, 11:23 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8449
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
Utrzymuje wysokie obroty zapewne przez ten uszkodzony czujnik temp. wody.

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 11 cze 2015, 18:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1362
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jak mówi Stabraf czujnik temperatury będzie dawał tak?e objawy. ECU myśli że silnik jest zimny i wydłuża czasy wtrysków poprzez co silnik dostaje więcej paliwa. Silnik chodzi cały czas na ssaniu. Kiedyś u siebie odłączyłem czujnik temp. wody na pracującym silniku i obroty od razu poleciały do góry i zapaliła się kontrolka silnika.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 11 cze 2015, 18:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1362
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Masz jak zrobić wykres w mesie? Sprawdź czy lambda nie leci na bogato i się tam otrzymuje. Trochę nie pasuje mi tu brak mocy bo przy większej ilości paliwa w cylindrach silnik powinien być mocniejszy, chyba że wykrywając awarię czujnika temperatury ecu przechodzi w tryb awaryjny.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 11 cze 2015, 18:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4547
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Z tym silnikiem to się chyba MESem nie połączy...

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 11 cze 2015, 18:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1362
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jakie masz ecu, bosch monomotronic MA 1.7 ? Z którego roku autko?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
PostDodany: 11 cze 2015, 21:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42
Posty: 366
Lokalizacja: Toruń
MES się połączy z tym silnikiem, od pewnej wersji jest oficjalnie wspierany.

Wymiana czujnika położenia przepustnicy w tym monowtrysku jest kłopotliwa - czujnik musi być umiejscowiony dokładnie w tym samym miejscu w jakim jest montowany fabrycznie. Jeżeli jest przesunięty to wartości napięcia jakie odczytuje ECU nie będą odpowiadały realnemu uchyleniu przepustnicy. Ogółem zamiast wymienić czujnik mniej problematyczna jest wymiana całego korpusu przepustnicy z nigdy nie ruszanym, sprawnym czujnikiem. Prawdopodobnie Twoje problemy wynikają właśnie z tego powodu. Podłącz sobie MultiEcuScan i sprawdź wskazanie uchylenia przepustnicy lub po prostu multimetrem sprawdź napięcie. Jak to zrobić znajdziesz na forum Tipo Tempra, w dziale download jest manual z charakterystyką czujnika jak i wątek poruszający problem z CPP. Czujnik temperatury wody sprawdzisz bardzo łatwo, mierząc jego rezystancję i porównując z wartościami dla danej temperatury.


Na górę
PostDodany: 21 lis 2015, 21:56 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 16 lis 2013, 22:07
Posty: 45
Imię: Arek
Lokalizacja: Pcin
Witam koledzy.
Odświeżę trochę temat a mianowicie w mojej Delcie 1.6 8v było trochę odwrotnie. Jak ją przegazowałem i jak schodziła z obrotów to praktycznie do zera aż gasła. Działo się tak na gazie, na benzynie było dobrze, może zgasła kilka razy w przeciwieństwie do gazu za każdym razem. Szukałem trochę na forum i znalazłem, że może to być problem z silniczkiem krokowym, ale jak go odłączyłem to na ciepłym silniku nie ma zmian poza tym, że schodzi nisko do ok 6tys obr/min . Nie gaśnie po przegazowaniu, tylko że znowu jak ostygnie to ciężko pali, trzeba dodać gazu i poczekać aż się zagrzeje lecz to trochę denerwujące. Może mi ktoś powie czy to będzie jednak ten silniczek krokowy, czy może jednak to coś innego? Jeżeli potrzebne jeszcze jakieś informacje to dopiszę.


Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 23:26 przez stabraf, łącznie zmieniany 5 razy.
Proszę używać polskich znaków no i interpunkcji... - poprawiłem.


Na górę
PostDodany: 21 lis 2015, 22:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4547
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
schaba pisze:
Witam koledzy odswieze trochę temat a mianowicie w mojej delcie 1.6 8v było trochę odwrotnie ze jak ja przegazowalem i jak schodziła z obrotów to praktycznie do zera ze aż hasła działo sietak na gazie na benzynie było dobrze może zgasla kilka razy w przeciwieństwie do gazu za każdym razem ale szukalem trochę na forum i znalazłem ze może to być przyczyna problem z silniczkiem krokowym ale jak go odlaczylem to na ciepłym silniku nie ma zmian po za tym ze schodzi nisko do ok 6tys ale nie gaśnie po przegazowaniu tylko ze znowu jak ostygnie to ciężko pali trzeba dodać gzu i poczekasc AZ się zagrzeje lecz to trochę denerwujace i może mi ktoś posłowie czy to będzie jednak ten silniczek krokowy czy może jednak to cos innego jeżeli potrzebne jeszcze jakieś informacje to do pisze
Ja piernicze, to najdłuższe zdanie w tym miesiącu na forum. Chciałem to zrozumieć, ale nie ogarnąłem.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl