Dedra TDs - jaki silnik

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: bassman » 24 lip 2013, 22:16

Z Marei pasują fanty plug&play, nawet można sobie wahacze przełożyć (i pojechać na geometrię), żeby wszystko grało - niezależnie czy to będzie Alfa 155, Fiat Bravo/Brava/Marea Tipo/Tempra Coupe, Lancia Dedra/Delta - wszystko ma te same podłużnice. Sanki z Delty należy zmienić na te z Marei - miska olejowa w Marei jest inna i sanki mają podcięcie pod nią (nie dotyczy Dedry i Marei). Tyle jeśli chodzi o 2,4 JTD.
Ja jednak nadal uważam, że VM z Alfy 155 to najlepszy Diesel jaki był montowany w tych samochodach.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4005
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: volf » 24 lip 2013, 23:27

Ja jednak nadal uważam, że VM z Alfy 155 to najlepszy Diesel jaki był montowany w tych samochodach
Czy masz na myśli 2.5td VM?
Jeśli tak to chyba to trochę dziwne, ten silnik to prawdziwy wynalazek i raczej trzeba go omijać z daleka : beczy :
Tu kilkadziesiąt stron o jego wyjątkowości http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46

Co do przeszczepu jtd to nie zapomnijcie o pompce zasilającej w baku, ECU potrzebuje również sygnału prędkości i w oryginale brany on jest z modułu ABS.
Nie twierdzę , że taki swap jest niemożliwy, ale roboty mało nie będzie :nono:
KAPPA TDS & JTD

samuel1987
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 308
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
Skype: Sajmond1987
Imię: Samuel
Lokalizacja: Starachowice

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: samuel1987 » 25 lip 2013, 0:45

Co do przeszczepu jtd to nie zapomnijcie o pompce zasilającej w baku, ECU potrzebuje również sygnału prędkości i w oryginale brany on jest z modułu ABS.
Nie twierdzę , że taki swap jest niemożliwy, ale roboty mało nie będzie :nono:

Czyli najlepszym rozwiązaniem jest kupienie całego a przynajmniej przodu dawcy żeby nic nie zabrakło.
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6291
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: vanisch » 25 lip 2013, 10:29

volf pisze:
Ja jednak nadal uważam, że VM z Alfy 155 to najlepszy Diesel jaki był montowany w tych samochodach
Czy masz na myśli 2.5td VM?
Jeśli tak to chyba to trochę dziwne, ten silnik to prawdziwy wynalazek i raczej trzeba go omijać z daleka : beczy :
Tu kilkadziesiąt stron o jego wyjątkowości http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46

Co do przeszczepu jtd to nie zapomnijcie o pompce zasilającej w baku, ECU potrzebuje również sygnału prędkości i w oryginale brany on jest z modułu ABS.
Nie twierdzę , że taki swap jest niemożliwy, ale roboty mało nie będzie :nono:
Jesteś pewny że w 155 był ten sam silnik?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: bassman » 25 lip 2013, 15:55

Wyjątkowość VMa polega na jego idiotoodporności i wiecznych rozwiązaniach mechanicznych. W Alfie 155 ma 140KM, co przy tej konstrukcji jest mocą bardzo wyważoną. Silniki te są od lat stosowane w samochodach amerykańskich i nikt się na nie nie skarży.
Awaryjność tych silników - jak i innych - jest spowodowana niekompetencją i niefachowością mechaników.
Gdybym miał włożyć diesla do Honkera to bankowo bym wepchnął ten silnik.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: horses » 25 lip 2013, 19:10

bassman pisze:Z Marei pasują fanty plug&play, nawet można sobie wahacze przełożyć (i pojechać na geometrię), żeby wszystko grało - niezależnie czy to będzie Alfa 155, Fiat Bravo/Brava/Marea Tipo/Tempra Coupe, Lancia Dedra/Delta - wszystko ma te same podłużnice. Sanki z Delty należy zmienić na te z Marei - miska olejowa w Marei jest inna i sanki mają podcięcie pod nią (nie dotyczy Dedry i Marei). Tyle jeśli chodzi o 2,4 JTD.
Ja jednak nadal uważam, że VM z Alfy 155 to najlepszy Diesel jaki był montowany w tych samochodach.

Pozdrawiam.

OK, tak teraz śledzę ten temat z ciekawości. Ale przy silniku z Marei, mamy jeszcze np:
- skrzynia biegów
- kompresor klimy, też to przekładamy ?

I to chodzi o 2.4JTD czy 2.4TD ?
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: bassman » 25 lip 2013, 21:39

Najszybciej będzie przełożyć ze skrzynią, półosiami, wahaczami, sankami.
Jak chcesz na raty to możesz wyjmować kolejno i przekładać.
Jeśli chodzi o klimatyzację to w Dedrze i Marei jest inna.
Trzeba sprężarkę klimy zamocować we własnym zakresie (dorobienie uchwytu) - nie jest to jakiś wielki problem, ale wymaga przemyślenia i ciut pracy.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4005
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: volf » 25 lip 2013, 22:22

bassman pisze:Wyjątkowość VMa polega na jego idiotoodporności i wiecznych rozwiązaniach mechanicznych. W Alfie 155 ma 140KM, co przy tej konstrukcji jest mocą bardzo wyważoną. Silniki te są od lat stosowane w samochodach amerykańskich i nikt się na nie nie skarży.
Awaryjność tych silników - jak i innych - jest spowodowana niekompetencją i niefachowością mechaników.
Gdybym miał włożyć diesla do Honkera to bankowo bym wepchnął ten silnik.

Pozdrawiam.
Chyba trochę za dużo tej mocy, znawcą alfy nie jestem, ale to chyba 123/125KM http://www.automobile-catalog.com/car/1 ... _5_td.html
Silniki faktycznie były stosowane też w Chrysler Voyager czy Jeep, ale czy wszyscy je chwalą to sprawa dyskusyjna :lol:
Ja w każdym razie po lekturze wątku, który wcześniej podlinkowałem omijał bym ten motor z daleka ;)
I jeszcze jedno-ceny części nie są niskie...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: MaciekTTT » 25 lip 2013, 22:47

co do zawieszenia z marei wahacze są takie same jak w Delcie HPE , te szerokie więc niema sensu ich przekładać
Dzidziuś

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: bassman » 26 lip 2013, 21:31

Serwisowałem koledze VMa w Alfie 155, niestety po niekompetentnym mechaniku, dzięki któremu wyrwało szpilki dwóch z czterech głowic - widziałem ten silnik od każdej strony i od środka. Gdyby niefachowość tego "mechanika" nie dosięgnęła owej jednostki napędowej, to byłby wieczny.
Róbcie przy tych silnikach jak serwisówka zaleca a nigdy się nie zniszczą - bardzo wysoka kultura techniczna tam jest.
Volf masz rację ma ciut powyżej 120KM - popieprzyło mi się.
Dobra bez ot.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: horses » 30 lip 2013, 15:10

Lukasz_TG pisze:Blok głowica będa takie same. Napewno pompa wtryskowa jest inna oraz osprzęt.
Ale rozumiem że mając to w całości można przekładać ?
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: Lukasz_TG » 31 lip 2013, 1:52

Pasować musi w całości, pomijam, że w obu mógł występować inny alterantor, czy pompa wspomagania, ale to nie problem. Zawsze można to przełożyć i wszystko będzie psowało.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra TDs - jaki silnik

Post autor: horses » 09 sie 2013, 21:11

Dzięki koledze Wilkin silnik przyjechał 160D1. Będzie musiał poczekać trochę na zmontowanie.

Przy okazji pytanie, nie ma ktoś chłodnicy oleju do Dedry ?
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”