Delta II 1.6 - problem z odpaleniem na benzynie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:50
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta II 1.6 - problem z odpaleniem na benzynie
Witam poproszę o pomoc a mianowicie kupiłem ostatnio Lancie Deltę 1,6 75km rocznik 1993,samochód jest zasilany LPG, i dzisiaj przestał pracować na benzynie,odpala tylko na LPG,sprawdzałem pompę paliwa na krótko i działa,nie wiem nawet gdzie znajduje się przekaznik pompy.Prosze o pomoc
Re: Lancia Delta II problem zaraz po zakupie
Kolego chętnie zastanowię się nad twoim problemem ale napisz proszę troszkę więcej danych dotyczących np rodzaju instalacji (mixer sekwencja ) wiem że problem masz z benzyną ale gaz może mieć wpływ na ten układ. Ale jeżeli masz mixer to taka instalacja nie potrzebuje danych z przepływomierza ani z czujnika położenia przepustnicy bo aparat w tym silniku chyba sterowany jest czujnikiem położenia wału a gaz lpg działa czyli iskra jest poprawna. Co do pompy paliwa to możesz sam na zaworze sprawdzić ciśnienie. Powiedz mi kolego czy tam jest wielowtrysk benzyny czy monowtrysk. Proszę więc zacznij od tego czy nie ukrył się jakiś kabel na wtyczce tych urządzeń.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2013, 23:34 przez Jan19, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:50
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lancia Delta II problem zaraz po zakupie
Instalacja gazowa jest zwykła z regulacja poprzez śrubę na wężu
Re: Lancia Delta II problem zaraz po zakupie
No to sprawdź działanie tych paru gratów które wymieniłem
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Lancia Delta II problem zaraz po zakupie
Przekaźnik jest chyba na ścianie grodziowej w okolicach podszybia, tak było w Dedrach z tym silnikiem.
To monowtrysk.
To monowtrysk.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Lancia Delta II problem zaraz po zakupie
Nie ma zasilania benzyną bo iskra działa musisz sprawdzić czujnik położenia przepustnicy przepływomierz ewentualnie silnik krokowy bo sonda nawet jak zepsuta nie blokuje silnika. Poszukaj gdzie dochodzi paliwo do wtrysku i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka dochodzi tam paliwo pod ciśnieniem. Jak to wszystko sprawdzisz no napisz co z tego wynika ja patrzyłem i FES nie ma twojego modelu samochodu i nie wiem czym sprawdzić twojego kompa. Tak mi do głowy jeszcze przyszło czy nie zapowietrza ci się zbiornik paliwa. Spróbuj zapalić go na benzynie przy odkręconym korku paliwa tylko ostrożnie. Powodzenia.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Lancia Delta II problem zaraz po zakupie
Ale głupot napisałem. Sprawdziłem i wiem że się pomyliłem. Aparat zapłonowy sterowany jest wałkiem rozrządu. Musisz jeszcze sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Lancia Delta II problem zaraz po zakupie
Delta II nie ma silnika 1.6 75KM z aparatem zapłonowym. Jest to silnik 835C1.000 z ecu bosch monotronic. Nie ma on również żadnego przepływomierza. Czujniki to czujnik temperatury powietrza znajdujący się w kolektorze ssącym, TPS w przepustnicy, czujnik położenia wału. Za nieodpalanie na benzynie może odpowiadać tez przekaźnik, który odcina zasilanie wtrysku. Fiat Ecu Scan nie obsługuje Dety2, natomiast Multi Ecu Scan, czyli nowsza wersja FESa obsługuje i można odczytać wszystkie parametry. Napisz z jakiego miasta jesteś. Najpierw przyjrzałbym się czujnikowi położenia wału, potem temperatury no i oczywiście przekaźnikowi.
Re: Lancia Delta II problem zaraz po zakupie
Późno było i mamroty miałem przed oczami i pomyliłem foto na google a tak na marginesie taka informacja czujnik temperatury powietrza w kolektorze to taki starożytne liczydło do ilości powietrza więc na upartego można go nazwać przepływką .
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Delta II 1.6 - problem z odpaleniem na benzynie
A ja bym na chwilę odłączył aku... tak 5-10 minut i ponownie podłączył. jeśli odpali to znak że komp nałapał błędów bo instalacja do duszy.
Re: Delta II 1.6 - problem z odpaleniem na benzynie
Tylko kolego zobacz czy tam poprzedni właściciel radyjka nie zakodował albo nie pozostały jakieś resztki po alarmie który może robić diabła. Właśnie a może to jakieś zabezpieczenie odcinające paliwo powoduje takie problemy.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Delta II 1.6 - problem z odpaleniem na benzynie
Miałem kiedyś temprolota z takim silnikiem,zasilany monotronicem bosch. po zamontowaniu gazu co jakiś czas działy się takie jaja. trzeba było robić hard reset kompa i znów na trochę spokój. Na gazie jak złoto na benie jak błoto
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2013, 21:50
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta II 1.6 - problem z odpaleniem na benzynie
Po przekeceniu kluczyka w stacyjce wogóle nie słychać pompy paliwa a przedtem była słyszalna,lancia ma jednopunktowy wtrysk paliwa
Re: Delta II 1.6 - problem z odpaleniem na benzynie
Zanim rozgrzebiesz elektrykę to proszę sprawdź ciśnienie w układzie bo to jest tak że pompa mogła nabić paliwa do końca od wielokrotnego przekręcania kluczyka a z pompami czasami jest tak że jak ciśnienie paliwa osiągnie wartość górną to czujnik ciśnienia odłącza prąd pompie. Jeżeli ciśnienie paliwa jest niskie albo zerowe a pompa się nie kręci to może być przekaźnik pompy lub brak jego zasilania a może to być czujnik ciśnienia paliwa ewentualnie jakaś przerwa w zasilaniu pomiędzy tablicą a pompą. Napisałeś że sama pompa się kręci na krótko to może spróbuj na chwilkę odpalić auto z pompą na krótko to by wykluczyło wszystkie inne usterki które wcześniej wymieniłem. Czy sprzedawca auta poinformował cię o jakimś zabezpieczeniu odcinającym paliwo bo ja ostatnio walczyłem z seatem toledo 3 dni też nie działała pompa i znalazłem zabezpieczenie które było niechlujnie zdezaktywowane i powodowało problemy z pracą pompy. A i napisz z jakiego rejonu jesteś.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta II 1.6 - problem z odpaleniem na benzynie
Bezpiecznik sprawdź najpierw.cezar104 pisze:Po przekeceniu kluczyka w stacyjce wogóle nie słychać pompy paliwa a przedtem była słyszalna,lancia ma jednopunktowy wtrysk paliwa
Potem jak Jan prawi jak podłączyłeś na krótko pompę - to sprawdź czy odpali.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza