Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 30 sty 2015, 22:45

Pacjent to delta 1.8 8v. Stała kilka dobrych tygodni, jak nie miesięcy. Po odpaleniu nie chce się wkręcać na obroty, tak mniej więcej do 1/4 otwarcia przepustnicy jest OK, a potem ją przydusza. Jak przytrzymam na otwartej przepustnicy to czasem strzeli. Był tam kiedyś gaz, ale jest zdemontowany, z tego co pamiętam to jeździła bez problemów po operacji usunięcia LPG. Z dolotem powietrza jest trochę kombinowane - zamiast oryginalnej rury był założony stożek, ale przy próbach zdjąłem całkiem dolot i było to samo. Zatkałem ręką dolot i przydusiło ją, ale nie zgasła... Z dolotu zostało tyle, że na przepustnicę jest założony mieszalnik którego nie mam za bardzo jak usunąć bo jest czymś przyklejony. Wlot gazu do mieszalnika zaślepiłem.
Na próbę odpiąłem całkiem sondę lambda i efekt jest ten sam. Tak w ogóle to sonda tam jest wkręcona w kolektor wydechowy, bo poprzedni użytkownik wywalił katalizator...
Zaczyna się weekend, więc chciałbym coś przy tym zrobić. Jakieś sugestie, od czego zacząć?

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Rapeek » 31 sty 2015, 8:35

Objawy typowe dla zapchanego katalizatora, ale przecież go nie ma. Dla pewności przyłóż rękę z tyłu do wydechu czy dobrze dmucha.
A może coś z paliwem tzn. za małe ciśnienie, (strzelanie) może wyjmij pompę i zobacz czy nie pękł wężyk łączący pompę z pokrywą.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Maniak » 31 sty 2015, 8:50

Może to tłumik się rozpadł w środki i zapchał wylot
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 31 sty 2015, 11:06

Na wolnych obrotach wali z wydechu równo. Na wyższych też robi większą chmurę spalin. Wydaje mi się, że wydech nie pozwolił by osiągnąć wyższych obrotów, taka jakby odcinka, a tu wyraźnie do pewnego zakresu obroty się zwiększają, a po przekroczeniu pewnej granicy silnik dławi się prawie do zgaśnięcia.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 31 sty 2015, 16:35

Sprawdziłem wężyki podciśnienia, wężyk od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego był trochę partyzancko załatany. Jak zacząłem to poprawiać, to wyciekła z niego benzyna. Na ile rozumiem motoryzację, w tym wężku nie powinno być benzyny, prawda?
Trochę się namęczyłem żeby wyjąć ten regulator, konieczne było zdjęcie przepustnicy.
I teraz tak. Mam taki regulator z kappy 16vT. Widzę, że różnią się ciśnieniami (delta 2.5, kappa 3 bary), odrobinę też wymiarami... myślicie, że podejdą zamiennie?

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Rapeek » 31 sty 2015, 18:42

Mam gdzieś taką listwę, jutro poszukam.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 31 sty 2015, 18:44

OK. Na razie spróbuję zamontować regulator z kappy 16vT. Zobaczymy czy będzie działał.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 31 sty 2015, 23:25

Regulator z kappy 16vT zamontowany. Jest lepiej, ale ciągle to nie to. Da się raz czy dwa przygazować, ale po takiej akcji silnik się dławi. Jak pochodzi chwilę na wolnych to znowu można przygazować i wkręci się znowu na wysokie obroty. Podobnie jak go przydławi, to można go zgasić, odpalić i znowu można go pokręcić wyżej przez chwilę. Tak samo zachowuje się na luzie i pod obciążeniem.
No i teraz już nie mam benzyny w wężyku podciśnienia.
A dolot jest zrobiony na krótko - filtr stożkowy jest założony bezpośrednio na przepustnicę.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: rob_76 » 01 lut 2015, 6:17

A dymi z wydechu? Wychodzi mi na to, że kataryna dalej dostaje zbyt bogatą mieszankę i ją zalewa... Przy wyższym ciśnieniu w listwie, a takim samym czasie otwarcia wtryskiwaczy, dawka paliwa jest większa od wymaganej. Na wolnych czas otwarcia wtrysków jest jeszcze zbyt krótki, by się to wyraźnie objawiało, ale mieszanka też jest najprawdopodobniej zbyt bogata...
Sprawdź jeszcze (tylko dla pewności) drożność "returnu" paliwa do zbiornika dmuchając sprężonym powietrzem w stronę baku po otwarciu wlewu...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Maniak » 01 lut 2015, 7:45

Pomysły na usterki są różne. :roll:
Może pompa paliwa się kończy. :?:
Mam ten przypadek opanowany 8-O mianowicie posiadam K 2.4 Pb postojową :lol:
co jakiś czas odpalam, aż tu nagle :x kręci pali chodzi, gaz, zdycha.
Sprawdziłem wszystko, aż do węża na listwę, brak ciśnienia, : gafa : ledwo kapie.
Wymiana pompy szybko : ok2 : Kappcia śmiga.
Sprawdź ciśnienie na wężu do Listwy.
Możesz jeszcze podczas pracy silnika przydławić powrót zaciskiem.
Teraz to już wszystko mogło się popartaczyć : gafa :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 01 lut 2015, 23:02

Jest trochę lepiej. Stan obecny jest taki, że można jeździć, nawet depnąć porządnie gaz, jedynie jak wciśnie się gaz do oporu to jeszcze ją dławi.
Co zrobiłem:
- ostatnio zostawiłem odpięty akumulator, więc zresetowały się ustawienia ECU
- zalałem dzisiaj 5l benzyny. Kilka dni temu wlałem 5l, wcześniej świeciła już rezerwa. Czyli teraz powinien mieć z15l w baku.
- przy okazji na stacji kupiłem preparat do czyszczenia wtryskiwaczy i wlałem całość do baku
- podpiąłem komputer. Było trochę błędów, ale nie wiadomo kiedy je nałapała, więc wykasowałem je wszystkie. Wraca tylko jeden błąd - temperatury powietrza.
- popatrzyłem w parametry silnika podczas pracy, wiele z tego nie jestem w stanie wywnioskować. To co widzę to sonda lambda daje jakieś odczyty, wykrzaczyła się tylko jak otworzyłem przepustnicę na maksa (wtedy silnika nie zdławiło).

Więc jedyny aktywny błąd jest od czujnika temperatury powietrza. Pokazywał na zimnym silniku ok. 35*C, potem trochę więcej, gdy tymczasem termometr w garażu pokazywał +2*C. Co to za czujnik i gdzie można go znaleźć? Wydaje mi się, że można by go jakoś oszukać...

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: rob_76 » 01 lut 2015, 23:59

Powinien być gdzieś na dolocie, ale nie mam do czego porównać wiec w którym miejscu dokładnie "palcem" nie wskażę... A propos - pomyślałbym o jakimś doprowadzeniu zimnego powietrza z zewnątrz do tego stożkowego filtra - im zimniejsze powietrze na dolocie, tym większa gęstość (czyli ilość tlenu) a stąd większa dawka paliwa na cykl i w konsekwencji - większa moc... A pod maską może się zrobić dobre 80-90 st. C (jak nie lepiej). Stąd zresztą czujnik temperatury powietrza - ten od błędów - oraz pobór powietrza n.p. z lewego nadkola w Kapciu...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 02 lut 2015, 0:07

Planuję na stałe podczas jazdy załączyć wentylator chłodnicy, więc zrobi trochę przewiewu pod maską. W samym rejonie filtru też jest luźniej, wypadł akumulator z półką. wypadło lewe nadkole wraz z elementami dolotu, więc nad skrzynią biegów, obok silnika, też będą hulać przeciągi.
Jeden jakiś czujnik jest w kolektorze ssącym od przodu, ale jak wypiąłem wtyczkę to nic się nie zmieniło.

PS.
Tak jak teraz patrzę, to chyba jednak ten czujnik. No bo po pierwsze, co innego mogło by tam być, a po drugie, wtyczka wygląda tak samo jak ta, znaleziona w jakimś internetowym katalogu:
Obrazek

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: rob_76 » 02 lut 2015, 0:23

I by się nawet zgadzało - z tym czujnikiem!
Jednak mimo wszystko JA bym jakiś dolot zimnego z zewnątrz wykombinował - jakąś szeroką rurę z PCV czy n.p. tzw. "spiro", albo "skrzela" na masce... A na samym do niej wlocie - profilaktyczna siatka z drutu...
Pomyśl też może o jakichś wylotach gorącego powietrza z komory do góry przez maskę - wbrew pozorom, trochę się tam jednak "kisi" - przeciągi są mniejsze, niż by się mogło wydawać (to informacje "wzięte z Guy'a Croft'a")...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 02 lut 2015, 0:31

Właśnie myślę nad jakąś rurą kanalizacyjną z wlotem w miejscu lewego reflektora...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”