Witam!
Ponieważ silnik za chwilę będzie miał 100 kkm, warto wyregulować luzy zaworowe.
Mam pytanie bo mam różne źródła i się trochę rozmijają.
Jakie luzy zaworowe powinny być w silniku 159B9.000 (1,6 8V 90KM/66kW MPI)?
Pozdrawiam.
Dedra 1.6 8v - regulacja luzu zaworowego
Dedra 1.6 8v - regulacja luzu zaworowego
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2013, 13:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Re: Regulacja luzu zaworowego.
Odpisywałem Ci w temacie o panewkach, odpiszę i tu Wg Autodaty luz powinien wynosić:
0,35-0,45 ssący
0,45-0,55 wydech
Osobiście radziłbym ustawić niższe wartości (0,35s i 0,45w) albo nawet jeszcze niższe. W moim silniku (bliźniaczy do Twojego) mam ustawione 0,3mm i 0,4mm. Przy większym luzie było słychać klepanie zaworów po rozgrzaniu silnika.
0,35-0,45 ssący
0,45-0,55 wydech
Osobiście radziłbym ustawić niższe wartości (0,35s i 0,45w) albo nawet jeszcze niższe. W moim silniku (bliźniaczy do Twojego) mam ustawione 0,3mm i 0,4mm. Przy większym luzie było słychać klepanie zaworów po rozgrzaniu silnika.