Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: rob_76 » 02 lut 2015, 0:35

: ok2 :
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 02 lut 2015, 22:13

Sprawdziłem ten czujnik temperatury powietrza, przy temperaturze koło zera miał ok. 200k Ohm. A powinien mieć koło 10kOhm. Jest więc do bani. Wyrzucił bym go, ale musiał bym szukać jakiejś zaślepki do kolektora :-)
A poza tym czujnik trzymał się na słowo honoru, miał zerwany gwint. Osadziłem go na wypełniającym kleju w celu poprawy szczelności.
Teraz poszukam jakiegoś termistora NTC o podobnych parametrach, albo zasymuluję jakąś prawdopodobną temperaturę stałą wartością. Komputer bardzo zwraca uwagę na tą temperaturę zasysanego powietrza?

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: rob_76 » 03 lut 2015, 21:09

Na 100 % nie powiem, ale wydaje mi się, że powinien - znów zasada, im zimniej (ale bez przesady!) tym więcej tlenu w cylindrze, tym większa dawka paliwa i moc... Niemniej może się okazać, że poprawa będzie minimalna... :hmmm:
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 13 lut 2015, 11:04

Dławi dalej, szukam co to może być.
- Czy możliwe, że takie efekty występują z powodu świec albo kabli?
- układ zasilania paliwem... Da się tam wstawić na szybko jakiś uniwersalny filterek paliwa? jak wygląda dostęp i instalacja?
- czy da się chałupniczo sprawdzić wydajność pompy paliwa?

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: rob_76 » 13 lut 2015, 16:18

Wydajność pompy paliwa - zapewne najprościej wziąć wiadro (z miarką), stoper i zmierzyć ile czasu zajmie wypompowanie n.p. 5-u litrów... (?)
Co do wstawienia dodatkowego filtra - jeśli masz tam wężyki gumowe, to raczej tak... A propos - sprawdzałeś/ wymieniałeś (może być na linii lub w baku - przy pompie) oryginalny filtr paliwa...?

A tak w ogóle, to przeczytałem jeszcze raz cały wątek, i myślę, że to może być "komplex" - regulator ciśnienia paliwa na listwie (poprawa po wymianie), i dodatkowo słaba wydajność pompy paliwa (zużyta, zapchany filtr) - bo daje się teraz przegazować - dopóki ciśnienia w listwie wystarcza - a potem zdycha - kiedy spadnie a pompa nie nadąży uzupełnić...
Oczywiście urabiam teorię do faktów...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 13 lut 2015, 16:26

Trochę ta teoria pasuje do rzeczywistości. Będę grzebał dalej przy pompie i filtrze paliwa.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: rob_76 » 13 lut 2015, 16:53

A może po prostu spróbować podmienić - dla weryfikacji - jeśli masz z czego podebrać...?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 13 lut 2015, 17:05

rob_13376 pisze:A może po prostu spróbować podmienić - dla weryfikacji - jeśli masz z czego podebrać...?
No niby mam taką samą druga, ale żona by mnie poćwiartowała gdyby się dowiedziała że z JEJ delcinki wyciągam graty.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: rob_76 » 13 lut 2015, 17:09

Ale przecież nie wyciągniesz "na zawsze", tylko żeby sprawdzić, czy diagnoza dobra... A potem zaraz grzecznie siądziesz do netu, żeby nabyć nową, którą Żonie wmontujesz w miejsce starej - no przecież na nową się nie obrazi - prawda... ;) :D ?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: schab » 13 lut 2015, 17:12

bichon pisze:
rob_13376 pisze:A może po prostu spróbować podmienić - dla weryfikacji - jeśli masz z czego podebrać...?
No niby mam taką samą druga, ale żona by mnie poćwiartowała gdyby się dowiedziała że z JEJ delcinki wyciągam graty.
To może dla 100% pewności - podmień komputer ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
deltadedra
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 08 lut 2009, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Włocławek

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: deltadedra » 13 lut 2015, 18:37

Witam, jakieś trzy lata temu miałem podobne objawy w mojej Dedrze 1.8 8v. Na wolnych pracowała normalnie a każde przegazowanie kończyło się dławieniem i spadkiem mocy. Po dokonaniu pomiarów na wszystkich czujnikach i elementach układu wtryskowego okazało się, że uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia bezwzględnego - map sensor. Po wymianie tego elementu auto zaczęło śmigać aż miło. A grzebałem też przy układzie paliwowym i okazało się, że niepotrzebnie.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: Bichoń » 13 lut 2015, 23:14

Wydaje mi się, że problem tkwi jednak w pompie paliwa. Tak wyglądało wnętrze koszyczka po wyjęciu pompy (więcej zdjęć: :link:):
Obrazek

Guma otaczająca pompę się wykruszyła i zaległa na dnie koszyczka. Pewnie przytykała pompę. Jak zamontuję wyczyszczoną to zobaczymy czy pomogło.

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

Post autor: zygmunt1 » 13 lut 2015, 23:23

Witam, w CC siostry była nieszczelność przy pompie. Przy niskim stanie paliwa zasysało powietrze, auto pracowało pozytywnie tylko przy pełnym baku ponieważ, wtedy nie miało jak zassać powietrza. Może należy przy takim stanie pompy nalać do pełna ?
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”