Delta II 1.6 - dziura w strumienicy

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Delta II 1.6 - dziura w strumienicy

Post autor: CubaQub » 17 cze 2013, 20:20

Witam.
Mam pytanie odnośnie strumienicy.
Niestety kamień zrobił w niej dziurę i auto buczy.
Zastanawiam się czy zamontować od innego auta( ta sama średnica i długość)
czy zamiast strumienicy wsadzić rurę.
Delta 96 rok, 75 km.
Dodam że zauważyłem widoczny spadek mocy auta.
Jakie jest Wasze zdanie odnośnie wymiany na używaną lub zastąpienie rurą.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 dziura w strumienicy

Post autor: bassman » 17 cze 2013, 20:25

Ja bym wstawił katalizator do dedykowanej mocy/pojemności.
Jeśli "po taniości" to załataj u kogoś kumatego otwór i po sprawie.
Rura jest najgorszym z możliwych rozwiązań - wysoka temperatura idzie na dalsze tłumiki i szybko je degraduje.
Można jeszcze katalizator bez "wnętrza" zastosować - ale charakterystyka momentu obrotowego pójdzie mocno w górę.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II 1.6 - dziura w strumienicy

Post autor: CubaQub » 17 cze 2013, 20:51

Katalizator jest, za nim dziurawa strumienica 1-1.5 cm dziura i poszarpane wiązki miedzi, a nie da rady załatać, chyba ze znasz jakiś dobry pomysł ; )

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II 1.6 - dziura w strumienicy

Post autor: CubaQub » 18 cze 2013, 17:59

Jeszcze mam pytanie odnośnie spalania, za 50 zł zrobię 100 km (wydaje mi się że to mało), przy mieszanym stylu jazdy.
Kable NGK, świece NGK, pompa paliwa, filtr oleju, filtr paliwa, sonda lambda BOSCH - to wszystko wymienione w ciągu paru miesięcy a spalanie nadal wysokie. Filtr powietrza ma prawie rok, olej wlany w tamtym roku, wyczyszczony silniczek krokowy
Co jeszcze może wpłynąć na zmniejszenie spalania?
Auto nie ma takiej mocy jak kiedyś.
A co do strumienicy, ma ktoś odpowiedź bądź strumienice na sprzedaż?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 - dziura w strumienicy

Post autor: bassman » 18 cze 2013, 20:54

Tig'iem naprawisz taką strumiennicę - nie wiem jak z kosztami za taką usługę.

Za 50zł 100km - nic to nie mówi, ceny zupy są różne.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II 1.6 - dziura w strumienicy

Post autor: CubaQub » 18 cze 2013, 21:55

Znajomy mechanik ma spawarkę, pojutrze będę wiedział czy sobie z tym poradzi
za 50 zl u mnie jest 9,2 l. Jednak dzisiaj mi wyszło że za 70 zł nie zrobiłem 140 km a 120, czyli na 100 spalił 10,8 (z proporcji chyba dobrze obliczyłem, cena zupy 5,40 ;) styl jazdy spokojny. Brak już sił do tego auta, mam nadzieje że to wina dziurawej strumienicy

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II 1.6 - dziura w strumienicy

Post autor: CubaQub » 19 cze 2013, 18:16

Przepraszam klubowiczów za pomyłkę, pomyliłem części, dziurę mam w złączu elastycznym, a byłem pewny że to strumienica. Szukałem na internecie i dziwiłem się że żadna strumienica nie pasuje do mojej ;) Nowa kosztuje 70 zł wiec wymiana bez zabawy.
Dziękuje za pomoc, napisze czy moc wróciła po wymianie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”