Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 16:43
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Witam!
Jestem tu nowy, od niedawna jestem posiadaczem Lanci Delty II 1.6 75km z 1993r. z instalacją LPG II generacji.
Autkiem jeździ mi się bardzo dobrze i jestem miło zaskoczony jakością wykonania wnętrza jak na takie miejskie autko niższej klasy.
Ale do sedna... Na samym początku miałem problemy z nietrzymaniem niskich obrotów problem rozwiązałem dość szybko, silniczek krokowy.
Jakiś czas był spokój, aż zaczęły się dziać dziwne rzeczy. A mianowicie po przejechani kilku-kilkunastu kilometrów silnik potrafił sam z siebie zgasnąć, działo się to przeważnie w sytuacji gdy podjeżdżałem do świateł, noga z gazu, bieg na luz i auto zamiast utrzymać niskie obroty zgasło... Po takim zdarzeniu było mi bardzo ciężko odpalić go, a jak już odpalił to bardzo przerywał, i trzeba było naprawdę z nim walczyć żeby z powrotem nie zgasł. Po kilku minutach męczarni silnik znowu chodził jakby nigdy nic. Takie zdarzenie miało miejsce dobrych kilka razy. W miedzy czasie zauważyłem przebicie na przewodach zapłonowych i wymieniłem je na nowe. Nie dało to oczekiwanego efektu więc wymieniłem świece, i cewkę zapłonową. Po wymianie tych części problemu z gaśnięciem nie zdążyłem zaobserwować ponieważ doszedł następny problem. Gdy odpalam go jak jest zimny obroty od razu wzrastają do około 3tyś obr. Obojętne czy na benzynie czy na gazie. A po rozgrzaniu na gazie silnik trzyma 700obr/min i według wskazówki obroty nie falują ale ewidentnie czuć nie równą prace silnika, a na benzynie obroty jednostajnie skaczą od 1500-2000 obr/min. Dodam że od początku gdy kupiłem te auto świeci mi się kontrolka wtrysku. Zawsze po parunastu sekundach od zapalenia silnika się zapala i raczej nie gaśnie, choć na początku kilka razy zdarzyło się że zgasła, ale po następnych paru km znowu się oświeciła. Nie zauważyłem też żeby oświecenie się tej kontrolki miało jakiś nagły wpływ w tym momencie na prace silnika.
Może ktoś z was spotkał się z podobnymi problemami? Jak można zdiagnozować czego dotyczy ta kontrolka wtrysku bo z tego co czytałem jest to coś w rodzaju check engine i może oznaczać wiele usterek. Myślałem już o sondzie lambda, ponieważ autko spala około 12-13l gazu przy na prawdę oszczędnej jeździe. Instalacja gazowa jest po regulacji, gazownik mówił że spalanie jest idealne, więc nie wiem czy można podejrzewać sondę o te wysokie spalanie.
Bardzo bym prosił o pomoc w rozwiązaniu tych problemów, bo już jestem tym lekko zmęczony...
Jestem tu nowy, od niedawna jestem posiadaczem Lanci Delty II 1.6 75km z 1993r. z instalacją LPG II generacji.
Autkiem jeździ mi się bardzo dobrze i jestem miło zaskoczony jakością wykonania wnętrza jak na takie miejskie autko niższej klasy.
Ale do sedna... Na samym początku miałem problemy z nietrzymaniem niskich obrotów problem rozwiązałem dość szybko, silniczek krokowy.
Jakiś czas był spokój, aż zaczęły się dziać dziwne rzeczy. A mianowicie po przejechani kilku-kilkunastu kilometrów silnik potrafił sam z siebie zgasnąć, działo się to przeważnie w sytuacji gdy podjeżdżałem do świateł, noga z gazu, bieg na luz i auto zamiast utrzymać niskie obroty zgasło... Po takim zdarzeniu było mi bardzo ciężko odpalić go, a jak już odpalił to bardzo przerywał, i trzeba było naprawdę z nim walczyć żeby z powrotem nie zgasł. Po kilku minutach męczarni silnik znowu chodził jakby nigdy nic. Takie zdarzenie miało miejsce dobrych kilka razy. W miedzy czasie zauważyłem przebicie na przewodach zapłonowych i wymieniłem je na nowe. Nie dało to oczekiwanego efektu więc wymieniłem świece, i cewkę zapłonową. Po wymianie tych części problemu z gaśnięciem nie zdążyłem zaobserwować ponieważ doszedł następny problem. Gdy odpalam go jak jest zimny obroty od razu wzrastają do około 3tyś obr. Obojętne czy na benzynie czy na gazie. A po rozgrzaniu na gazie silnik trzyma 700obr/min i według wskazówki obroty nie falują ale ewidentnie czuć nie równą prace silnika, a na benzynie obroty jednostajnie skaczą od 1500-2000 obr/min. Dodam że od początku gdy kupiłem te auto świeci mi się kontrolka wtrysku. Zawsze po parunastu sekundach od zapalenia silnika się zapala i raczej nie gaśnie, choć na początku kilka razy zdarzyło się że zgasła, ale po następnych paru km znowu się oświeciła. Nie zauważyłem też żeby oświecenie się tej kontrolki miało jakiś nagły wpływ w tym momencie na prace silnika.
Może ktoś z was spotkał się z podobnymi problemami? Jak można zdiagnozować czego dotyczy ta kontrolka wtrysku bo z tego co czytałem jest to coś w rodzaju check engine i może oznaczać wiele usterek. Myślałem już o sondzie lambda, ponieważ autko spala około 12-13l gazu przy na prawdę oszczędnej jeździe. Instalacja gazowa jest po regulacji, gazownik mówił że spalanie jest idealne, więc nie wiem czy można podejrzewać sondę o te wysokie spalanie.
Bardzo bym prosił o pomoc w rozwiązaniu tych problemów, bo już jestem tym lekko zmęczony...
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Spalanie 12-13l LPG jest normalne i tu jest wszystko w porządku. Twoje problemy mogą wynikać z uszkodzonego czujnika położenia przepustnicy. Najlepiej kup sobie interfejs do programu Multi Ecu Scan (koszt ok 60zł) i będziesz mógł sam zobaczyć parametry silnika/bledy na laptopie.
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
MEScan nie obsłuży tego silnika.GrimlocK pisze:....... Najlepiej kup sobie interfejs do programu Multi Ecu Scan (koszt ok 60zł) i będziesz mógł sam zobaczyć parametry silnika/bledy na laptopie.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Oczywiście, że obsłuży. Sam mam ten silnik (1.6 i.e 835C1.000) i program działa z tym silnikiem, można sobie zobaczyć w liście supportowanych modeli.Krzys pisze:MEScan nie obsłuży tego silnika.GrimlocK pisze:....... Najlepiej kup sobie interfejs do programu Multi Ecu Scan (koszt ok 60zł) i będziesz mógł sam zobaczyć parametry silnika/bledy na laptopie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 16:43
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Właśnie nie dawno jechałem na zakupy i brakło gazu Spalanie... 15,5l w tym odpalanie i pierwsze km na benzynie. Nie wiem czy to wina jakości gazu czy coś nie tak ze spalaniem. Zauważyłem też że jak jest na benzynie i te obroty tak skaczą to widać że silniczek krokowy właśnie w tym momencie naciska na przepustnice, więc można wyeliminować kwestie lewego powietrza. Wątpię że coś jest nie tak z silniczkiem, raczej dostaje tylko taki sygnał od kompa i głupieje... Pytanie co jest winowajcą?!
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Paląca się kontrolka wtrysku i wariujące obroty właśnie mogą sugerować usterkę wspomnianego przeze mnie czujnika położenia przepustnicy. Ogółem w tym silniku nie ma wiele "elektroniki" i nawet za pomocą zwykłego multimetru będziesz w stanie dojść o co chodzi. Ponad 15l to trochę dużo, moja średnia z miasta to około 13.5l, jazda tylko na LPG + odpalanie na LPG. Napisz jeszcze co masz za instalacje ale żeby LPG dobrze działało to silnik na benzynie musi pracować idealnie, bez żadnych problemów z czujnikami, powietrzem itd.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 16:43
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Komputer Stag, a reszta osprzętu z Tomasetto.
A mógłbyś coś więcej powiedzieć o tym jak można sprawdzić te czujniki? Jakie wartości powinny być prawidłowe itd?
A mógłbyś coś więcej powiedzieć o tym jak można sprawdzić te czujniki? Jakie wartości powinny być prawidłowe itd?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 16:43
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Mogę prosić o jakieś porady? Jakie wartości będą prawidłowe przy jakich wychyleniach przepustnicy?
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Wpisz w google czujnik położenia przepustnicy + forum tipo tempra. Na tym forum jest duży wątek o tym czujniku i podane prawidłowe wartości oraz jak powinien się on zachowywać. W Tipo/Tempra jest ten sam silnik jakby co. Najprościej jednak i tak byłoby zaopatrzyć się w interfejs i sprawdzić wszystko wygodnie z komputera, za jednym razem.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 16:43
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Ok, dzięki.
A mógłby ktoś jeszcze podesłać jakiś link z tym kablem do diagnostyki tej Lancii? Wszystkie jakie widzę na allegro są na OBDII.
A mógłby ktoś jeszcze podesłać jakiś link z tym kablem do diagnostyki tej Lancii? Wszystkie jakie widzę na allegro są na OBDII.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 16:43
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Dzisiaj moją uwagę przykuły poizolowane kable wychodzące z wtyczki od prawdopodobnie czujnika położenia przepustnicy(wtyczka na monowtrysku od strony podszybia), po odizolowaniu wygląda to tak:
PodejRZewam że jest to coś z gazu, a jeśli nie to co? Może to jest przyczyną palenia się tej kontroli wtrysku?
Gdy złącze te kable ze sobą silnik jakby spokojniej pracował, ale na gazie nie chce się wkręcać i się dławi, na benzynie jest ok.
Jeśli ktoś ma Lancie 1,6 z LPG i mógłby zrobić zdjęcie jak to powinno wyglądać byłbym bardzo wdzięczny.
PodejRZewam że jest to coś z gazu, a jeśli nie to co? Może to jest przyczyną palenia się tej kontroli wtrysku?
Gdy złącze te kable ze sobą silnik jakby spokojniej pracował, ale na gazie nie chce się wkręcać i się dławi, na benzynie jest ok.
Jeśli ktoś ma Lancie 1,6 z LPG i mógłby zrobić zdjęcie jak to powinno wyglądać byłbym bardzo wdzięczny.
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Witam, jutro zrobię Ci zdjęcie. Jeżeli ta wtyczka wchodziła od strony podszybia a nie od lewej strony przepustnicy (patrząc od przodu auta) to jest to wtyczka czujnika temperatury powietrza, a nie położenia przepustnicy. Ogółem widać, że ktoś niechlujnie to polutował/izolował. Spis charakterystyk czujników postaram wysłać Ci jutro. Kabel do diagnostyki kupisz na stronie viaken.pl, do Fiat Ecu Scan/Multi Ecu Scan. Pamiętaj, aby kupić na USB, a nie RS232, bo raczej nie znajdziesz laptopa z rs232 teraz.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 16:43
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
ok, dzięki Czekam.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 16:43
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
I jak doczekam się tych fotek? Póki co Lancii znowu się odwidziało i chodzi normalnie. Jedynie na zimnym zaraz po odpaleniu potrafi mieć około 1,5-2tys obr/min. Po jakimś kilometrze jazdy uspokaja się.
Re: Delta II 1.6 75KM - problem z pracą silnika
Nie miałem akurat czasu ale obiecuje je podesłać. Ten plik z wartościami czujników i ogółem dane dotyczące centralki itd jest na forum tipo/tempra w dziale download na 6 stronie. Kiedyś go ściągnąłem ale niestety zapisało mi do tymczasowego folderu i zniknął, a pobrać drugi raz nie mogę (brak transferu na forum).