Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 paź 2018, 21:00

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 16 paź 2014, 8:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 648
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Witam wszystkich Tak jak w temacie :/
Podczas jazdy w trasie wskaźnik pokazuje około 90'.
Na postoju jest już gorzej temperatura silnika około 110' - 115' na głowicy (wentylator się uruchamia), a w zbiorniczku wyrównawczym 67'.
Temperatury sprawdzone przemysłowym urządzeniem pomiarowym (daje rękę uciąć za jego dokładne wskazania).

sprawdzone zostały:
1 czujnik na głowicy
2 wskaźnik na desce
3 termostat się otwiera całkowicie w około 90 stopniach (sprawdzone w garnku z wodą)
4 dziś zdemontowałem pompę wody nie wykazała uszkodzeń łopatek (i tak ją wymienię dawno nie była zmieniana)
i co dalej ???

Poprzedni właściciel MIVOL na torze wbił się w zaspę śnieżną i zablokował wentylator śniegiem mówił ze miał problemy potem z nim...
Z tego co zauważyłem w dedrze bez klimatyzacji jest tylko 1 bieg wentylatora zaś z klimą są 2 biegi
u mnie niestety nie ma klimy więc dalej jestem w kropce... (Myślałem ze uruchamia mi się tylko 2 bieg wentylatora)

Jednak MIVOL mówił mi że przed incydentem z zaspą tak samo było i nie brał tego do głowy...
Jednak moim zdaniem silnik lekko się przegrzewa:/

jutro lub pojutrze zaleje układ chłodzenia octem 4L + woda
kiedyś miałem przypadek zakordowania układu pomogło po 1.5 godzinie pracy na occie
w dedrze 1.9td...

czy ktoś posiada schemat elektryczny wentylatora ??

przepraszam za tak długą lekturę :
proszę o jakieś wskazówki bo powoli wymiękam;)

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 02 lut 2015, 20:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
Posty: 203
Skype: Wieslaw305
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Gdynia
Mam pytanie, w jaki sposób sprawdziłeś wskaźniki na desce ?
Mam problem z błędnym wskazywaniem tempratury silnika.

_________________
Lancia delta II 1,6 16V, 99r.
Prometeo, Gdynia, kom. 792 065029
http://www.prometeo-italia.pl


Na górę
PostDodany: 02 lut 2015, 20:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4422
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Sposoby są co najmniej dwa. Łatwiejszy - podpiąć komputer pod samochód, odczytać wartość na komputerze i porównać ze wskazaniem na desce. Druga metoda: wykręcić oryginalny czujnik temperatury i włożyć tam inny, z niezależnym odczytem. Porównać wskazania jak wyżej. Można jeszcze sprawdzić rezystancję czujnika wkręconego w termostat / głowicę, znając jego charakterystykę można się dowiedzieć jaką temperaturę odczytuje (lub ściślej - jaki sygnał temperatury podaje dalej).

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 03 lut 2015, 15:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 648
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Ja zrobiłem to troszkę inaczej ;)
Zdemontowałem czujnik z głowicy przedłużyłem oryginalna wiązkę do niego i wrzuciłem go do czajnika bezprzewodowego z wodą wraz z elektronicznym czujnikiem przemysłowym.
Uruchomiłem czajnik oraz zapłon auta i sprawdzałem jaka jest temperatura na zegarach pojazdu, a jaka jest na elektronicznym czujniku przemysłowym.
U mnie wskazania pokrywały się co do stopnia;)
Pozdrawiam

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 11 maja 2016, 22:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 571
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
I jak poradziłeś sobie z tą temperaturą? U mnie jest podobny problem, termostat otwarcie ma na 89 st., chłodnica dobra, pompa wody wymieniona, w czasie jazdy 89 stopni, na postoju nawet 105, dla mnie trochę za dużo :( Chociaż przed remontem potrafiła się przegrzać :D Nie wiem czy włożyć po prostu termostat z niższą temperaturą otwarcia, a może założyć czujnik z mniejszą temperaturą załączenia wentylatora? Strach pomyśleć co będzie w upały przy plus 40 do tego korek na S1 :(

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
PostDodany: 11 maja 2016, 23:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 648
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Podobno "ten typ tak ma". Latem jest identycznie.... Przy zgaszonym motorze po jeździe w korkach na pozostawionym zapłonie wskazanie może osiągnąć nawet 115' :/.... tragedia ale cóż opuściłem
Sytuacje może poprawić inny czujnik uruchomienia wentylatora tak jak napisałeś wyżej.
Trzeba tylko trafić w odpowiednią temperaturę;)

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 12 maja 2016, 14:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 571
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
A Ty masz też podwójny wentylator czy pojedyńczy? Ja mam podwójny akurat, kumpel wpadł na pomysł żeby jeden wentylator załączać z kabiny pojazdu guzikiem kiedy tylko będę chciał, w sumie może to pomoże takie włączanie kiedy chcę co?

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
PostDodany: 12 maja 2016, 15:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 648
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Napewno... ale to zjeżdża mi druciarstwem ja wychodzę z założenia że jeśli coś robić to robić to fachowo :) takie jest moje zdanie
Ja mam jeszcze póki co 1 ale w sierpniu wymieniam całą instalacje na instalację z Klima czyli 2 wentylatory dużo będzie się działo z dedra w sierpniu o czym będę informował i dokumentował:)

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 12 maja 2016, 16:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4422
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Ama pisze:
kumpel wpadł na pomysł żeby jeden wentylator załączać z kabiny pojazdu guzikiem kiedy tylko będę chciał, w sumie może to pomoże takie włączanie kiedy chcę co?
Miałem tak w delcie - wraku. Ładnie nawet komponowało się z deską, była to zdecydowanie najbardziej estetyczna przeróbka pod wyścigi.
Masz w tym samochodzie rezystor pierwszego biegu wentylatora? One lubią padać i wtedy wentylator się załącza dopiero przy wyższej temperaturze na drugi bieg.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 12 maja 2016, 17:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 571
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
bichon pisze:
Ama pisze:
kumpel wpadł na pomysł żeby jeden wentylator załączać z kabiny pojazdu guzikiem kiedy tylko będę chciał, w sumie może to pomoże takie włączanie kiedy chcę co?
Miałem tak w delcie - wraku. Ładnie nawet komponowało się z deską, była to zdecydowanie najbardziej estetyczna przeróbka pod wyścigi.
Masz w tym samochodzie rezystor pierwszego biegu wentylatora? One lubią padać i wtedy wentylator się załącza dopiero przy wyższej temperaturze na drugi bieg.

Jaki mam dokładnie będę wiedział za kilka dni bo nie mam czasu teraz zajrzeć, ale dzięki za wskazówkę myślę teraz że może być tak akurat u mnie. Wiem na razie to że przy około 100 stopniach włącza się wentylator (chodzi około 20 sekund). Pracują w tym czasie oba wentylatory, przy tym nie zauważyłem aby pracowały jeszcze przy innej temperaturze ani osobno i tu moje kolejne pytanie - czy one zawsze się włączają razem? Zacznę więc od włożenia nowego czujnika :) Wladek tu przyznaję Ci rację druciarstwa tak samo nie lubię lecz jeśli to będzie konieczne i da zadowalający efekt końcowy to czemu nie :) Z resztą tak jak piszę Bichon można włącznik tak zamaskować aby każdy potencjalny pasażer nawet nie zdawał sobie z jego istnienia sprawy :) lepsza taka opcja jak później przegrzać silnik :(

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
PostDodany: 12 maja 2016, 18:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 648
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
W sumie nie pomyślałem o pierwszym i drugim biegu napewno na to zwrócę uwagę przy instalacji klimatyzacji do swojej skorupy :)

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 03 cze 2016, 2:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Ama pisze:
I jak poradziłeś sobie z tą temperaturą? U mnie jest podobny problem, termostat otwarcie ma na 89 st., chłodnica dobra, pompa wody wymieniona, w czasie jazdy 89 stopni, na postoju nawet 105, dla mnie trochę za dużo :( Chociaż przed remontem potrafiła się przegrzać :D Nie wiem czy włożyć po prostu termostat z niższą temperaturą otwarcia, a może założyć czujnik z mniejszą temperaturą załączenia wentylatora? Strach pomyśleć co będzie w upały przy plus 40 do tego korek na S1 :(
Będzie to samo. Te temperatury są prawidłowe.


Na górę
PostDodany: 15 lip 2016, 18:55 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2012, 23:30
Posty: 44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin
Widzę, że temperatura na postoju w naszych lanciach to jakaś plaga. U mnie to samo.. Podczas jazdy 87-90, na postoju 100 i odrazu załączał się 2 bieg wentylatora, natomiast po włączeniu klimatyzacji automatycznie załączał się pierwszy bieg wentylatora i temperatura wody na postoju wynosiła równe 90 stopni. Wypiąłem kostkę od czujnika w chłodnicy, zrobiłem zworę - zarówno pierwszy jak i drugi bieg wentylatora działał dlatego postanowiłem kupić nowy czujnik. Czujnik zmieniony a temperatura na wskaźniku bez zmian. Jedyne co zauważyłem, to działa pierwszy bieg wentylatora przy około 100 stopniach na wskaźniku, natomiast po włączeniu klimatyzacji napierdziela drugi bieg. Wydaje mi się, że może to doprowadzić do uszkodzenia wentylatora, ale może jestem w błędzie. Jak jest poprawnie?

P.S. ktoś z wypowiadających się w tym temacie rozwiązał problem? :D

_________________
Lancia Dedra SW 1995 LE
1600 MPI


Na górę
PostDodany: 15 lip 2016, 20:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2094
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Z tymi układami chłodzenia zawsze są jaja. Można by zwykły włącznik bimetalowy do węza wychodzącego z termostatu przykleić. Ale można zaszaleć i kupić jakiś elektroniczny regulowany regulator temperatury z LCD. Pozostaje rezystor I-go biegu, ja osobiście zawsze go mostkuje, jakiś idiota to wymyślił :D Ale można obniżyć obroty, do tego swobodnie je regulować bez strat regulatorem PWM na tranzystorze mosfet.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
PostDodany: 09 sie 2016, 17:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Posty: 571
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra
Witam ponownie! Wydaje mi się że znalazłem problem częściowego przegrzewania, powiedzcie mi gdzie w zbiorniczku wyrównawczym (te do 94 roku) w którym jest korek zamknięty (bez przewodu odpowietrzającego) znajduje się odpowietrzenie? Właśnie przypadek zatkanego odpowietrzenia lub jego brak często powoduje bardzo szybkie grzanie się silnika i jego przegrzewanie. Studiowałem fora z innymi samochodami, również u nas:
viewtopic.php?f=121&t=13516&hilit=ch%C5%82odzenie
Kolega w temacie wyżej wyczyścił korek i praca silnika wróciła do normy. W wielu przypadkach z innymi markami było tak samo i również pomogło.
Dodatkowo zauważyłem ostatnio że mam te same objawy: Przewód od chłodnicy do termostatu (górny) jest napompowany jak balon, choć praca układu jest prawidłowa (termostat, chłodnica itd.)
W takim razie wie ktoś gdzie się znajduje to odpowietrzenie układu? Z chęcią spróbuję coś z tym zrobić. Pozdrawiam!

_________________
Lancia Dedra 2.0 Turbo Digital >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl