Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 lip 2019, 12:21

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 28 kwie 2015, 21:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Posty: 1178
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
I jeszcze jedno

co powoduje pocenie się w tym miejscu
Obrazek

na zdjęciu akurat czyste

turbina czy pierścienie ?

_________________
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek


Na górę
PostDodany: 29 kwie 2015, 0:55 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Posty: 574
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce
A wyczuwasz jakąś znaczną utratę oleju silnikowego? Możesz sprawdzić odpowietrzenie skrzyni korbowej- odmę. Tamtędy może dostawać się olej do układu dolotowego.

Pierścienie to co najwyżej wymiotowałby olejem do wydechu... nie w układ dolotowy. ;)

Jak chcesz się dowiedzieć czy turbo zaczyna się kończyć, to zdejmij rurę z zimnej strony turbo. Nie powinno być jakiegokolwiek luzu osiowego, i baaardzo delikatny promieniowy. Szkoda tylko, że turbosprężarkę masz w czeluściach między silnikiem a przegrodą. : gafa :

_________________
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo
Alfa Romeo 164 3.0V6 12v


Na górę
PostDodany: 29 kwie 2015, 1:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Posty: 1178
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Nie, w zasadzie co 10.000km nie trzeba go dolewać.

Odma jest puszczona przez specjalny zbiornik wyłapujący olej.

Turbina coś znowu ostatnio gwizdać zaczęła

_________________
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek


Na górę
PostDodany: 29 kwie 2015, 11:26 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Posty: 574
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce
W zasadzie turbosprężarka zawsze gwiżdże. Tylko w autach tego nie słychać z racji dużej ilości wygłuszeń.

Ewentualnie mogła się zrobić jakaś nieszczelność w układzie- dość częsta przypadłość na kolankach gumowych w starych autach. Stwardniała guma lubi pękać.

Najlepiej byłoby zdjąć rury układu dolotowego, wyczyścić jeśli są tłuste w benzynie ekstrakcyjnej, przy okazji sprawdzić luzy wirnika turbosprężarki, poszukać pęknięć i złożyć na nowo. Potem można sprawdzić czy się znów nie ubrudzi olejem- przynajmniej będzie wiadomo, że coś jest nie tak. ;)

Ale to tak można sobie wyliczać...
Obrazek

_________________
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo
Alfa Romeo 164 3.0V6 12v


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl